Al met al vind ik wat Internazionale vertoond heeft laf. Het is knap om je 90 minuten zo te concentreren en op elke bal te anticiperen, dat moet ik toegeven. Ze hebben natuurlijk geweldig verdedigend, hoewel dit niet erg moeilijk is als je met z'n allen in de 16 staat en elke bal naar voren rost.
Inter heeft verdiend gewonnen over de twee wedstrijden heen. De eerste wedstrijd waren ze klasse, erg goed. Tweede wedstrijd in mijn ogen (!) te triest voor woorden, ookal speelden ze met 10 man. Dat is nog niet reden genoeg om ook echt met z'n tienen in de 16 te blijven. Het mag dan tactiek zijn, maar ik vind het laf. Maar ja, Mourinho's tactiek werkt dus wel en het is een goede trainer. Met al zijn provocaties en uitspraken hier en daar weet hij iedereen wel een beetje op te fokken, wat wel slim is.. Maar ja, wat een arrogante klootzak is het toch ook eigenlijk.
Mooiste momenten van de avond:
- De goal van Pique. Hier mag en kan Ibrahimovic alleen maar over dromen.
- Het over het veld rennen van Mourinho. Ik kon er wel om lachen.
- Het aanzetten van de sproeiers terwijl de Inter spelers er nog op stonden.
Als er iemand een schorsing verdiend is Mourinho het wel. Kwam vaak uit zijn vak en had te veel kritiek. En dat nog dit.. Een beetje provoceren heb ik geen moeite mee, maar hiermee zoekt hij wel erg de grens op hoor. In mijn ogen is dit hetzelfde als toen met Adebayor tegen Arsenal, toen hij scoorde en ging juichen voor de Arsenal fans. Mourinho 'juicht' voor de Barcelona fans nadat hij vorig jaar door hen werd uitgeschakeld in laatste minuut, met Chelsea.
Nee dus, in mijn ogen is dit zeker geen schorsing waard. Deze spelers zijn natuurlijk al emotioneel genoeg - wat ze normaal geen reden geeft om dit te doen - en dan gaat zo'n kwal zich ook nog zo gedragen. Wat Valdes doet is ook nog eens bijna niets, hij pakt hem alleen vast. Als er nou een of andere speler Mourinho een flink pak slaag had gegeven, dan zouden ze deze speler moeten schorsen.
Laatst bewerkt: 29 apr 2010