1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.848
    Zo, eerste jaar op het MBO bijna afgelopen. Dramatisch is het, echt. Ik heb sinds vorig jaar echt zin om eens goed te gaan studeren, gewoon echt ervoor gaan voor mijn toekomst. Maar het wil gewoon allemaal niet lukken op mijn school, het is gewoon een regel rechte drama. Ik doe niveau 4, maar alles voelt aan als leerstof dat ik al jaren geleden heb gehad. Heel MBO demotiveert mij gewoon. Ik kom op school, ga naar mijn les en er is zoals gewoonlijk gewoon niemand behalve ik. Ik maak mijn opdrachten, maar het is gewoon echt veel te makkelijk. Pas tegen het einde van de les komen er meestal wat andere klasgenoten.

    Is de les afgelopen, ga ik naar een ander lokaal voor mijn volgende les; is er geen docent. Vervolgens vraag ik aan een andere docent of die van mij er wel is en meld hij heel normaal dat hij ziek is. We hebben blackboard waar je dat kan melden zodat wij dat kunnen zien, waarom melden ze dat niet. Dat was 09:15, volgende les: 13:00 omdat er ook weer zo'n ongelofelijke lange pauze tussen zit. Ik kan dan gewoon niks doen, dan moet ik maar naar de kantine gaan en kom dan in een speeltuin terecht waar mensen alleen maar schreeuwen, overdreven lachen of rare shit doen. Dat soort shit deed ik op de basisschool, ik ben nu 18 en de meeste op mijn school zijn rond de 20/21 en die zitten dan nog in het eerste van het MBO en zijn nog steeds kleuters. Ik weet gewoon niet wat ik daar nog te zoeken heb.

    Hoe meer ik daar naar toe ga, hoe meer spijt ik krijg dat ik in het eerste van mijn middelbaar het verneukt had. Ik had havo, de leraren bleven maar volhouden dat ik het denkwerk had van een havo leerling maar ik was jong en druk. Ik was eerder bezig met vrienden en vriendinnetjes dan met school en zo werd ik van school getrapt en mocht ik twee jaar niks doen op een VMBO kader opleiding. Kijk het zegt natuurlijk niks, als ik serieus geweest was had ik misschien ook geen havo diploma gehaald maar het is nu wel erg duidelijk voor mij dat ik niet op een buurthuis hoor zoals de meeste MBO scholen. Ik moet nog twee jaar op de blaren zitten. :'-( Maar eens een gesprek voeren met mijn mentoor, misschien kunnen ze wat regelen want het voelt gewoon aan als tijdverspilling.

    Geen idee waarom ik dit schrijf trouwens, moest er even uit denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Als je 't echt niet weet, moet je in ieder geval niets iets gaan kiezen zodat je in ieder geval wat studeert. Dat doen te veel mensen en dat is echt ontzettend zonde (van je tijd en je stufi). Dan kun je beter een beetje gaan werken en evt. gaan reizen en zo. :)

    En zo veel mogelijk meelopen en zo. Niet per se via de standaard meeloopdagen, want daar is alles opeens heel leuk. Beter is het als je iemand kent die de studie doet en daar een paar keer mee naar college gaat of zo. Dat is meestal geen probleem, en daar krijg je een beter beeld van dan van zo'n studentenlokkertjesdag.
     
  3. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen to that!

    Klinkt héél herkenbaar!

    Fuck het MBO:emo:
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Weet iemand of het ook mogelijk is om met VAVO (wil Nat. en Wiskunde B aan diploma toevoegen) te starten in Februari?
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij zijn er wel scholen die dat aanbieden, maar dat kan ik niet me zekerheid zeggen.
     
  6. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Tja dat had je natuurlijk eerder moeten bedenken, je hebt nu eenmaal een havo diploma nodig om naar hbo te gaan (of mba afronden), ik had hetzelfde met me studie op hbo hoor. Vond ik ook niks veel te makkelijk alleen de projecten waren uitdagend omdat je daar zelf kan bepalen hoe je het gaat aanpakken, maar de leerstof etc ging helemaal niet diep. Wou ook dat ik gewoon vwo gehaald had in plaat van havo, mja nu ik me P heb van hbo kan ik gelukkig naar uni volgende maand\o/
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    *Slap*

    Shall we continue?
     
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik doe nu ook HRM op de HvA, zit nu in het eerste jaar, dus als jij volgend jaar naar mijn opleiding komt dan heb je kans dat je bij mij in de klas komt. :+

    Ik wou gewoon in het andere topic verder gaan. 8)
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar volgend jaar doe ik m'n laatste jaar MER, daarna hoop ik HR te gaan doen.
     
  10. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik zit nu in 3 VMBO en nu moet ik vakken laten vallen, waarschijnlijk laat ik BTE + nask 2 vallen. Maar ik zit te twijfelen tussen 2 opleidingen, namelijk Horeca en ICT, mensen die deze opleidingen doen en die hun ervaringen willen vertellen?:eek:
     
  11. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet kiezen of ik volgend jaar (4VWO) frans of Duits ga doen. Kan echt niet kiezen. beide zijn kut.

    Is het eindexamen nog steeds alleen tekstverklaren??
     
  12. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu in Havo 5, E&M icm Aardrijkskunde en M&O.

    Was eerst van plan om een economische opleiding te gaan doen na het middelbare dus daarom had ik voor M&O gekozen, leek me wel cool. Aardrijkskunde heb ik maar gekozen omdat ik slecht was in Frans en de Duitse grammatica nooit heb geleerd. En Maatschappijwetenschappen zat al vol. Aan de ene kant heb ik nu spijt van m'n keuze en aan de andere kant weer niet. Ik ging vorig jaar met m'n klas (vorig jaar had iedereen behalve ik Duits) en ik sprak gewoon beter Duits dan 80% van die gasten. Dan denk je ook van shit. Maar aan de andere kant, m'n klasgenoten hadden vorig/dit jaar echt elke week allemaal irritante toetsen en shizzle.

    Ik moest het gewoon even kwijt :+
     
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Even een ander vraagje, wat wel met studeren te maken heeft. Hoe zit het nou met een kamer zoeken? Ik ga volgend jaar in Groningen studeren, nu ken ik er weinig tot geen mensen die me eventueel zouden kunnen helpen met een kamer zoeken. Nu kijk ik daarom een beetje op kamernet, maar daar staan alleen de kamers die vanaf nu te huur zijn. Nu woon ik nog in Leiden en heb dus helemaal geen kamer nodig.

    Iemand die weet hoe je een beetje een kamer kan vinden?
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Kom er net achter dat ik bij die groep hoor die met het eindexamen(havo) voor NL, Engels en wiskunde een 6 moet hebben:mad::mad: Dit vind ik best genaaid, maar denken jullie dat daar nog wat tegen te doen is?
    En verder hebben jullie in het 4e bij nederlands nog grammatica:+?
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    NL en Engels examens zijn altijd echt belachelijk makkelijk.
    Is over het algemeen gewoon beetje tekst lezen en daar vragen over beantwoorden.
    Bij Engels kregen wij(3 jaar geleden) ook een opdracht dat we een telefoon gesprek moesten uitschrijven, en bij NL dat we een brief moesten maken.
    Had voor engels een 9.7
     
  16. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Nou als je alleen een brief hoeft te schrijven waarom leren ze dan ons al die zooi over de pv het onderwerp en de bijstelling:|
    Vanmiddag maar ff leren voor duits, morgen naamval so...
     
  17. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Groningen is "betrekkelijk" makkelijk om een kamer te vinden, niet een enorme krapte. Dit kan je doen via kamernet.nl, schrijf je in, reageer en ga hospiteren. Waarschijnlijk zijn er ook wel lokale woningbouwverenigingen, zie daarvoor de onderstaande link met goede informatie m.b.t kamer zoeken in Groningen. Leiden is al een stuk lastiger om een goede kamer te vinden, Utrecht en Amsterdam zijn een hel :+. Verder weet ik niet of je bij een studentenvereniging gaat, meestal kan je vanuit je vereniging ook goed aan een kamer komen. Zal je alleen de eerste weken op en neer moeten gaan...

    http://gemeente.groningen.nl/wonen-en-leven/wonen/studentenhuisvesting/zoeken-van-een-kamer

    Als je een brief moet schrijven moet je die grammaticaal correct kunnen schrijven, daarvoor moet je weten wat een persoonsvorm is en een voltooid deelwoord wil je D/T regels bijvoorbeeld correct kunnen toepassen. Lijkt me vrij logisch dat wanneer je nog niet correct nederlands kan schrijven dat je dan nog spellingsregels moet oefenen. Ik doe het eerste jaar universiteit en ook daar hebben wij nog een spelling toets gekregen om te controleren of je wel correct kan spellen, een groot deel zakte hiervoor. Zal je nog wel is tegenkomen in je leven dus ;).
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2010
  18. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Hmm, ik zit ook met een moeilijke keuze. Ik wil HBO gaan doen en dan iets met media. Ik vind audiovisuele media erg interessant en het lijkt me erg gaaf om dingen te produceren (om het maar even breed te zeggen :+) Ik vind opleidingen als Media & Entertainment Management, CMD en Journalistiek. Alleen ik ben niet super in verhalen schrijven, journalistiek. CMD, ik ben niet echt heel creatief. MEM, is niet echt wat doordat ik nu nog niet op kamers wil en het niet te bereizen valt :+

    Of moet ik gewoon schijt hebben aan de problemen die ik zie in CMD of journalistiek en het gewoon doen? Journalistiek leek me altijd wel leuk, maar ben afgehaakt omdat ik dus niet echt creatief kan schrijven. Was er zelfs voor ingeschreven, maar toen ben ik op het laatst afgehaakt (pussy dat ik ben 8)). Iemand tips, reacties?:+
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bij CMD leer je wel hoe je creatief kan zijn, je begin echt vanaf 0. :) Volgens mij doet Furies CMD dus wellicht kan hij je wat meer vertellen.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Valt mee, t´is ook maar net hoe creatief jezelf bent. CMD vraagt wel heel veel eigen initiatief.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina