De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kosten verschilt heel erg per persoon en per rijschool / regio.
    De een heeft zijn rijbewijs na 10 lessen, de ander na 30.
    Autorijbewijs kan wel bijdragen, omdat je mogelijk al wat meer verkeersinzicht hebt.
    Heb je schakelbrommers / crossers etc gereden, of pak je de beheersing gewoon heel snel op, dan heb je weer voordeel bij AVB gedeelte.
    Kan zijn dat je voor 1000 of minder klaar bent, maar ook voor 2000 of meer (zeker als het tegenzit en je paar keer zakt bijv).
    Zijn genoeg leuke motoren te krijgen. Als je gelijk zwaar mag, zou ik niet voor een ninja 250 gaan. Ik zou dan gewoon voor een zx6r gaan. Wat meer vermogen en topsnelheid, langer plezier van. Anders zul je er denk snel op uitgekeken zijn en wat meer pit willen.
    Bandits of Honda's schijnen/zijn ook leuke motoren. Voor elke prijs is er haast wel wat te vinden. Vergeet niet dat een pak/helm etc ook aardig aan kan tikken.
    Zou tegen de tijd dat je je rijbewijs hebt of ermee bezig bent, gewoon beetje op internet kijken naar wat je mooi/leuk vindt. De een is weg van (super)sports, de ander van nakeds etc.
    Tegen die tijd zul je ook wel weten hoe je rechterhand is. ;)
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Even voor onze Groningse Evil Knievel :+

    Groningen - Motorrijders raken door wheelies rijbewijs kwijt


    Groningen – De politie heeft zondagmiddag bij het Zernikecomplex in Groningen het rijbewijs van twee motorrijders ingenomen. Politieagenten zagen beide motorrijders, een 22-jarige man uit Westeremden en een 24-jarige man uit Warffum, op de Friesestraatweg meerdere keren een wheelie maken. Beide bestuurders werden even later gecontroleerd. Na overleg met de officier van justitie werd besloten het rijbewijs van de motorrijders in te vorderen. Dit omdat zij met hun wheelies gevaar in het verkeer hebben veroorzaakt. De politie maakt proces-verbaal op. Beide mannen zijn aangemeld voor het ondergaan van een educatieve maatregel.


    Wel triest dat je meteen zo,n cursus moet doen zeg :{
    Alsof het rijbewijs kwijt zijn niet erg genoeg is.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    als je al je motorrijbewijs hebt reken dan op zon 1000 euro voor je rijbewijs. Dan nog tussen de 600 tot 1000 euro voor een kwalitatief goed pak (heel belangrijk).

    Als je toch tot je 21ste wacht omdat je dan zwaar kan rijden waarom haal je dan een ninja 250? Die zijn namelijk standaard al onder de 25kw. Een Bandit is ook wel leuk maar kwa gewicht heel zwaar (250 kilo).

    Andere leuke naked bikes zijn de Honda Hornet 600, Kawasaki Z750, Suzuki SV650 enz. Ik zou ook zeker de Street Triple (r) proberen, toch wel de leukste lichte naked bike die er is!
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Foto van vandaag

    [​IMG]
     
  5. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij een personal photagrapher ofzo 8).

    Weer een mooie foto.
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Heb afgelopen donderdag nog even gereden op de S1000RR (samen met m'n vader, de F800R hebben we ook geprobeerd) en dat schakelen was weer zooo fantastisch. Je kunt het gas gewoon open gedraaid houden en dan alleen je voet omhoog telkens, het klinkt dan ook echt bijna als 1 vloeiende lijn, prachtig.

    De F800R waren we daarentegen snel klaar mee, het blok gaat enorm trillen bij 4 a 5000 toeren. Dus als je op de snelweg 120 aan het rijden bent, gaan na ongeveer 5 minuten je handen extreem in slaap vallen. Enorm vervelend. Het blok voelt heel steriel aan, het is ook een rotax stiekem. En de handling is gewoon niet wat je kan verwachten van een vrij lichte naked. Bij lage snelheden is de fiets wat log en het voorwiel voelt 'onzeker' aan. We waren er snel klaar mee in ieder geval. Ik hoop m'n vriendin dus ook gewoon op een Monster te praten, gaat ook wel lukken denk ik. Want gisteren heeft m'n vriendin de F800R opgehaald om een aantal dagen mee te proefrijden (haar vader is bekend bij de dealer, dus daar deden ze niet moeilijk over). Maar na een half uurtje snelweg zei ze al tegen me dat ik gelijk had, en dat de vibraties van dat blok idd niet te harden zijn.

