1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Michael Jackson

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 25 jun 2009.

1. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind je heel selectief in het uitmaken van berichten die volgens jou de waarheid zijn. Wordt er iets negatiefs gezegd dan is het niet waar en daarmee meteen alle negatieve berichten. Vind je een artikel over hem met positief nieuws of zelfs een blog post van een fan dan is het meteen de waarheid. Waar haal jij je informatie vandaan dan? Was jij erbij? Jouw informatie komt ook allemaal via de media. Je kiest alleen wat je wilt geloven of wat je het meest aannemelijk vind.

De media is heel breed, en ze hebben niet een gezamelijke missie om MJ de grond in te boren, ze publiceren alleen maar berichten die sensationeel zijn en waarmee ze geld kunnen verdienen. Nieuws over 'Wacko Jacko' slaat aan, het is wat mensen graag lezen. En daarbij komt dat veel geruchten door hemzelf en zn management de wereld in zijn geholpen. Maakt dat alles wat ze publiceren dan meteen niet waar? In sommige of misschien zelfs veel gevallen zullen hun bronnen niet gecontroleerd zijn om ergens het eerste mee te kunnen zijn en dus kan er ook heel vaak totale onzin gepubliceerd worden. Het waarheidsgehalte is daarmee niet afhankelijk van het blad dat het publiceert, maar van de bron waar de informatie vandaan komt.

Die uitspraak heb ik hem 2x horen doen. Waarvan 1x in de documentaire 'Living with Michael Jackson'. Dezelfde documentaire waarin hij beweert absoluut geen plastisch chirurgische operaties te hebben ondergaan, op zijn neus na dan, zodat hij de hoge noten beter kon zingen. Maakt het hem dan meteen een leugenaar en een pedofiel? Nee, maar het geeft wel aan dat niet alles wat hij zegt de waarheid is en dat er reden is om te kunnen twijfelen aan de dingen die hij vertelt.

Mijn punt is nog steeds dat je niet objectief kan oordelen in deze kwestie. Het enige wat ik kan zeggen is wat ik het meest aannemelijk vind. En dat is dat MJ een hele naive man was om zo met kinderen om te gaan. Er zijn gewoon fatsoens normen. En of je nou met vreemde kinderen in bed ligt of dat je in 1x kamer op de grond slaapt, die fatsoen norm breek je dan. Maar een kinderverkachter, dat denk ik niet. Dat is mijn mening.

Je hebt helemaal gelijk.

Laatst bewerkt: 15 aug 2009
  2. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige post! _O_

3. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Michael Jackson's Interview by Martin Bashir Retold XViD

In 2002, UK Journalist Martin Bashir, interviewed Michael Jackson over a period of 8 months. In February 2003, The finished product titled, Living With Michael Jackson went to air around the world. The result is simply sickening. The interview made Michael out to be a child molester and it seemed that Mr. Bashir didn't care about the truth, all he cared about was entertainment. Later that month, Michael made this documentary, which shows the uncut version of the Bashir interview which shows Mr. Bashir giving a different point of view. Watch this documentary, and then you be the judge.

kijk deze versie en geef dan je mening

4. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben me bewust van de kritiek die gegeven is op de documentaire van Martin Bashir. Uiteraard zoals met iedere documentaire wordt de informatie gepresenteerd op een manier die de denkwijze van de maker reflecteert. Maar ik heb tijdens het kijken nooit het idee gehad dat er sprake was van verdraaing van feiten. Ik Martin Bashir heb ook nergens horen zeggen dat hij MJ een kinderverkrachter noemde. Alleen dat gezien de situatie (met alle beschuldigingen endergelijken) dat hij het zorgwekkend vond om te zien hoe hij nog steeds met kinderen omgaat. En los van de presentatie van het interview en beelden, waar ik zelf slim genoeg voor ben om daar doorheen te kunnen kijken, vond ik het gedrag van MJ heel erg naief en blijf ik bij dezelfde mening.

Heb ik dan beweerd dat hij een kinderverkrachter is?

5. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    je kan het ook zo bekijken dat mensen goed gelovig zijn maar jij ben pcies hetzelfde je geloof ook aleen maar wat je in de media hoor(kwa negatieve dingen), wij kunnen allemaal niet oordelen aangezien we hem allemaal nooit persoonlijk hebben meegemaakt.

6. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet lezen?

7. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    wie zegt dat jij hem kinderverkachter heb genoemd ?
    iedereen word beinvloed door de media negatief en positieve berichten

8. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat insueer je wel met je post als reactie op mijn post waarin ik verwijs naar de documentaire 'Living with Michael Jackson'.

En welk gedeelte hiervan heb ik niet PRECIES in mijn eerdere post al gezegd? De regel voordat ik mijn mening geef in mijn laatste alinea zeg ik nog letterlijk dat er niet objectief te oordelen valt. Wat uiteraard net zo goed voor mijzelf geld als voor ieder ander. Dat leek me wel duidelijk :confused:.

9. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    dus als jij dat zeg mag niemand anders het meer zeggen?
    en je haalt nu alsnog info uit een documantaire over hoe je over hem denkt terwijl je de andere versie van docu niet eens gezien heb|:-

10. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga dan niet wijsneuserig lopen doen alsof ik mijn eigen beredenatie niet begrijp voor het vormen van mijn eigen mening.

Ik heb mijn mening helemaal niet gevormd aan de hand van die documentaire. Toen ik het zag was het een bevestiging van hoe ik er al over dacht.

-_-
    Dat zeg ik toch, Jezus Christus. Nadenken is niet je beste kant he.

En nog een '|:-' voor jou totale onvermogen om te begrijpen wat ik toch heel duidelijk heb uitgelegd.

11. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    word het je al teveel dat je christus erbij gaat halen:lol:
    dus je liet het alsnog bevestigen door een docu waar je niet andere versie van gezien heb :) kijk ze beiden en geef dan nog keer je mening

12. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha... Goede grap...

Ja precies, dat heb je dan wel goed begrepen. En door het kijken van die andere documentaire zal mijn mening ook totaal niet veranderd worden, aangezien mijn mening helemaal los staat van het punt van kritiek dat gegeven is op de documentaire 'Living with Michael Jackson'.

Als ik naar aanleiding van het kijken van die documentaire had beweerd dat het bewijst dat Michael Jackson een pedofiel is had je misschien een punt gehad. Maar dat gaat nu niet op, dat kan je zelf niet bedenken?

13. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    voel je je aangevallen jochie je reageerd zo hmmm triest :)

dankje:cool:

niemand zal achter de waarheid komen aangezien hij er niet meer is maar rust heeft die iniedergeval wel nu

14. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Enorme discussie hier gaande haha :+.

15. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    hahah mag toch ook wel is een keer :p

en de mening van iedereen komt uiteindelijk toch uit de media dusja dat zegt genoeg

16. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh wat zijn we weer flauw. Dat je nou inhoudelijk niks zinnigs te melden heb is 1 ding, dan hoef je nog niet kinderachtig te gaan lopen doen.

En zou ik me aangevallen moeten voelen? Je bent niet eens in staat om te bevatten wat ik zeg. Ik probeer hier in alle rust jou duidelijk te maken dat eigenlijk alles wat jij zegt en waarmee je denkt een punt te hebben, ik allang gezegd hebt. Maar dat kwartje valt bij jou niet.

17. Servantes

Leuk Bevonden:
    3.347
    nee kwartje is er ook al niet meer daarom valt die niet weer lekker flauw he :)

Last updated: 11:48 am
    August 15, 2009
    Posted: 11:43 am
    August 15, 2009

Michael Jackson is on the rocks.

The body of the late King of Pop is being kept in a freezer at Forest Lawn in Hollywood Hills, TMZ.com reported.

Jackson's mother has made frequent visits to the chilled pop star, according to the Web site.

The delay in his burial is the result of an ongoing family dispute about where he should rest in peace. Some family members want him to be buried in an unmarked grave.

Brother Jermaine Jackson wants him buried at Neverland Ranch, so that it can be turned into a "Graceland"-like tourist attraction. Other family members object to this because Michael stated after he was cleared of child molestation charges that he never wanted to return to the ranch.

Jackson's brain was finally returned to his body last week. LA County coroner had held onto it to look for clues into his cause of death.

18. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Net nog "Mijn vriend Michael Jackson gekeken". Best leuke uitzending opzich.

Ik hoop toch dat zijn lichaam op de Neverland Ranch wordt geborgen.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ben het er niet mee eens, ik heb een reden om zo selectief te zijn..als ik dat al ben dan he. Ik heb meerdere voorbeelden opgenoemd (zoals over die quotes uit het boek die er helemaal NIET instaan...dus keiharde leugens, ik bedoel,..wat the fuck heeft Mike hun ook aangedaan? De leugens blijven maar komen) Ik noemde MSN op als voorbeeld. Hun zetten in hun kop neer
    alsof het een feit is, triest...want het komt rechtstreeks van een tabloid.

Je kunt me wel selectief noemen...FEIT is, dat tijdens de 2005 rechtzaak, dagelijks FEITEN werden omgedraaid door veel media bronnen. Waardoor veel mensen dachten dat het juist bergafwaarts ging met Michael tijdens de rechtzaak...maar het bleken juist dan altijd dagen te zijn dat het zeer goed ging voor hem en zijn 'team' .

Ik ga dat allemaal niet meer naar voren halen, maar ik lieg daar niet over. Ook het boek The Michael Jackson Conspiracy , de schrijfster van het boek was toen de rechtzaak bezig was ook tegen Michael. Maar het viel haar ook op hoe de media Michael dagelijks negatief beschreef...hoe ze dingen om draaiden. Dat boek gaat dus over dat alles....over hoe de media zich liever druk maakte om wat voor kleding Michael die dag aan had...en NIET over hoe het eraan toeging in de rechtzaal.

Waar haal ik mijn informatie vandaan? How about officiele rechtbank papieren? Al die fans op de forum waar ik regelmatig kom, hebben ze gelezen....en voor hun was toen al gauw na een tijdje duidelijk dat Michael werd vrijgesproken moest worden. En juist DAAROM werden wij fans nog meer anti-tabloid/media.

En no way dat hij zelf smerige geruchten in de media uitbrengt hoor, in het begin heeft ie ongetwijfeld de paparazzi en andere media uitgenodigd op zijn landgoed , maar hij heeft geen enkele baat erbij om achterlijke dingen als Elephant Man botten of Oxygen chamber, etc....zelf te bedenken. Feitje over die oxygen chamber(zuurstofkamer) is dat toen MJ';s haar in de fik was gevlogen tijdens die Pepsi comercial spot...waarvoor haar dus heel wat centjes kreeg, en elk centje ging naar een project..een brandwonden centrum op zijn naam. Tijdens de opening had hij een zuurstofcabine staan, hij ging er alleen even inliggen om het te demonstreren.

Hoppa...daar gaat een paparazzi'tje...maakt fotos en de volgende dag in de krant "MJ wil niet deze lucht inademen, dus slaapt hij in een zuurstofcabine" . Het is misschien iets kleins..maar zie je nu hoe dingen verdraaid worden?

En normaal normaal...tja wat is normaal? Nee onze wereld is normaal, al die oorlogen zijn normaal? Hij ging graag met kids om, omdat die overal de onschuld van inzien, overal iets moois inzien...en hij had ze soms in zijn bed.
    Nee ik zou zoiets misschien niet gauw doen....maar één ding weet ik wel. Iets wat Michael zei tijdens die documentaire...'Too many broken families now...where is the love?" . Iets in die trant was het in elk geval.

En die bashir doc? Pfff.....die man is een ongelooflijk grote backstabber hoor.
    Hij zei maar wat vaak het woordje 'disturbing' als Michael iets zei...of gewoon in het algemeen over Michael. Dat zei Bashir tijdens de live docu ja.
    Echter had Michael's eigen camera team de boel ook opgenomen...en in die documentaire (Take 2, the footage you were not meant to see) zien we dus
    hoe bij precies die stukjes waar ie in de live docu zei 'disturbing' dan zegt hoe geweldig hij met kids en zijn eigen kids omgaat. En nog veel meer.

