Heb jij uberhaupt een idee wat een hoger inkomen is? Een modaal inkomen verschilt met een hoog modaal inkomen maar 0,05% qua belastingschijf
. Een hoog inkomen zijn de mensen die dat echt niet merken.. die hebben tonnen op de bank staan. Als het aan de VVD ligt gaan die er alleen maar op vooruit. Zoals ik net al zei is het logisch dat iedereen inlevert met een crisis. Het lijkt me alleen niet meer dan logisch dat dit meer bij de hogere inkomens ligt. Het kan toch niet zo zijn dat dit gelijk is? Een bijdrage van iemand die moet rondkomen van €800 per maand (waar je dan nog huur, nuts, eten etc van moet betalen) slaat toch veel harder in, dan iemand die 2 ton op de spaarbank heeft staan. Natuurlijk betaal je meer belasting..maar met zo'n inkomen hou je echt nog riant genoeg over hoor.
Dit is typisch links.. Het gaat er niet om je het KUNT betalen of niet kunt betalen.. Het gaat erom tot welk punt het logisch is om alles bij de rijkere vandaan te halen onder het motto, zij kunnen het missen en daarom gaan zij betalen. Wat is het nut om meer geld te gaan verdienen als je zou nog meer geld moet gaan afdragen? Voor elke euro die men extra gaat verdienen moet men bij de PvdA
Dan de illusie van de duizende banen creeëren. Hoe wil de VVD die mensen aan een baan gaan helpen dan? Er wordt al zo lang geroepen dat 'uitkeringstrekker' maar moeten gaan werken.. maar wie geeft ze een baan? En straffen als dit niet lukt..dat zorgt alleen voor chaos en grotere verschillen tussen arm en rijk. Dat werkt toch niet! Als je nu even verder denkt dan het plaatje.. hier maak ik banen en daar kunnen zij werken.. zie ik veel meer bij de linksere partijen dat mensen daadwerkelijk aan een baan geholpen worden en ze het vertrouwen te geven niet onder een brug te belanden. Ik heb een beetje het idee dat VVD stemmers alleen maar denken dat mensen met een uitkering liever thuis zitten..
Eh juist niet.. Ik zeg toch, daarom zijn er banen nodig? Ik zou dat niet zeggen als ik weet dat men liever op hun gat zitIk weet uit eigen ervaring dat mijn moeder met een universitaire opleiding nergens een baan kreeg. Natuurlijk kun je dan zeggen.. ga in een fabriek werken.. Maar als je vervolgens part time wilt werken verdien je niet meer dan een uitkering.. en wordt je daar ook nog eens op gekort. Je bent dus slechter uit als je gaat werken..
Hee! Zou er geen lichtje moeten branden? In dit land ben je SLECHTER uit als je gaat werken dan dat je thuis gaat zitten! Is dat niet een BEETJE heel scheef? Vind je het logisch dat er dan werkeloosheid optreedt. Ingrid gaat liever thuis zitten kijken naar RTL boulevard dan een vies baantje zoeken als schoonmaakster.. Dit kost de staat miljoenen. Het toch logisch dat de WW korter wordt mensen gaan werken? Ding ding!En de VVD maar zeggen dat ze banen creeëren. Waar dan? Waar zijn die banen? Hoe geven ze die mensen banen?
Door middel van investerigen..
Het woord hypocriet komt geloof ik nog niet in jouw woordenboekje voor..want de lage inkomens worden al genoeg gekort. Zoveel valt er ook niet af te halen, er zijn genoeg mensen die moeite hebben uberhaupt rond te komen. Dus kom alsjeblieft niet aan met grote verhalen en makkelijke praatjes, want je hebt echt werkelijk geen idee..
Dat er minder geld in het laatje zit daar ligt de oorzaak bij de bankiers. Daar moet worden aangepakt.. en alleen met hulp van het hele land, en dat zal vooral van de hogere inkomens moeten komen ja (duh?) kun je weer uit zo'n crisis denken.
And again, de grote misvatting dat VVD alles bij de lage inkomens vandaag gaat halen en de bovenmodale erop vooruit gaan... We moeten nivelleren op basis van de onderste laag, niet op basis van de bovenste laag. Dat werkt toch ontzettend ontmoedigend??!Klik om te vergroten...