Buikspier isolaties op zich zijn 9 van de 10x tijdverspillend. Als je de compound oefeningen doet aangevuld met een core oefening als plank holds heb je meer dan genoeg. Ik zou eerder nog wat onderrug isolaties toevoegen zoals hyperextention dan dat er buikoefeningen toegevoegd worden.
meeste mensen doen de buikoefeningen nog fout ook terwijl ze denken het goed te doen. En als ik ooit buikoefeningen doe dan is dat met een schijf van 20kg tegen me borst of een geladen barbel. Dus ja...ook buikspieren met alleen maar bodyweight is nutteloos.
Borstontwikkeling is alleen genetisch qua vorm niet qua massa. Als je niet genoeg massa krijgt train je gewoon niet hard genoeg. Dacht bij mijzelf altijd dat ik weinig massa op de borst zou hebben. Sinds ik me het afgelopen jaar echt heb lopen pushen, en nu nog steeds, blijft de massa er maar bij komen.
@kevf
bij de meeste wandbeklimmers lijkt het heel wat, maar dat komt omdat ze vaak ook heel laag in vet% zitten. Het zijn pezige ecto's en kan me niet voorstellen dat ook maar iemand er zo uit zou willen zien. Vind ze alles behalve gespierd er uit zien...zelfs te min om beachboy genoemd te worden. Maar ze bezitten wel veel kracht...al is dat ook relatief. als ik minder dan 80kg woog zou het voor mij ook peulenschil zijn. Iets wat ik zelf al ondervonden had toen ik flink afgevallen was. In me huidige staat hoef je niet te vragen of ik zou gaan klimmen...stort de berg in. Net zoals met optrekken en gewoon in dead hang aan een stang hangen is een peulenschil met 80kg of minder, maar nu krijg ik er net 4-5reps er uit geperst per keer.
Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2010