ik snap niet dat mensen onder het mom : we hebben het aan ons zelf te danken (@2 gemiste kansen) vervolgens de scheids links laten liggen , want dat daar iets over zeggen is kinderachtig en slecht verliezersschap etc etc
Het gaat niet om de kaarten die hij wel geeft aan nederland, het gaat veel meer om de kaarten die hij niet geeft aan spanje. Hij gaf ze een aantal keer zo ontzettend makkelijk op cruciale momenten aan Nederland. Terwijl spelers als iniesta en puyol met vergelijkbare acties gewoon wegkwamen Heitinga 2e geel omdat ie heel licht Iniesta aanraakt (want geef toe er gebeurde nouwlijks iets) Vervolgens hangt Puyol een aantal momenten later aan robben als een Pitbull maar hij wordt niet eens toegesproken..Hiermee werdt er zo`n dusdanige toon gezet dat nederland als snel in een heel lastig pakket kwam met zoveel spelers op scherp.. Ik noem hier even 2 momenten later in de wedstrijd omdat ze beide cruciaal zijn.. Heitinga rood, Puyol geen 2e geel geen rood 10 tegen 11. De hele wedstrijd eigenlijk in het begin al , was die tendens waar te nemen..
Nogmaals ik wil hier niet mee zeggen dat wij geen kaarten verdiende (die actie van de jong was mongolisch to say the least) Maar spanje had er een aantal rode kaarten net zo hard verdiend.. Die krijgen ze niet , laat staan geel. En kunnen ze dus veel veel vrijer voetballen..
Dat ie die corner mist op dit niveau is natuurlijk dramatisch, kans is groot als je die wel krijgt (je blijft immers in bal bezit) dat die laatste minuten gewoon doortikken en je op penals nog een kans krijgt.. Is gewoon een blunderende beslissing op zo`n cruciaal moment in de verlenging waar ieder doodspelpunt een mogelijke goal is.
Louis van Gaal voorspelde dit al voor dat de wedstrijd uberhaubt begonnen was. Vervolgens krijgt ie eigenlijk op alles wat ie zegt gelijk. Maar dat mag je vervolgens niet meer zeggen...
Laatst bewerkt: 12 jul 2010