De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Gelukkig is de deal niet doorgegaan, op motor-forum heeft iemand in jouw topic gereageerd en diegene wil een Aprilia Shiver ruilen. Stuk sneller/mooier dan een monster 695 :thumbs:

2. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Snap die figuren nooit zo. 1900km heeft hij er op gereden. Denk dan even na voordat je zo'n ding koopt :-/.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    sjoeeeoeoeoerd....

kopen die shiver!!!

verkoop er anders gewoon een nier bij joh.......heb je er toch genoeg van :+

zou eerst alles maar eens goed nakijken kerel!!!!!

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Bas, wat bedoel je precies met je laatste opmerking?

Shiver is inderdaad erg mooi, en vooral weinig km's. Maar dan zit ik weer met een plek voor onderhoud hier in de buurt aangezien biggelaar alleen maar Duc's doet :mad:
    hij wil mijn motor plus 4500 voor de zijne, dan mag ik de originele onderdelen houden. Is voor mij een flink bedrag, dus moet er nog eens goed over denken. Wat dat betreft was de monster een stuk voordeliger.

@Fallout: hij heeft een vriend zien crashen en wil nu stuk minderen met motorrijden. Kan me goed indenken dat je dan wat goedkopers zoekt.

Gr Sjoerd

5. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Begrijpelijk, maar dan zou ik niet voor dunnere bandjes gaan :D.

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Want je kan je beter kapot rijden op een goedkopere motor? :+

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    even alles goed nalopen en bekijken sjoerd...dat bedoel ik.

het komt maar weinig voor dat iemand om persoonlijke reden de motor wegdoet....9 van de 10 keer is het toch om de knaken of om er op een andere manier beter van te worden.
    geeft allemaal niks natuurlijk......doen we allemaal!!

punt is dat het altijd een flinke aankoop is en je niet met de bekende "kat in de zak" wilt rondrijden snap je?

je kan altijd eventueel de motor voor een keuring laten gaan voordat je overgaat tot de aankoop!!!

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Gisteren lekker wezen knallen hier in Twente.
    Nu heb ik mijn demper er uit en nu komen er echt dikke vlammen uit :D (is dat wel goed?)

Ik probeer wel een filmpje te maken snachts :D

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    is wat onverbrand mengsel peut/lucht wat verbrand in je eindemper.
    als je motor niet hinderlijk inhoud,goed oppakt en mooi rondloopt is er niks aan de hand.

ik heb het op bijna al mijn motorfietsen gehad meestal bij gas dicht als ik daarvoor flink aan het vegen was.
    BWOMBEDDEBOMBEDDEBOM.....en de dikke vlammen natuurlijk :+

ziet er prachtig uit vind ik!!!

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Vlakbij jou zitten genoeg motordealers die een Shiver kunnen onderhouden. En daarbij komt dat je er toch pas om de 10.000km heen moet. Denk dat je dan 1x per jaar bij de dealer moet zijn.

Is alleen erg slecht voor je uitlaat kleppen aangezien er zo koolaanslag aan de verkeerde kant komt met als gevolg dat deze niet helemaal meer kunnen afsluiten. Bij gas dicht is het niet zo heel schadelijk maar wanneer je gas geeft en je ziet dan vlammen zou ik toch even de motor opnieuw af laten stellen.

Laatst bewerkt: 7 aug 2009
  11. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Nou ja als je de dealers in de buurt even opzoekt op google.... Jocabo is geloof ik Aprilia dealer, maar wat een slechte verhalen gaan daar over rond zeg. Andere motorgarage paar km verderop heeft een keer vergeten mijn olie-check plug vast te draaien/erin te doen zodat mn hele achterwiel onder de olie zat na ritje op de snelweg. Ook niet zo'n fijn gevoel. Derde garage hier in de buurt is zo'n 2 jaar terug failliet gegaan...

Heeft zn redenen dat ik graag bij Biggelaar kom, eigelijk de enige die ik vertrouw met mn motor.

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Dan rijd je richting Bodegraven naar Goedhart Motoren, grote zaak maar wel een uitstekende service. Is stukje verder rijden maar terwijl ze met je motor bezig zijn kan je lekker rondkijken in de enorme showroom die ze daar hebben :) Als je alleen Biggelaar vertrouwd dan rijd je dus je hele leven verder Ducati? :confused:

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Wel het mooiste leven!

14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het ducati type persoon bent wel ja :+

15. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Haha absoluut geen problemen mee hoor! Zou willen dat ik er nu een in de garage had staan.

Bedankt voor de tip trouwens, zal eens rondneuzen :)

Weer serieuze problemen op motor-forum trouwens, alweer down.

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3

uitlaatkleppen......hahaha...8)

geen exup rommel of soortgelijke bende in mijn motor!!!!

op vol open volledige systemen zitten geen kleppen meer sjorrit.
    daarom komt er naast het uitlaatsysteem ook het een en ander kijken bij het inlaattraject en de onstekings module/motormanagement.
    heb het alleen na vies knallen en daarna gas dicht......klappen en vlammen waar menig panzervuist,slagschip,f-16 en MOAB jaloers op is :thumbs:

bij normaal rijden heb ik overigens nooit last van trouwens.

maar normaal rijden op een duc??? :+

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb het ook helemaal niet over een Exup klep. Ik heb het over de kleppen in de cilinderkop. Zoals dit:

Wanneer je backfire in je uitlaat hebt en je uitlaatklep (dus de klep die opengaat zodat de uitlaatgassen uit de verbrandingsruimte kunnen) staat open dan kan er koolaanslag aan de buitenkant van de klep komen en wanneer dit in de klepzitting komt sluit je uitlaatklep niet meer goed af wat zorgt voor compressie verlies.

Ik had het over iets totaal anders dus.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat vinden jullie trouwens van de kawasaki ninja 250r? Ben van plan om binnenkort mijn motorrijbewijs te gaan halen en zag deze toevallig op het internet. Niet te duur nieuw (4900) en 25kw (aangezien ik bijna 19 ben). Had gelezen dat het een goede beginnersmotor is. Iemand ervaring mee?

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet dat je voor 4900 euro veel meer leuke motoren kan kopen (2de hands) ipv zo'n klein brommertje.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    rijd zelf liever op een pure 25kw dan een omgezette motor eerlijk gezegd. Verder vind ik het heel fijn dat ik hem nieuw kan halen aangezien ik slechte ervaringen heb met 2e hands, maar als jij me een paar mooie 2e hands motoren kan laten zien voor 4900 sta ik daar natuurlijk voor open.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina