Om te beginnen: waar stem jij op, of eigenlijk waar heb je op gestemd?
Verder vind ik het makkelijk om te zeggen dat de gemiddelde VVD stemmer enkel stemt op de VVD. De laatste zin is ook weer zo'n simpele populistische one-liner.
Ik ben het verder met je eens dat duurzaamheid meer gestimuleerd moet worden (al zijn biobrandstoffen nou ook niet de oplossing). Om nou te zeggen dat het openbaar vervoer zo slecht is geregeld zou ik uit eigen ervaring nou ook niet willen zeggen. Zoveel problemen heb ik er nooit mee. Mjah ik reis dan wel incidenteel.
Propaganda, die met name het kuddevolk beïnvloeden. Kuddevolk is nou eenmaal makkelijker te beïnvloeden.
Het zoeken van een zondebok is toch een eigenschap die we al sinds de bronstijd als mens bezitten?
Mensen durven niet naar zichzelf te kijken en zoeken een zondebok. Op grote schaal, maar ook zeker op kleine (individuele) schaal. Helaas is men deze verkiezingen afgegaan op degene die dit het meest doet in de politiek, Wilders. Die met zijn populistische onzin godverdomme 24 zetels heeft weten te bemachtigen bij het kuddevolk.
@ Taab denk het ook. Zag de avond van de verkiezingen iets langs komen over de hypotheekrente aftrek waar stemmers van de PVV dan mogelijk op af zijn gegaan maar ik denk dat zoiets onzin is. Als je wilt dat daar niet mee gemoeid wordt zijn er genoeg alternatieven.
Klik om te vergroten...