    Mooi, want ik heb afgelopen vrijdag ook gereden op de Monster 696 in een poging om de demping van een 1100 te kunnen voelen (zou vergelijkbaar moeten zijn). Na die ervaring denk ik toch misschien (weet het nog niet helemaal zeker) dat het een 1100S gaat worden, ligt toch wat strakker in de bocht. Met de S snij je gewoon je bochtje aan, gas d'r op, en je hebt er geen omkijken meer naar. Met de 696 was ik iets meer aan het corrigeren voor hobbels en dergelijke.

    Maar dat is een relatief kleine klacht, want verdomme, wat een ontzettend chille fiets verder zeg! Die 696 is echt vederlicht, lekker laag. Echt super makkelijk :D. En dat blok heeft evenveel, als niet net wat meer, power dan de F800R. Het is wonderlijk hoe motorfietsen zo kunnen verschillen. Die F800R liet me helemaal koud, maar de 696 was so much fun. Heb me er uitstekend op vermaakt.

    Het is jammer dat ze die 696 niet met single-sided swingarm verkopen, want hij zou verder ideaal zijn voor m'n vriendin. Ze wil natuurlijk liever de 796, ivm de looks. Die is wel weer wat hoger, dus ik ben benieuwd of dat net zo moeiteloos en makkelijk rijdt (wat zithoogte betreft).

    Ik heb gisteren nog een keer met de 1100S gereden, weer samen met m'n vader. Ik had er voor hem nog een Speed Triple 1050 bij gereserveerd, ook leuk. De 1100S wist me, zoals ik al gezegd heb, toch wel te overtuigen. Het enige probleem is dat het toch wel 2200 euro extra kost. Nou ben je dat op een gegeven moment ook wel weer vergeten, maar toch...

    De Triumph was ook een aangename fiets, het stuur was wel wat hoger waarmee de houding voor mij iets minder ideaal werd (wat stuurwerk betreft). Wel kun je er iets fijner mee touren denk ik. Op een gegeven moment zaten we ook vast achter een vrachtwagen, maar dat was helemaal niet erg. Het was heerlijk weer en ik zat uitstekend. Tevens is de Triumph erg snel, stukje sneller dan de 1100S, en het blok klinkt alsof het uit 2050 komt, erg vet. Maar, ik had me al voorgenomen dat ik daar niet echt naar op zoek ben. Al die power ga je toch weer gebruiken en dat is niet handig. De Monster 1100 zit precies op de sweet spot denk ik, niet te snel, zeker niet te langzaam. Heerlijk koppel, top.
    Minpuntje van de Triumph was dat we hem op een gegeven moment aan moesten duwen. De lampen branden nog wel, maar de startmotor gaf geen krimp. Niet echt goede reclame :p.


    Goedhart ging nog een keer nadenken over wat een 1100S met ABS moest kosten. Ik ga er woensdag nog een keer langs met m'n vriendin. Dan ga ik ook nog even rijden op de Hyper 796 en zij op de M696. Dus even kijken hoe het loopt.

    De M1100 heeft wel een instelbare voorvork die volgens sommige recensies toch beter is dan wat er op de 796 en 696 zit, ik zou het gokje kunnen wagen. Maar als het dan toch niet goed is, had je toch net zo goed meer kunnen investeren. Al dat carbon op de S is ook niet verkeerd natuurlijk.

    Anyway, ik hou jullie wel op de hoogte :)
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou weer jammer om te horen van de vering op de 696 :+ Maar klopt wel wat je beschrijft, fiets is er erg makkelijk snel te rijden, maar inderdaad gevoelig voor slechte wegen. Heb zelf geen ervaring met een andere motor dan de 696 dus ik heb verder geen vergelijking, misschien maar goed ook :+

    Zit zelf weer beetje enthousiast te worden over de Multistrada 1200, en of dat nou een S moet worden of niet weet ik niet. Maar gezien ik het geld wat ik als had gespaard ervoor al een beetje op een andere manier aan het uitgeven ben gaat het toch nog wel even duren. Zeer waarschijnlijk februari komend jaar pas.

