1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2010 [Finale]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Conquistador, 7 jul 2010.

?

Wordt Nederland wereldkampioen?

Peiling gesloten op 12 jul 2010.
  1. Ja!!!

81,5%
  2. Nee...

18,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik stond ook in de kroeg. Een bomvolle, snikhete kroeg, maar je moet wel sceptisch blijven. Dat geblèr over buitenspel en een slechte scheids neem ik op zulke momenten totaal niet serieus.

2. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    O zeker dat ik het in de schoenen van Webb schuif, de actie is namelijk voorgekomen uit een doeltrap dat 1000% een corner had moeten zijn!

En geloof me iedere scheve mongool met een ooglapje en een misgevoel voor diepte kon zien dat het een corner moest zijn....

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar in the heat of the moment is het lastig objectief blijven. Al helemaal met een paar biertjes op. Heb ergens toch wel genoten van de wedstrijd (denk ik nu :confused: ) maar ben nu ook eigenlijk ook veel te conflicted/boos/verdrietig/dronken/vol ongeloof...

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar daar verlies je een wedstrijd niet door. Althans, ik vind het diep treurig om daardoor weer vier jaar naar een scheidsrechter te wijzen.

5. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Luister eens, volgens mij was het in de 27ste minuut van de verlenging (uit me hoofd kan even niets zo snel vinden op internet). Ik ben er heilig van overtuigd dat als wij die corner gekregen hadden dat we naar penalty's waren gegaan. De sprint die de Spanjaarde konden maken was deels te wijten aan het feit dat er apel voor een corner werd gedaan, maar werd gewuift en er "gewoon" werd door gespeelt.

Spanje heeft iig een overwinning op zijn naam staat en een terecht ook. Punt blijft wel dat Webb in hun voordeel floot.

6. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Wat lult iedereen over de scheids en een corner. We hadden 3x rood moeten hebben en dat heeft ie niet gegeven. Niet dat ie goed floot, maar toch hij was nog mild met ons.

7. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Echt kut Webb man! We hadden gewoon gewonnen, zonder Webb!

@Blackterror: Mild? 9 gele kaarten waarvan de meeste onverdiend man! En bij Spanje? 3?

8. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het riekt naar omkoperij. Erg dubieuze beslissingen werden door Webb gemaakt.

9. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer maar helaas. We waren er zo dicht bij en als we Weltmeister konden worden was in in deze editie. Het mocht niet zo zijn, Oranje had weer een redelijke off-day. De beste ploeg heeft gewonnen; Spanje. En liever zo verliezen dan door strafschoppen 8)

We zullen het verlopig niet worden in ieder geval.

10. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Verschrikkelijk. Ik merkte pas nadat het afgelopen was dat het half Spaans zijn in deze me echt geen ruk interesseert. Ik heb het land, de spelers en de vlag voor rotte vis uitgemaakt tussen de enkele traan door.

Over de wedstrijd is alles gezegd, beide landen hadden een topscheidsrechter verdiend en dat was Webb niet. Verder vond ik Spanje vanaf minuut 1 al zeuren als kleine kinderen. Met als lichtend voorbeeld die terugspeelbal die er bijna invloog. Het leek wel of Casillas z'n snoep werd afgepakt. Over Iniesta wil ik nieteens wat zeggen pfffff.

Naast de 'gebruikelijke' goede spelers wil ik wel een speciale vermelding voor Van Bronckhorst, wat een toernooi heeft die man gespeeld zeg.

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Een EK winnen is niet hetzelfde als een WK winnen. Al wint Nederland over 2 jaar het EK, het is niet hetzelfde.

Over de wedstrijd:

Nederland en Spanje waren beide bevangen door de spanning en dat is nooit meer goed gekomen. Van beide kanten was het niet goed. Daarbij hadden ze een scheidsrechter die de wedstrijd niet goed aanvoelde. Het Nederlands elftal hoeft niet te klagen over de scheidsrechter, we hadden 3x rood moeten hebben. Er werd soms schandalig gespeeld door onze jongens omdat de handelingssnelheid van de Spanjaarden te hoog lag voor ons. Dus hadden we overtredingen nodig.

Natuurlijk, het was een corner, kregen we niet en in de daaropvolgende aanval viel de goal die ook naar buitenspel rook (de verkeerde pass van Spanje net voor de goal), maar het doet er allemaal niet toe. Nederland heeft 2 enorme kansen gemist (Robben), dat had de wedstrijd heel anders kunnen maken. Is niet gebeurd, het is een gemiste kans geweest. Het had echt gekund, maar helaas is het (alweer) net niet.

Maar neen, we hebben niet verloren door de scheids, dat hebben we gewoon aan onszelf te danken. Ik vind het echt jammer en baal flink. Het is nu de volgende dag en ik besef dat het een unieke kans was. Gelukkig was de winnaar een team dat niet Italië, Brazilië of Duitsland heet. Spanje is een mooi voetballand, we lijken veel op elkaar. Zij hebben gewonnen met onze speelstijl :+

Spanje : Concrats en we'll meet again (vu) Maar dan zonder van Persie graag, of eentje in vorm. En niet in de spits gaarne. Waar was Klaas Jan? Die zou scoren.

