Je hebt zeker een reden om selectief te zijn en dat ben je ook. Je bent een groot fan van MJ en overtuigd van zijn onschuld. Wat je dan doet is bevestiging zoeken en je selecteert informatie en bronnen die deze mening ondersteunen. Alle negatieve geruchten zijn voor jou per defenitie leugens en niet waar. Omdat die paar dingen die jij nu opnoemt misschien niet waar zijn is voor jou ook gelijk het bewijs dat alle geruchten (die je uiteraard veel in roddelbladen zal tegenkomen aangezien dat nou net het hele punt van die bladen is) daarmee leugens zijn.
Nee daar haal jij je mening niet vandaan. Je vormt je mening aan de hand van wat fans op forums zeggen, niet aan de hand van officiele rechtbank papieren. Forums en andere computernetwerken zijn net zo goed een vorm van media. Je selecteert informatie die ondersteunt wat jij gelooft en wat je aannemelijk vind. Ik studeer zelf rechten, en weet dat bij zulke zaken, en zeker eentje met zo'n omvang, er veel juridisch gebrabbel in staat dat niet voor iedereen te lezen valt. Daarbij komt dat alle papieren van die zaak een gigantisch dossier zijn waarvan ik 100% zeker ben dat niet alle fans die in zijn volledigheid gelezen en begrepen hebben. Misschien een enkeling die tijd teveel heeft en kennis heeft van recht.
MJ heeft daar juist heel veel baat bij. Het zorgt ervoor dat hij in de belangstelling staat, dat hij media aandacht krijgt, dat meer mensen zijn cds kopen. Precies de reden waarom na de dood van MJ iedereen opeens weer fan van m is en naar m luistert en zn cd verkoop stijgt, hij krijgt media aandacht. In een interview met MJ's voormalige manager vertelde hij dat de verhalen over oa de oxygen chamber en ook die over het willen kopen van de botten van de Elephant Man door hunzelf zijn bedacht om meer media aandacht te krijgen. Hij vertelde er ook nog bij hoe MJ er om moest lachen dat de media zo stom was om ernaar te happen en alles maar geloofde.
Nee oorlogen zijn vreselijk, dat was toch al algemeen bekend? =P