    En de reden dat ik toch wel erg hard naar de Multi weer neig is gewoon dat geweldige vermogen, de tourcapaciteiten, de duo-vriendelijkheid en een zithouding waar ik helemaal fan van ben.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waar heb je al die proefritjes gemaakt, bij Goedhart, of gewoon steeds motoren huren voor een dag?
    Zo lekker weer dit weekend, en ik maar wachten op m'n bike. Zal nog wel even geduld moeten hebben.
     
  9. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, nou ja, nogmaals het is een klein minpuntje hoor. Het gaat om de provinciale weg vanaf de rotondes bij Leiderdorp (de A4 op) richting woubrugge (en de Weide Aa), daar zitten redelijk wat oneffenheden in. En ik reed stevig door.

    Voor de rest echt een fantastisch ding. Ik kan me voorstellen dat je op den duur wat meer vermogen wilt hebben, maar verder, puur plezier.


    En de S of geen S kwestie, tjah het is lastig. Heeft de standaard Multistrada ook al die verschillende standen?



    Inderdaad Goedhart voornamelijk, gewoon proefritjes van net iets meer dan een uur telkens. Ga liever niet op m'n eigen kosten testen. Dat mag de dealer voor z'n rekening nemen :D. Ga uiteindelijk toch een hoop geld uitgeven, dus ze doen het er maar mee.


    De BMW's heb ik bij motorhoutrust geprobeerd.


    En met dit weer zonder motor zitten, is erg vervelend ja. Ik sta te werken nu, is ook naar :p.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    S1000RR is idd vet met quickshifter, race abs, wheeliecontrol en tractioncontrol. Maar je bent direct je rijbewijs kwijt met zon ding :X

    Ik ga morgen met nog wat vrienden naar Goedhart, ga proberen proef te rijden op de nieuwe Z1000, misschien iets voor volgend jaar :p Zag namelijk gisteren een Grijs/zwarte staan en deze had alle grijze delen in carbon gewrapped, zag er heel bruut uit!
     
  11. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Vertelde jij niet juist dat je buddies (Z1000/750 rijders) je KTM geprobeerd hadden en prompt hun Kawa's op marktplaats plaatsten? Of vergis ik me nu?
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    haha ja klopt, ze rijden momenteel op een oud model Z1000 (met het zx9r blok) en 1tje haalt een superduke, andere een 950 of 990 SM.

    Ik doe mijn KTM ook niet direct weg hoor, ding rijd nog perfect, is superleuk en geeft ontzettend veel bekijks en duimpjes omhoog bij stoplichten. maar ik vind het wel leuk om af en toe van motor te wisselen. :)
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Klopt, het gras is elders altijd groener.
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Yup, eigenlijk is 1 "type" motor niet genoeg, een toermotor, supersport, stoere naked en een lichte SM zou ideaal zijn :p
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, inderdaad. Zwom ik maar in het geld.
     
  16. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Beter ga je ook op een street in plaats van een speed rijden. Stuurt en zit beter, zelfde geluid en je moet wat meer trappen voor vermogen dus dan heb je dat probleem ook niet. O-)
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hoe vaak vullen jullie eigenlijk je olie bij?
    Heb er nu iets van 3600 km op zitten,maar pijlstokje blijft aangeven dat het nog genoeg is.

    Gewoon nieuwschierig naar.
     
  18. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Was er laatst niet iemand opzoek naar een camaratje? De contour HD is nu in de aanbieding bij 1dayfly voor 190.
     
  19. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet als het goed is. :p Bij mijn kawa was het 1 liter op 1000km oid..... Volgens mij is 1 liter op 5k acceptabel. Maar zit nu met de triple op 8k oid en zit nog goed vol.
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb op geen een motor olie moeten bijvullen joh.wel wissel ik elk jaar de olie en het filter.de duc moet om de 12000 km naar binnen,maar dat haal ik in geen 2 jaar tegenwoordig.dus vandaar gewoon elk jaar wel lekker vers sap in het carter.enne......als een motor van mij ooit een liter op 1000 km lust,dan maakte ik er gelijk een bootanker van.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina