Zo, eerste jaar op het MBO bijna afgelopen. Dramatisch is het, echt. Ik heb sinds vorig jaar echt zin om eens goed te gaan studeren, gewoon echt ervoor gaan voor mijn toekomst. Maar het wil gewoon allemaal niet lukken op mijn school, het is gewoon een regel rechte drama. Ik doe niveau 4, maar alles voelt aan als leerstof dat ik al jaren geleden heb gehad. Heel MBO demotiveert mij gewoon. Ik kom op school, ga naar mijn les en er is zoals gewoonlijk gewoon niemand behalve ik. Ik maak mijn opdrachten, maar het is gewoon echt veel te makkelijk. Pas tegen het einde van de les komen er meestal wat andere klasgenoten.
Is de les afgelopen, ga ik naar een ander lokaal voor mijn volgende les; is er geen docent. Vervolgens vraag ik aan een andere docent of die van mij er wel is en meld hij heel normaal dat hij ziek is. We hebben blackboard waar je dat kan melden zodat wij dat kunnen zien, waarom melden ze dat niet. Dat was 09:15, volgende les: 13:00 omdat er ook weer zo'n ongelofelijke lange pauze tussen zit. Ik kan dan gewoon niks doen, dan moet ik maar naar de kantine gaan en kom dan in een speeltuin terecht waar mensen alleen maar schreeuwen, overdreven lachen of rare shit doen. Dat soort shit deed ik op de basisschool, ik ben nu 18 en de meeste op mijn school zijn rond de 20/21 en die zitten dan nog in het eerste van het MBO en zijn nog steeds kleuters. Ik weet gewoon niet wat ik daar nog te zoeken heb.
Hoe meer ik daar naar toe ga, hoe meer spijt ik krijg dat ik in het eerste van mijn middelbaar het verneukt had. Ik had havo, de leraren bleven maar volhouden dat ik het denkwerk had van een havo leerling maar ik was jong en druk. Ik was eerder bezig met vrienden en vriendinnetjes dan met school en zo werd ik van school getrapt en mocht ik twee jaar niks doen op een VMBO kader opleiding. Kijk het zegt natuurlijk niks, als ik serieus geweest was had ik misschien ook geen havo diploma gehaald maar het is nu wel erg duidelijk voor mij dat ik niet op een buurthuis hoor zoals de meeste MBO scholen. Ik moet nog twee jaar op de blaren zitten.
Maar eens een gesprek voeren met mijn mentoor, misschien kunnen ze wat regelen want het voelt gewoon aan als tijdverspilling.
Geen idee waarom ik dit schrijf trouwens, moest er even uit denk ik.
Klik om te vergroten...