Motor is weer terug en Mercuur heeft zich in mijn ogen volstrekt belachelijk gemaakt. Degene die eerst aan de telefoon letterlijk zei: "Wij vermoeden dat iemand de motor met een hogedrukreiniger heeft bespoten." stond mij te woord. Maar nu vertelde hij dat hij dat niet gezegd had, maar gevraagd had of ik dat wel is gedaan had. Right...
Toon was gezet.
Ontstond een klein beetje discussie omdat hij dus ontkende dat gezegd te hebben. Maar goed hij wisselde snel van onderwerp naar de remblokken achter. Die waren helemaal op. Dus kwam de volgende opmerking: "Je zegt dat je de motor een beurt hebt gegeven, maar hoe kan dit dan?". Dus ik trok een parallel naar z'n eerdere opmerking over de hogedrukreiniger door te stellen dat ik dat een rare opmerking vind omdat dat suggereert dat hij die beurt niet heeft gehad. Maar nee dat was niet zo, dat bedoelde hij niet zo. Right...
Verder was hij sceptisch over de garantie omdat de motor bij Ducati Rotterdam gekocht is en hij eerdere ervaringen heeft gehad dat er Ducati's niet bij de garantie waren aangemeld. Mijn vader was er bij en vroeg ook aan hem waarom het dan niet mogelijk was om contact op te nemen met Ducati of er wel of geen garantie op zit. Daar kwam geen antwoord op. Right...
Tot slot vond de beste man dat ik blij mag zijn dat ik 'm zo snel kon komen ophalen. Ik moest daar een beetje om lachen... Het leek mij vrij normaal namelijk dat een pechgeval toch wel enige voorrang geniet en dat ze dat dus blijkbaar normaal niet doen. Hmmmm...
Al met al het Mercuur al z'n ruiten dus in gegooid. Daar wordt niks meer gekocht. En dan spreek ik nog niet over hoe ik de motor terug kreeg. Spiegels stonden alle kanten op, smeerboel overal, kettingvet op alle plekken waar het niet hoort, gewoon niet netjes. Onbegrijpelijk van die toko.
Ik kreeg alles bij elkaar het gevoel dat ik subject was om Goedhart en Ducati Rotterdam af te zeiken. Of dat ik alles maar stond te verzinnen. Maar als je dat tegen de beste man zegt, dan bedoelde hij dat natuurlijk niet. Wat wel dan? Daar zal geen antwoord op komen.
Klik om te vergroten...