Ga een jaar op reis en ontdek je kwaliteiten. Serieus, je klinkt echt alsof je nog geen idee hebt, en ik neem aan dat je niet weer een studie wil doen waar je mee stopt en vervolgens weer in de supermarkt staat voor een half jaar.
Aan de andere kant snap ik wel dat je weer wil gaan studeren hoor, ik heb er ook wel weer behoefte aan na anderhalf jaar. Was rond april 2009 gestopt met Europese Studies aan de UvA, ben toen nog in Amsterdam gebleven om te werken om vervolgens te gaan reizen. Dat liep niet als gepland doordat mijn oma in het ziekenhuis lag dus toen ben ik na 2,5 maand al teruggekomen. Sindsdien zit ik weer bij mijn ouders en werk ik hier fulltime. :{
Nu ben ik bezig met toelating te doen voor de kunstacademie (ja, het is er moeilijk om je geld te verdienen als fotograaf, maar niet onmogelijk, en wie niet waagt, die wint niet), maar de vraag is of ik toegelaten word, en dan merk ik ook bij mezelf dat ik bang ben dat 't intellectuele gedeelte in mijn brein niet genoeg getriggerd gaat worden daar.
Gelukkig heb ik nu wel een idee als back-up. Ik vind mensen en hun gedrag in groepen heel interessant, dus als ik niet word toegelaten of weer wat anders besluit wil ik sociologie of culturele antropologie studeren.
Wat ik nu ook ga doen, ik heb wel als eis dat ik het binnen vier jaar haal. Niet om de leeftijd, ik vind mezelf nog veel te jong om te werken, maar wel omdat ik als ik 24 ben nog steeds genoeg opties heb om nog weer door te studeren.
Klik om te vergroten...