Ik had ook les in een diesel en mijn eigen auto is een benzine auto. Ook nog eens eentje die pas heel hoog de koppeling pakt, dat was helemaal wennen. Liet ik de koppeling opkomen, maar er gebeurde niets
In die diesel waar ik les in had, hoefde ik alleen maar naar de koppeling te kijken en dan ging ie al.
Ik heb hem eigenlijk zelden af laten slaan, alleen de 1ste twee dagen een keertje, maar dat was meer de spanning van het alleen rijden en graag op tijd willen optrekken.
Gewoon op je gevoel afgaan, je moet het echt voelen wanneer je gas moet bij geven, maar zoals ik het lees geef je of veel te snel te veel gas (naar voren schieten) of juist niet. Gewoon rustig de koppeling op laten komen en een beetje gas bijgeven en heel even vasthouden.
Je kunt ook prima op de koppeling rijden in een benzineauto trouwens. Je hoeft echt niet altijd gas bij te geven als je bijvoorbeeld in de file staat en een klein stukje naar voren wil. Gewoon oefenen en dan komt het goed, rijd gewoon lekker vaak in verschillende auto's. Uiteindelijk is het gewoon een auto dus het gaat vast wel lukken.
Klik om te vergroten...