[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Was niet als kritiek op je post bedoeld in die zin, misschien te onduidelijk geformuleerd van mijn kant. Ik denk dat we het juist eens zijn op dat punt.

Edit: loop alweer twee pagina's achter :+

Laatst bewerkt: 9 jun 2010
  2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, dat zei je al, maar kom dan eens met voorbeelden. De enige topics waar ik actief ben zijn de voetbal-, film- en de geloofthread. Daar ben ik nog nooit voor een discussie (tegen een meerderheid of niet) weggelopen.

Dus nogmaals: voorbeelden i.p.v. kansloos roepen.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    QFT, mooi gezegd.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610

Ok, dus bij de volgende peiling moet ik eerst even een halfuurtje wachten voordat ik ergens op reageer, anders ben ik iemand die PvdA tegen de schenen wil trappen 8).

ik ga ff RDR spelen btw.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar als je hem een idioot vind dat wil je toch niet dat hij mede beleid mag gaan bepalen?

Ik kan me goed voorstellen dat er delen van Nederland zijn waar immigratie en integratie veel meer speelt dan bij mij in de buurt maar om dan alleen op "die idioot" te stemmen omdat hij daar het hardst over schreeuwt gaat dan toch wel heel ver?

Je hebt vast ook wel andere ideeen over wat je anders zou willen zien en ik kan me niet voorstellen dat je bij een andere partij niet wat constructievere ideeen kan vinden. Het zijn echt niet allemaal "multiculti knuffelaars"

6. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Iedereen gaat betalen (en doet dat ook al), alleen zij die iets meer kunnen missen mogen ook wat meer meebetalen.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat hoef je er niet bij te zeggen hoor, dat was duidelijk op te maken uit je opmerking.
    Je hebt een hoop op te groeien in die 3 jaar.

ot:
    Hoop echt niet dat Cohen MP word. Man man wat vind ik dat een zwakke politici zeg. Durft geen gewaagde uitspraken/beslissingen te nemen heb ik het idee.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, want de bijstand is al zo hoog. De minimumlonen moeten dus gewoon omhoog.

Of liever naar Zweeds model, minder bijstanden, alleen voor de mensen die het echt nodig hebben, en dan gewoon ook een fatsoenlijk bedrag.

9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    God wat is die kerel @ NOS touchscreen irritant.

10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    PVV boven de 20. Had het voorspeld :)

11. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Mr. Ferry M. yeah.

VVD slechter dan verwacht :)

12. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ze zakken anders wel.. 23-->22-->... ;)

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als twee honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen? ;)

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Inderdaad :)

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat zou dan een gewaagde uitspraak van je zijn als jij MP was? :cool:

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Juist, hogere uitkeringen voor kortere tijd en een fatsoenlijk minimunloon.

En voor degene van de andere quote, ik weet vrij zeker dat als ik thuis niks zou zitten te doen i.p.v werken me dat toch een €1500 netto zou schelen in de maand dus leg mij maar eens uit hoe ik dan beter af ben.

17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ben ik met je eens. En op het moment dat iemand krom moet liggen om nog eten te kunnen kopen.. zou ik toch haast zeggen dat we wel kunnen overeenkomen dat die grens al wel bereikt is? ;) Wie moet het volgens jou dan betalen? Van een kale kip kun je niet plukken...

En dat tweede.. spreek je jezelf tegen. Ja, er gaat wel een lampje branden, maar bij mij is het meer een LED-lampje die veel langer meegaat dan de gloeilamp theorie die jij er nu op nahoudt ;). Bijstand omlaag ZODAT mensen gaan werken? :lol: Die mensen zijn al jaren opzoek naar werk en willen alles wel aanpakken. Ga je dan de bijstand omlaag doen, zodat ze helemaal geen geld meer overhouden?? Nee.. je geeft iemand goede betaalbare zorg, en je geeft ze een basis waarvanuit ze hieruit kunnen komen. Je moet ze aan een baan helpen niet aan de stress. Wel goed voor de zorg jouw standpunt, want zo komt 1/3 van Nederland straks thuis te zitten met een burnout.

Banen geven d.m.v investeringen is mij wel heel makkelijk gezegd. Ik heb het toch niet over het scheppen van banen? Ik heb het over hoe geef je de mensen die banen en hoe geef je ze zekerheid. Je kunt 10.00 banen scheppen maar als niemand ze kan invullen sla je volledig de plank mis. De beste motivator is nog altijd vertrouwen.

Jij zegt tegen bankzitters van het nederlands elftal dat ze minder geld krijgen en harder moeten trainen. Ik zeg geef ze een kans, stel ze op en kijk maar eens wat voor sterspeler hieruit kan groeien die voor veel meer waarde is en zichzelf dubbel terugbetaald.

18. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ben trouwens wel benieuwd hoe het verder gaat met de PVV en dan vooral met Hero Brinkman. Lijkt toch een beetje voor onrust te zorgen *kuchkuch* :+

19. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Maar het is wel meer dan verwacht :). Veel mensen durven er niet voor uit te komen en dus kloppen die peilingen volgens mij niet. Wel spannend tussen pvda en vvd. Weet niet wie er moet winnen. Ik ga met een koophuis weer studeren dus ga er al flink op achteruit dus dan kan misschien maar beter de pvda voor mij persoonlijk winnen. Voor het land zal vvd misschien wel het beste zijn!

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk toch dat de VVD een beetje last heeft van de hoge peilingen vooraf. Kiezers denken dat ze voor een coalitie kunnen stemmen en gaan naar de PVV of D66. En PvdA krijgt veel strategische stemmers.

Deel Deze Pagina