Ik ben alwetend, dus ik weet dat soort dingen gewoon.
Nee serieus,
Natuurlijk, ik weet het ook niet. Het geloof bestaat nu eenmaal. Ergens in geloven geeft hoop, daar heb ik het op gebaseerd.
Iets hoeft niet "echt" of "waar" te zijn om erin te mogen geloven. Ik geloof zelf ook totaal niet, ik denk niet dat er een god is. Ik geloof in de evolutie theorie, maar dat is niet het punt wat ik wil maken.
Ik heb het er niet over wat er waar is, ik heb het erover dat het geloof simpelweg misbruikt wordt om de honger naar macht te rechtvaardigen. Het is niet relevant of er bewijs is dat een geloof waar of echt is. Die discussie ga ik helemaal niet aan, die is imo nutteloos.
Dat ik niet kan snappen dat er mensen zijn die daadwerkelijk denken dat als het geloof verboden zou worden (WTF????) de wereld er een stuk beter uit zou zien. Nu zeg ik niet dat jij die mening bent toegedaan overigens.
De mens is van nature uit op macht, het geloof is niets meer dan een middel om die macht te kunnen verwerven. Zou het geloof niet bestaan dan was er wel iets anders geweest dat ervoor zou zorgen dat mensen die graag machtig willen zijn dat ook worden. Het zit in onze natuur, de honger naar macht. Het is niet bij iedereen even sterk gelukkig, maar het is zoals we zijn. Ik zie het geloof volledig los van alle onheil in deze wereld.
Laatst bewerkt: 27 mei 2010