Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Had m'n schouder uit de kom zo'n 3 weken geleden, dus ik weet wel wat er mis is:+
    Alleen over een maand is m'n eerste competitie wedstrijd dus ik moet en zal in shape zijn.
    Lig al 2 weken achter op schema. Zwaar klote dus.

2. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Vraagje.

Ik weeg 70 kilo dus dat is 2240 Kcal. Ik wil afvallen dus -500 = 1740.
    Als ik mijn eiwitten en vetten uitreken, moet ik dan met die 2240 kcal werken, of met die 1740 kcal?

Alvast bedankt :).

Ps. Is bijvoorbeeld Coca Cola Zero een goed alternatief voor frisdranken als cola/sinas/taksi?

Laatst bewerkt: 15 jan 2010
  3. Ashavan

Ashavan Guest

Geen vlees meer eten? Kut vegetarier. Nu moet je hopen je massa te behouden want uitbouwen zal er niet meer in zitten.

Socializen op BB fora is anders dan in een gym. In een gym ben ik aan het werk en wil geen afleidingen hebben van mensen met domme opmerkingen of vragen.

Je gebruikt de 1740 om de rest te berekenen. Coca cola zero is net zo slecht als normale cola. Ipv suiker zit er aspartaam in wooptie doo. hehe

4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    calorieën berekenen en dergelijke vind ik altijd zo'n onzin. Wil je afvallen moet je gewoon meer beweging in je ritme krijgen en een snack laten liggen af en toe. Discipline > rekenmachine.

5. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal voor veel mensen het geval zijn, maar als je in een redelijk korte tijd je % lichaamsvet omlaag wil halen lijkt mij dit een betere aanpak.

Ik heb er een hekel aan op mijn eigen posts terug te komen op zo'n manier, maar kan niemand mij hiermee helpen?
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3621000&postcount=112

6. Ashavan

Ashavan Guest

Merendeels van de nederlandse bevolking vindt het onzin. Merendeels van de bevolking zijn idioten die slecht eten en als ze willen afvallen nog slechter eten. Dankzij zullen bosmongolen is Sonja Bakker populair en rijk geworden.

Kortom...dit soort meningen voor je houden als je overduidelijk niet weet waar je het over hebt.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    tuurlijk, werken met calorieen is een stuk beter. Maar 't is wel zo, dat als je écht goed op je eten let en fitnesst (dus geen cardio, maar goede krachttraining) je ook zeker afvalt. Helaas doet maar 2% vd afvallende bevolking dit. De andere 98% eet alleen 1 chocoladereep minder per week en zitten 1x in de 2 weken een half uurtje op de loopband.

8. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds deze week ook maar weer eens druk bezig met fitness. Laatste keer was van voor de kerstvakantie en het was deze week weer flink inkomen. Normaal gesproken fitness ik drie keer in de week.

Dag 1/maandag: Borst/Triceps
    Dag 2/dinsdag: Rug/Biceps
    Dag 3/donderdag: Benen/Schouders

Verder doe ik eigenlijk altijd de buikspieren. Alleen lukt dit de laatste tijd ook vaak niet door nog te veel spierpijn van de dag er voor. Verder doe ik op het einde altijd nog wat cardio er bij. Een 30 minuten fietsen of op de crosstrainer.
    Mijn doel is vooral om wat af te vallen van 97 naar de 85 kg. Ik heb ergens gelezen dat cardio het beste is om na de krachtraining te doen, klopt dit? Daarnaast had ik gezien dat voor optimale vetverbranding je een hartslag van ongeveer 160 moet hebben voor iemand van ongeveer 20 jaar. Alleen zit ik hier altijd dik boven. Als ik hem op 160 wil houden dan moet ik zo langzaam fietsen dat ik het idee heb dat ik amper iets doe. Ik zit meestal eerder richting de 180/185. Is dit erg en slechter?

Daarnaast heb ik deze weken meer tijd vrij en ben ik van plan om een 4e dag naar het sportcentrum te gaan. Is het verstandig om dan ook wat krachttraining er bij te gaan doen en welke spieren kan ik dan het beste pakken?

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nou ben ik het niet helemaal met je eens Ashavan..
    Je (en "je" in het algemeen) kunt dan wel op een bb forum actief zijn.. veel artikelen hebben gelezen en dergelijke, maar dat hoeft niet te zijn dat Rydan niet weet waar hij het over heeft.

Ik ken GENOEG gasten die geen enkel eetschema hebben of hun calorieën berekenen maar, toch uitstekend resultaat boeken... dus calorie berekening en eetschema als must vind ik beetje overdreven, misschien voor professionals..

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ja klopt, zitten aardig wat gasten op m'n sportschool die zich echt niet houden aan een eetschema maar die wel behoorlijk kunnen tillen en er ook echt goed afgetraind uitzien.

11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Dit is btw waarom het bij mij nooit goed gaat.. ik ben nu nog op.. en wordt denk ik rond 10 uur pas weer wakker.. Ritme van niks, wel even goed eten nu maargoed.

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben daar één van. Heb nooit een voedingsschema gehad. Lette wel op dat ik niet bizar gekke dingen at alleen eet pas sinds een maandje of 2 echt groente, daarvoor ook nauwelijks.
    Echt afgetraind ben ik niet wat vet percentage gezien alleen voor mijn doel is het ook niet heel belangrijk om heel droog te zijn gezien ik massa nodig heb.
    Heb daar toch behoorlijk wat resultaten mee behaald in mijn ogen

100kg bankdruk 8 reps (denk dat 10 ook wel haalbaar was 2 maanden geleden)
    Dumbell curl 18 KG 20 reps(10 p.arm)
    150kg Squad 4 reps

Het is dus wel te doen alleen ik geloof best dat je met de juiste voeding beter/sneller resultaat zal boeken. Dat ga ik nu dus ook proberen.

Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  13. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 14 jaar jong, kan ik toch ergens gaan fitnessen want volgens mij is overal een minimum leeftijd van 16 jaar, of verschilt dat toch echt per 'school'?

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb het zelf nooit hoeven doen inderdaad, maar als ik om me heen hoor van nee doe maar geen snicker dat is zo'n calorieënbom of iets dergelijks.

Over het eerste deel. Ik eet niet slecht, ik ben niet merendeels van de bevolking en ik heb nog nooit hoeven afvallen. Wat ik wel weet is dat mensen om mij heen die zijn afgevallen dat gewoon hebben gedaan door consequent meer beweging in hun leefpatroon te krijgen en af en toe inderdaad een snack minder en kleinere porties. Misschien kan ik er niet goed over oordelen, vanuit eigen ervaring sowieso, maar nogmaals ik ben er van overtuigd dat je helemaal geen speciale methodes van mensen als Sonja Bakker of het tellen van calorieën nodig hebt. Discipline is waar het naar mijn, iets wat beperkte dat moet ik weer toegeven, inzicht om draait.

Plaats me aub niet in dezelfde categorie als de bosmongolen waar jij het over hebt. Als ik ergens een hekel aan heb......

Disclaimer: Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar vertel me dan hoe het wel zit. Ik weet in ieder geval dat wat ik net schetste perfect heeft gewerkt voor diegenen

Geen expert, maar als die minimumleeftijd er is, heeft dat een reden. Koop gewoon wat gewichten en als je aan je conditie wilt werken stel ik joggen voor :b:.

Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dude serieus wat is dat nou weer voor een klote respectloze opmerking |:-

ik heb gewoon wat principes gekregen met betrekking tot leven in het algemeen die wat verder gaan dan een paar kilo spiermassa. Hoef je niet te begrijpen, maar je kan er iig normaal mee omgaan

Daarnaast kan het prima. In eieren en quorn zitten prima eiwitten. Heb daarnaast met mijn magere vega lijfje gisteren ook slechts 130kg gebankdrukt. Na-tu-rel :b:

En als Bill het kan..... ;)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Was smiley vergeten achter Vegetarier. Maar goed principes...leuk voor je.

17. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Je vergeet weer een smiley, geloof ik. :emo:

Ik ben sinds vorige week weer "begonnen". Werd eigenlijk verplicht door mijn moeder, omdat zij al bijna een jaar elke maand 35 euro betaalt en ik niet consequent naar de sportschool ga.

Maar vind het nu ook wel weer leuk. Het verbaasde me hoeveel kracht ik ben verloren met bankdrukken. Ik druk nu met moeite de helft van wat ik eerst deed. Maar ach, heb ik weer wat op te bouwen.

Ga nu ook weer meer op m'n voeding letten. Geen vette rommel meer, kipfilet op brood en elke dag 500 gram kwark. Wil door combinatie van krachttraining en cardio eerst een beetje vet verliezen (Hoeft niet heel veel..), om vervolgens wat massa te winnen. Weeg nu 82kg en ben 1.92 lang.

Jammer alleen dat ik gisteravond "verplicht" werd om naar de Mac te gaan. Heb toen maar nog even een Chicken Sensation genomen, om er bij deze voor een lange tijd afscheid van te nemen. ;)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    jajajajaja, je was weer gewoon onbegonnen lomp :+

anyways ook zonder vlees is het prima te doen, veganist en bb is onmogelijk

19. Ashavan

Ashavan Guest

Als ik "lomp" ben geef ik dat ook gewoon toe hoor. En nee in de laatste reactie was ik geen smiley vergeten.

20. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Bij ons heb je fitness groepen voor kiddo's...
    Maar dat zijn vooral ADHD'ers en vetpensjes die hun energie kwijt moeten, hi-la-risch. Waarschijnlijk door mama erop gezet ofzo.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina