Tijd voor een schop van deze thread!
Ik ben momenteel actief in de band Captain Albatross, een rock/metal/grunge band waarin ik drum. Helaas hebben we nog niks opgenomen, maar dat gaat zéér binnenkort wel gebeuren!
Hiervoor ben ik jaren actief geweest als schrijver/tekstschrijver/componist en drummer van de band NE1. Hiermee hebben we aardig veel opgetreden, met als hoogtepunt een optreden in de Amsterdam Arena in de halftime van de Amsterdam Admirals! Fokking vet... Ook hebben we hiermee het album Light of Life uitgebracht, en deze kreeg waanzinnige recensies en belandde zelfs op de OOR! Jaarlijst. Zo ontzettend gaaf als iets waar je je ziel en zaligheid in legt ineens wordt gewaardeerd door anderen...
Klik hier om een documentaire(tje) te bekijken, met oa beelden van de band oa in de Arena en in mijn eigen studiootje.
Ook maak ik sinds mijn 10e electronische herrie, met als hoogtepunt het uitbrengen van 2 platen bij Bionic Recordings (sublabel van Cardiac Music, bekend van oa Enzyme). Bionic 7 en Bionic 9 bevatten tracks van mijn hand...
Uitgebracht onder de naam Archetype!
Tijdens mijn stage bij Mental Television (bij Mental Theo) heb ik ook een hoop hardstyle-dingetjes gemaakt voor oa zijn televisieprogramma's, en 1 van deze tracks is beland op een Bounzz CD. (Ethereal - Bad Boy Bass). Heb ik zo niet online staan helaarsch!
Ok, tijd voor muziek!
Een paar nummers van NE1 (tekst en muziek door mij geschreven) zijn nog beschikbaar op onze (al jaren niet meer bijgewerkte) Myspace:
http://www.myspace.com/bandne1
[yt]3WOTRAzNLg0[/yt]
Onze 1e videoclip met NE1: Chit-chat Junkie
[yt]CrxukwNCDmI[/yt]
Onze 2e videoclip: Vagabond
Tevens heb ik zelf nog wat dingetjes gemaakt:
[yt]7wQfb1DMGVM[/yt]
Remix van George Baker - Little Green Bag
[yt]KMdlkUTLdNc[/yt]
Cover van The Doors - Waiting for the Sun
[yt]RRRNL9tYIro[/yt]
Cover van Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Nog wat electronische zut: (Wist niet eens dat het op Youtube stond, haha )
Is wel ingekorte versie, zo te horen stond deze op Nightmare in Rotterdam compilatie CD. Jammer!
Opbouw was veel langer en beter imho..
[yt]06tr78HmoMk[/yt]
Archetype - Proceed with Caution
Cover van ons album, Light of Life.
Zo, weer even genoeg van mijn eigen rotzooi gespamd
Laatst bewerkt: 20 apr 2010