[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    O ik bedoelde meer te zeggen dat Corsa's goedkoop zijn 8).
    Ik heb hem dus zelf gekocht :p
    (en niet via internet).
    En 200.000km is echt veel hoor!
    Mijne had 50.000km. Ik had ook wel een koopje denk ik achteraf (JP zal het vast oneens met mij zijn omdat hij een Opel Manta zou kopen voor dat geld ofzo :p)

2. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Oh, ik dacht, die heeft eentje gevonden voor me:+
    De meeste auto's die ik tegen kom rond mijn prijs, hebben al tussen de 150-200.000 gelopen. Wat zou jij dan als maximum geven?

3. JeePee

JeePee Guest

Boven de 150k zou ik niet gaan zitten. Auto's kunnen het prima hebben, maar je gaat veel van die (kleine) onderhoudsdingetjes krijgen dan.

Je moet ook kijken welk onderhoud er al gedaan is. Een auto van 150k die al een nieuwe distributieriem en koppeling/drukgroep heeft is meer waard dan eentje die 120k gelopen heeft en dit niet gehad heeft (kort gezegd dan).

Maar waar ben je naar op zoek? Klein/groot, sportief/comfort, snelle acceleratie/zuinig, binnenstad/snelweg? Want zeggen van 'ik heb dit bedrag dus kies iets leuks' is hetzelfde als: ik heb 1500 eu dus stel een leuke computer voor me samen. To many options.

@ Tyrant, als je een Manta kan vinden voor dat geld :D Nee, 1800 voor 50k is niet veel :)

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt ook een beetje aan wat je toekomstplan is met die auto. Wil je nu gewoon een auto om mee rond te rijden, gewoon voor erbij. Of heb je hem echt nodig voor je werk of andere dagelijkse ritten.
    1500 is natuurlijk niet echt veel voor een auto en de km stand zal dan waarschijnlijk wel hoog zijn, dus de kans is groter dat hij dan wat dingetjes gaat mankeren.
    Hoe lang ben je van plan met de auto te doen (voordat je een nieuwe wil/kan kopen)

5. Remco

Remco Guest

Ik zou persoonlijk even doorsparen en iets betrouwbaarders kopen. Als je zo'n brik van rond de 1500 koopt, ben je uiteindelijk nog veel meer geld kwijt.

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    je moet ook wel een beetje geluk hebben
    Wij hadden een oude Cinquecento voor 1000 euro .. in 2 jaar gingen alleen de uitlaat, accu en iets in de versnellingsbak kapot :9 (totaal iets van 300euro reparaties) :9

Het is wel handig om een potje te reserveren voor eventuele reparaties :)

7. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ben sowieso op zoek naar een kleine auto. Fiat Punto vind ik nog best leuk voor als eerste auto. Golfjes vind ik dan weer totaal niks.
    Vond deze best goed uitzien zo van buiten, maar je ziet natuurlijk nooit of er dingen aan mankeren op een foto. Ziet er sportief uit, en kleur bevalt me wel.

Nee, school doe ik met het OV. Heb hem nergens speciaal voor nodig, maar het is gewoon handig als je er de beschikking over hebt. Dat je snel even ergens heen kunt, of met uitgaan bobben. Zo'n dingen dus.

Nouja, een vriend van me kocht een auto voor €4000,- en die heeft er veel problemen mee gehad, terwijl een andere vriend een auto van €700,- heeft waarmee hij na een jaar nog geen noemswaardige problemen heeft gehad.
    Denk dat je er een beetje geluk mee moet hebben.

In principe hoop ik 2 of 3 jaar met de auto te doen, om daarna een iets duurdere te kopen. Maar het liefste heb ik dus al deze zomer een auto, en niet veel behoefte eraan om nog verder te sparen. Tenzij ik echt een leuke auto tegenkom van pakweg €1700/1800, dan wil ik best nog 300 erbij doen, maar zo opzich vind ik €1500,- wel genoeg voor mijn eerste auto.

Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  8. JeePee

JeePee Guest

Ziet er wel goed uit. En hij ziet er sportief uit, maar als je ook daadwerkelijk sportief wil rijden zou ik verder kijken. Onderstel en motor zijn in dat opzicht niet geschikt.

Ik vraag me wel af waarom hij geen foto's van de achterkant heeft en ik zou om detail foto's vragen van de voorruit. Tevens heeft hij geen onderhoudslijst (in Feb. nog een beurt kan ook zijn dat hij z'n oliepeil heeft gechecked en dat hij z'n ruitenwisservloeistof heeft bijgevuld), dus daar zou ik ook om vragen. En om achter de gebreken te komen zul je echt een proefrit moeten maken.

1500,- is ook meer dan genoeg voor een eerste auto. Je moet inderdaad geluk hebben met pechjes en onderhoud. Soms kan je 2 jaar doen met alleen een litertje olie, soms is het een bodemloze put waar je maar geld in blijft gooien. Maar dat weet je pas als je hem hebt.

9. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Klopt, ik vond het ook al raar dat er geen foto's van de achterkant bij zaten, en had de auto ook graag van binnen gezien. Maar het is nu meer om te kijken wat ik precies wil, en dat ik eind juli eentje koop. Dit was dan ook een voorbeeld om te laten zien wat ik wel mooi vind.

Daarom wou ik ook al een paar maanden van te voren gaan rondkijken wat er allemaal is, en me goed laten informeren. Niet dat ik straks even snel een auto koop, waar ik achteraf spijt van heb. Ik denk dat je met zo'n voorbereiding, dat je weet waar je op moet letten, en je iemand meeneemt om te gaan kijken naar een auto, toch al de grootste mankementen aan een auto zou kunnen opmerken.

Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Neem inderdaad iemand mee die er verstand van heeft, dat scheelt al een hoop.
    Ik heb vorig jaar een VW Golf III uit '94 gekocht voor €1450, kilometerstand 118000 en die is vorige week zonder problemen door de keuring gekomen. :)

Wel van de winter voor €200 nieuwe ophanging gekregen, want die was krom nadat we door een gat in de weg reden, kut gaten in de weg na die vorstperiode :mad:.

11. JeePee

JeePee Guest

Als je voldoende bewijs hebt dat door dat gat jou auto krom is kan je de kosten declareren bij Rijkswaterstaat hè. Al ben je daar nu een beetje laat mee :+

Had mijne gekocht voor 2650,-. Zit meer dan 2500 euro achteraf nog in denk ik. Maar dat is omdat ik zelf dingen krom reed of dingen anders wou. Enige echte wat ik genoodzaakt was om te vervangen waren de ophangrubbers en een homokineet. En nu dus een koppakking, maar dat is ook m'n eigen stomme schuld.

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ja bewijzen kan toch niet, ik kan toch niet hard maken dat ik tegen een stoepje ben gereden of in een gat van de weg?

13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dan moet je ter plekke een foto maken. :) Maarja, in het begin zal je de schade niet eens door hebben, dus ben je altijd te laat.

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad, het stuur was begonnen met trillen, pas toen die in de garage was en klaar met de reparatie zei de garagehouder: "ben je niet door een gat in de weg gereden?" begon het lampje te branden :{

15. DiggyDoag

DiggyDoag Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Om nog even in te haken op deze Punto - mijn schoonouders hebben deze als boodschappenautootje. Als je 'm alleen daarvoor (binnen de stad) gebruikt, is 't een prima bakkie. Ben ermee op vakantie geweest (Zuid-Frankrijk, Italie) en ook veel binnen NL mee gereden, en dan is die 1.1 motor echt te weinig. Je moet vol planken om mee te komen, helemaal met vakantiebepakking/meer dan 2 mensen erin.
    Dus, mocht je graag een Punto willen, dan zou ik een zwaarder gemotoriseerde versie gaan zoeken.

Eerlijk gezegd zou ik gewoon voor wat anders gaan, want de stoelen zijn ook bepaald niet prettig ;)

Peugeot 306 niet wat? Ook voor die prijs te vinden, ligt net wat zwaarder op de weg, ook wat pittiger.. En goede looks, mooi strak!

Anyway, succes! :thumbs:

16. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Goed dat je me dit even verteld, want er zullen op een zaterdag avond met stappen, toch wel 4 man in zitten, als ik de bob ben.
    En het hoeft inderdaad niet persé een Punto te zijn, ik noemde ook maar gewoon even een voorbeeld.
    Vind zelf de volkswagen polo ook mooi, en een Peugot 306 vind ik ook een prima auto.

Wel goed dat je me dit even verteld, want zo'n dingen merk je meestal niet als je alleen in een auto een test ritje maak. En ik moeilijk 3 vrienden meenemen om te kijken hoe hij dan rijd.:p

17. JeePee

JeePee Guest

Je zit toch met 3 man erin tijdens een testrit. Jij, je maat en de verkoper.
    En persoonlijk vind ik een 106 een betere optie dan een 306. Als je dan ook nog de GTI of een 1.3 Rallye editie te pakken krijgt, hoef je in elk geval niet te vrezen voor een te tam motortje :) En die dingen liggen ook rete strak op de weg.

Maar daarom vroeg ik... naar wat voor eigenschappen ben je op zoek. Want als je iets vlots zoekt zou ik niet lager kijken dan 1.4 liter motoren.

ps. dat jij wil bobben 8) één keer gedaan. NOOIT MEER :+

18. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Dat lijkt in het begin vaak leuk ;)

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Idd.. 1.4 met turbo wil wel aardig vooruit.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Wat voor een auto rij jij dan Gdzr?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina