1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Wat me opvalt is dat je het eerst over "zo'n populistische one-liner" hebt, terwijl je daarna er gemakshalve vanuit gaat dat het kuddevolk (waar jij je hoogstwaarschijnlijk niet toe rekent) verantwoordelijk is voor het aantal zetels dat de PVV gehaald heeft.

Is dat niet een beetje kort door de bocht? Het gros op dit forum denkt met misplaatste arrogantie dat er alleen maar Tokkies en halve racisten op de PVV stemmen.

Oke, de PVV heeft de neiging tot demoniseren, maar is hier ook niet sprake van demoniseren jegens de PVV?

2. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op D66 gestemd.

Ik heb zelf ook overwogen VVD te stemmen, maar daar heb ik toch de laatste maanden steeds meer van afgezien. Die laatste zin is niet populistisch bedoeld, het is voor mij zeer belangrijk wat er met overige zaken dan mijn inkomen gebeurt. Onderwijs vind ik erg belangrijk, mijn pa werkt bij de politie, mijn moeder en zus in de zorg. Allebei sectoren waar je toch duidelijk ziet dat er alleen maar in gesneden blijft worden. De gequote persoon gaf zelf aan dat hij nooit zal stemmen op een partij waar hij zelf financieel op achteruit gaat. Dus dat impliceert ook als het betekend dat de economie in zijn geheel zal groeien, hij stemt voor zijn eigen financiële gewin.

Verder zijn we het eens dat biobrandstof niet de oplossing is, maar het is zeker een stap in de goede richting. Misschien is het ov in steden beter, maar waar ik woonde was de verbinding naar Arnhem geselecteerd als slechtste trein verbinding in heel Nederland. Daar wordt je niet blij van. Je zal denken dat in de achterhoek weinig mensen wonen, maar de treinen zaten altijd zo stampend vol dat halverwege de rit mensen er gewoonweg niet meer in konden. Ze moesten wachten op de volgende trein (+15 min in spits, +30 min om de spits, +1 uur in de avond) die ook weer zo vol zaten.

En het zoeken van een zondebok is erg jammer

Mijn antwoord heeft niet alleen betrekking op criminelen en al helemaal niet puur op PVV stemmers. Het is meer filosofisch en in het algemeen. Ik betwijfel het toch ten zeerste of iedereen op hetzelfde niveau van bewustzijn leeft, maar dat is een andere discussie

Laatst bewerkt: 11 jun 2010
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dus eigenlijk stem jij niet op de VVD omdat je vader, zus en moeder erop achteruit zouden gaan.. Dus eigenlijk dezelfde redenen als Merq aanvoert.
    Wat helemaal niet slecht is hoor, maar dat wilde ik toch aankaarten ;)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zie dit nu pas (via Geenstijl). Het gaat om puntje drie:

wtf.....

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Gestoord :{

6. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb het niet puur over de financiële aspecten. Doordat ze in die sectoren werken weet ik hoe hard het uitgekleed wordt. Verpleegsters hebben niet genoeg tijd om elke persoon aandacht te geven. Het is hard werken want veel oudere mensen in verpleeghuizen zijn als kleine kinderen. Die moet je constant corrigeren wat weer veel aandacht kost. Je moet ze ook constant bezig houden en er zijn lang niet altijd goede voorzieningen. Die mensen die nu in de verpleeghuizen zitten hebben voor onze welvaart gezorgd! Die dienen met respect en tijd behandeld te worden!

Ook qua politie, er wordt constant bezuinigd en maar geklaagd dat de criminaliteit stijgt. Er moeten meer investeringen gedaan worden in het politie gebeuren. In mijn dorp (30.000 inwoners) is het politie bureau zo goed als opgeheven. Er is amper politie aanwezig en als er politie moet komen moeten ze een half uur rijden eer ze er zijn... En als je aangifte wilt doen zul je ook daarnaartoe moeten rijden want dat doen ze lokaal niet meer.

Daarnaast zijn dit maar voorbeelden.b.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Punt 2 vind ik toch wel heel erg. Dit staat gewoon allemaal in hun verkiezingsprogramma. Lijkt me vreemd als dit voor iedereen nieuws is.

8. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pvv-stemmer hier.

hier word ik dus ook misselijk van. er wordt hier op dit forum, in de media, en weet ik veel waar net gedaan alsof je een of andere freak ben of dat het een misdaad is als je op de pvv stem. dwdd heeft een wekenlangde heksenjacht gevoerd op de pvv en wekenlang de pvda zitten promoten. termen als kuddevolk zijn toch wel erg denigrerend.