Backstabber? 100%, kom nou.

Mike liet hem toe in zijn wereld, zijn leven...hij beloofde een eerlijke en goeie docu te maken. En kijk........nee hoor.

20. Exar Kun

Exar Kun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt zeker een reden om selectief te zijn en dat ben je ook. Je bent een groot fan van MJ en overtuigd van zijn onschuld. Wat je dan doet is bevestiging zoeken en je selecteert informatie en bronnen die deze mening ondersteunen. Alle negatieve geruchten zijn voor jou per defenitie leugens en niet waar. Omdat die paar dingen die jij nu opnoemt misschien niet waar zijn is voor jou ook gelijk het bewijs dat alle geruchten (die je uiteraard veel in roddelbladen zal tegenkomen aangezien dat nou net het hele punt van die bladen is) daarmee leugens zijn.

Nee daar haal jij je mening niet vandaan. Je vormt je mening aan de hand van wat fans op forums zeggen, niet aan de hand van officiele rechtbank papieren. Forums en andere computernetwerken zijn net zo goed een vorm van media. Je selecteert informatie die ondersteunt wat jij gelooft en wat je aannemelijk vind. Ik studeer zelf rechten, en weet dat bij zulke zaken, en zeker eentje met zo'n omvang, er veel juridisch gebrabbel in staat dat niet voor iedereen te lezen valt. Daarbij komt dat alle papieren van die zaak een gigantisch dossier zijn waarvan ik 100% zeker ben dat niet alle fans die in zijn volledigheid gelezen en begrepen hebben. Misschien een enkeling die tijd teveel heeft en kennis heeft van recht.

MJ heeft daar juist heel veel baat bij. Het zorgt ervoor dat hij in de belangstelling staat, dat hij media aandacht krijgt, dat meer mensen zijn cds kopen. Precies de reden waarom na de dood van MJ iedereen opeens weer fan van m is en naar m luistert en zn cd verkoop stijgt, hij krijgt media aandacht. In een interview met MJ's voormalige manager vertelde hij dat de verhalen over oa de oxygen chamber en ook die over het willen kopen van de botten van de Elephant Man door hunzelf zijn bedacht om meer media aandacht te krijgen. Hij vertelde er ook nog bij hoe MJ er om moest lachen dat de media zo stom was om ernaar te happen en alles maar geloofde.

Nee oorlogen zijn vreselijk, dat was toch al algemeen bekend? =P
    Maar ja idd, hij zei iets in de zin van 'we need to bond again, show our love'. Kijk ongeacht het doel of hoe onschuldig het bedoeld is, ik vind het niet kunnnen dat je met vreemde kinderen in 1 bed ligt of in 1 kamer slaapt en ze uitnodigt voor slaapfeestjes.

Dat is iets wat je altijd moet weten als je documentaires kijkt. Door middel van het selecteren en knippen in beeldmaterieel kan je heel makkelijk de gebeurtenissen zo naar je hand zetten dat het, wat je duidelijk wilt maken, versterkt en bevestigd. En ja dat is dan een ontzettende naaistreek ja, dan heeft Bashir hem doelbewust misleid om uitspraken te doen met als doel hem vervolgens af te branden om er zelf goed aan te kunnen verdienen. Maar dat is ook het gedeelte waarvan ik aangaf dat ik daar wel doorheen kon kijken en het verandert alsnog helemaal niks aan mijn mening.

En ja mijn mening is ook gevormd aan de hand van wat ik zelf geselecteerd heb als informatie die ik aannemelijk vind. Ik kende de man niet persoonlijk, heb geen boek gelezen en heb ook niet alle processtukken bestudeerd.

En Jezus Christus wat een gigantisch grote onbedoelde off-topic discussie die ik helemaal niet zo bedoeld heb =P.

Laten we voortaan ff wat kortere posts plaatsen =P.

Laatst bewerkt: 16 aug 2009

Deel Deze Pagina