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    DWDD de PvdA zitten promoten? :lol:

Integendeel, vond ze juist enorm kritisch, met die irritante Felix R. voorop (en da's een PvdA'er). Voor m'n gevoel deden ze er juist alles aan om zo neutraal mogelijk over te komen. Ook met Jack De Griezel als bijna vaste gast.

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, mensen die spreken van "kuddevolk" snappen zelf niet dat ze zelf geen haar beter zijn als Wilders met zijn uitspraken over de Islam.

Sommige mensen kunnen het niet verdragen dat mensen niet dezelfde standpunten hebben als zijzelf.

Haha ik mag hopen dat dit sarcastisch is of niet?

11. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb je oogkleppen opgehad, nazzaruzzi? tel alleen maar eens alle pvda gasten en dat in vergelijking met de andere partijen, in het bijzonder dus pvv in dit geval. en als er dan eens een pvv gast is dan wordt ie opeens wel heel kritisch benaderd, haast op het agressieve af. en dan heb ik het nog geeneens gehad over het constant opbrengen van cohen in zowat alle gesprekken, en de daarbij kantelende tafel van de stijve pik van matthijs als het weer eens over zijn partij gaat.

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Nee. De VARA is een linkse omroep, logisch dus dat ze dat uitdragen. Ik vond alleen bij DWDD dat ze er juist alles aan deden om niet links over te komen.

@ Xboxnogwatdude: PVV'ers willen zelf niet aan de tafel komen zitten bij DWDD. Alleen die lamstraal van een Brinkman om z'n eigen agenda te spekken :emo:

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ken niet alle programma's uit mijn hoofd. Die van de PVV alleen in grote lijnen ;)

@ xbox3604life: als je dit soort plaatjes/programma's ziet is dat toch ook niet vreemd?

Zullen we anders direct een rood maantje op de jas van iedere Moslim naaien. Is lekker gemakkelijk |:-

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Natuurlijk ken je het hele programma niet uit je hoofd. (wat ik best teleurstellend vind overigens ;) )

De meest schokkende dingen noem je hier overigens niet eens. Het veranderen van art 1 grondwet zodat de joods/ christelijke/ humanistische waarden erin staat is denk ik het ergste. Op het eerste gezicht denkt iemand misschien, nou ja prima dat die waarden benoemd worden. De consequentie is echter dat het grondwettelijk is vastgelegd dat Moslims niet even gelijk zijn als mensen met die waarden.

'Art 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Op nummer twee: in hun verkiezingspamflet (http://pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139) (niet verkiezingsprogramma) las ik dat ze een administratieve detentie willen instellen om terroristen beter aan te kunnen pakken. (Wikipedia: Administratieve detentie of administratieve aanhouding is het arresteren en vasthouden van personen door de staat zonder proces, meestal uit veiligheidsoverwegingen. Volgens Amnesty International is administratieve detentie de "gevangenhouding zonder tussenkomst van een rechter, op grond van een beschikking door de politie of een overheidsinstelling. Administratieve detentie komt in het Westen bijna uitsluitend voor als korte perioden van voorarrest."[1] Een groot aantal landen, zowel democratische als niet-democratische, zoeken hun toevlucht in administratieve detentie als middel om terrorisme te bestrijden, illegale immigratie te controleren, of een heersend regime te beschermen.
    In tegenstelling tot strafrechtelijke opsluiting (gevangenhouding), toegekend na een veroordeling na een proces, is administratieve detentie een toekomstgericht mechanisme. Terwijl strafrechtelijke zaken retrospectief zijn — het trachten vast te stellen of een gedaagde een strafdaad in het verleden heeft begaan — is de redenering achter administratieve detentie dat de verdachte waarschijnlijk een bedreiging vormt in de toekomst. Het is bedoeld om preventief van aard te zijn, anders dan bestraffend (zie ook preventieve detentie). Deze praktijk wordt bekritiseerd door mensenrechtenorganisaties als een inbreuk op burgerlijke en politieke rechten.)

Een puntje ervoor staat in dat verkiezingpamflet dit:

"Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit".

Dit zou opgevat kunnen worden als: Marokkaanse straatterroristen kunnen met een administratieve detentie zonder tussenkomst van de rechter worden opgesloten.

Je kunt wel blijven volhouden dat de PVV echt wel ok is en dat ze toch wel moeten matigen omdat ze samen met andere partijen regeren, maar feit blijft, dat men hierop stemt. Deze twee punten vinden 1,5 miljoen mensen een goed idee. En al deze maatregelen zijn vast goed bedoeld om de veiligheid te beschermen, maar goed bedoeld of niet, de mogelijke consequenties vind ik onaanvaardbaar.

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het grote deel van de PVV stemmers niet eens hun standpunten echt kent. Meer van, buitenlanders zijn kut, het zijn elke keer Marokkanen die stelen, dus we stemmen PVV want dan gaan ze allemaal het land uit. Wat zowel inhoudelijk bullshit is en een generatieprobleem maar ook juridisch. Want hoe zet je een Nederlands staatsburger uit? Verder gaat de gemiddelde PVV'er, althans in mijn omgeving, niet met zijn redenatie. Ik geloof ook niks van Ferry Mingelen zijn grafiekje met het opleidingsniveau van de gemiddelde PVV'er. Volgens mij is de gemiddelde PVV stemmer niet heel slim en heeft deze zich zeker niet verdiept in de politiek alsmede in de beginselen van een democratische samenleving en de beginselen van het Nederlands Staatsrecht. Laatst had ik een discussie met iemand die PVV ging stemmen en die had als laatste argument "Ja als het uit de hand loopt dan steekt Beatrix er wel een stokje voor :emo:".

16. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met je eens. Vind eerder dat de mensen die DWDD puur als PvdA-aanhanger zien oogkleppen op hebben dan jij. :) Echter vind ik Felix niet irritant, vond zijn mening altijd wel boeiend. Hij gaf gewoon commentaar vanuit een neutraal punt, en niet vanuit de PvdA kant.

Daarnaast als iedereen het zo'n verschrikkelijk programma vind, kijk het dan niet. Het programma heeft gewoon zijn eigen format, you don't like it, than don't watch it.

*Niet aan mijn fav. programma komen. =(

17. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Je begint met "Ik denk dat...", vervolgens ga je denken voor een bepaalde groep. Deze gedachtes neem je gemakshalve maar voor de waarheid aan en daarna kom je met een conclusie gebaseerd op diezelfde gedachtes, om te eindigen met dat je niets gelooft van een grafiek omdat je "gelooft" dat de gemiddelde PVV stemmer niet heel slim is en zich niet heeft verdiept.

WTF, best een enge gedachte dat "de gemiddelde Nederlander" zo denkt/handelt/reageert:+

18. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Ik las gisteren een mooi stuk in de Spits, heb hem in mijn WWW gezet.
    http://viktortje007.hyves.nl/wiewatwaar/249296812/mNoU/
    Wat vinden jullie ervan? en dan met name de PVV stemmers op dit forum?
    Want tot nu toe heb ik alleen reacties gehad die het ermee eens zijn maar niemand gaat er op in en dat vind ik wel jammer.

19. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Jij gaat denken voor andere mensen. NIET DOEN zou ik zeggen. En waarom zou ferry mingelen niet betrouwbaar zijn. Denk dat ze bij de nos redelijk betrouwbare onderzoeken doen dus raar dat je daar aan twijfelt. En hoe kun je weten dat mensen zich er niet in verdiept hebben? IK heb ook wel eens intervieuws met mensen van de pvda gezien die wel opmerkelijk waren. de vraag was: waarom stemt u pvda? mevrouw op tv: ja dat doe ik altijd dus deze keer ook.

En even aan alle mensen op dit forum. Het is zo zwak dat als je het niet met de uitslag eens bent om af te reageren om pvv. En dan vooral met termen als: de pvv heeft alleen maar laag opgeleide kiezers, racisten, mensen die geen verstand hebben van politiek. Laag of hoog opgeleid je bent allemaal gelijk. je hebt allemaal 1 stem en een mening en accepteer dat van elkaar ipv mensen daar op af te rekenen. En als mensen het zo raar vinden dat de pvv 24 zetels heeft vraag je dan af waarom mensen daarop hebben gestemd.

20. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zie alleen 4 stoere meneeren met zonnebril op. Oh, en links een foto van iemand met een zere elleboog ;)

Heb geen Hyves-account. Gelukkig.

Deel Deze Pagina