Anyways, Oranje bedankt, u heeft ons laten lachen en laten huilen. Het hele land was in rep en roer en iedereen beseft: Mooi voetbal is niet belangrijk. Dat is een grote stap naar de eeuwige roem, we gaan in de toekomst prijzen winnen met die instelling. Nu kwam het te vroeg, maar laat ze maar gewaarschuwd zijn allemaal. Oh ja, als we een spits hadden opgesteld, een echte spits, dan hadden we gewonnen :+

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Hele nacht niet kunnen slapen, elke keer vroeg ik me af of we nou wel of geen Wereld kampioen waren. Gare shit, maar goed.
    Het is kut, en het kon alle kanten op maar helaas niet gelukt. Ik ben in ieder geval blij dat we niet hebben verloren via penalty's, dat zou ik niet aan kunnen.

13. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet dat mensen onder het mom : we hebben het aan ons zelf te danken (@2 gemiste kansen) vervolgens de scheids links laten liggen , want dat daar iets over zeggen is kinderachtig en slecht verliezersschap etc etc

Het gaat niet om de kaarten die hij wel geeft aan nederland, het gaat veel meer om de kaarten die hij niet geeft aan spanje. Hij gaf ze een aantal keer zo ontzettend makkelijk op cruciale momenten aan Nederland. Terwijl spelers als iniesta en puyol met vergelijkbare acties gewoon wegkwamen Heitinga 2e geel omdat ie heel licht Iniesta aanraakt (want geef toe er gebeurde nouwlijks iets) Vervolgens hangt Puyol een aantal momenten later aan robben als een Pitbull maar hij wordt niet eens toegesproken..Hiermee werdt er zo`n dusdanige toon gezet dat nederland als snel in een heel lastig pakket kwam met zoveel spelers op scherp.. Ik noem hier even 2 momenten later in de wedstrijd omdat ze beide cruciaal zijn.. Heitinga rood, Puyol geen 2e geel geen rood 10 tegen 11. De hele wedstrijd eigenlijk in het begin al , was die tendens waar te nemen..

Nogmaals ik wil hier niet mee zeggen dat wij geen kaarten verdiende (die actie van de jong was mongolisch to say the least) Maar spanje had er een aantal rode kaarten net zo hard verdiend.. Die krijgen ze niet , laat staan geel. En kunnen ze dus veel veel vrijer voetballen..

Dat ie die corner mist op dit niveau is natuurlijk dramatisch, kans is groot als je die wel krijgt (je blijft immers in bal bezit) dat die laatste minuten gewoon doortikken en je op penals nog een kans krijgt.. Is gewoon een blunderende beslissing op zo`n cruciaal moment in de verlenging waar ieder doodspelpunt een mogelijke goal is.

Louis van Gaal voorspelde dit al voor dat de wedstrijd uberhaubt begonnen was. Vervolgens krijgt ie eigenlijk op alles wat ie zegt gelijk. Maar dat mag je vervolgens niet meer zeggen...

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Spanje de Fair Play Award? :emo:
    Sorry, je kan het steeds minder serieus nemen bij de FIFA. :lol:

15. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Tja,

De scheidsrechter voetbalt niet mee. Hij floot de wedstrijd dood, maar hij had de Jong en van Bommel in de eerste helft ook gewoon rood kunnen geven. De overtredingen van Spanje waren een stuk minder hard dan die van Oranje. Sommige waren gewoon smerig, daarbij weet je dat die Spanjaarden ook prachtig kunnen vallen. We hadden dus mazzel nog met 11 spelers te kunnen opdraven in de 2de helft. Anders was het in de 1ste helft al afgelopen geweest.

Wij maakte ook veel te veel overtredingen, simpelweg omdat zij een veel hogere handelingssnelheid hadden en we steeds een stapje te laat waren.

Natuurlijk, hij had een corner moeten geven en ja, ik heb Webb ook verrot gescholden. Nu is de ergste woede wel weg en besef ik dat we simpelweg niet goed genoeg waren. Dat is gewoon een feit, we konden behoudens twee razendsnelle acties van Robben aanvallend helemaal niets uitrichten. Spanje had constant de bal en constant op onze helft.

Wij waren bang en kwamen onszelf tegen. Dat we onszelf niet waren qua voetbal werkte nu gewoon tegen ons. Hetgeen ons in de finale bracht is ook hetgeen wat onze de titel heeft gekost. On-Nederlands voetbal heeft ons daar gebracht, maar we hadden op zijn Nederlands moeten spelen tegen Spanje.

16. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0

:emo:

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Cyrax.

Ik stel ook nogmaals niet dat wij die kaarten niet hadden moeten krijgen. De jong ging gewoon over de schreef punt. Maar door het inconsequent fluiten was kon spanje al snel zielig doen en kregen wijde schijn steeds steeds meer tegen. Een scheids die zo inconsequent fluit is gewoon slecht, dit keer heb je hem tegen en is het helemaal zuur. Als spanje hem tegen had waren wij miss de lachende partij. Feiit blijft dat het daar gewoon niet afhankelijk van mag zijn.

En ik blijf erbij dat die corner een cruciale fout is gezien de fase van de wedstrijd. En dan nog niet eens omdat er een tegengoal uitkomt als we'll dat in deze fase alle dode spelmomenten van levensbelang kunneen zijn

18. Xbox.exe

Xbox.exe Nu even serieus

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals iemand op Nederland 1 al zei voor de halve finale van Spanje - Duitsland hebben een aantal Spanjaarden een vinger in de pap bij het uitkiezen van de scheids, en dat was te merken ook. Een aantal momenten had Spanje steeds balbezit, en wanneer Nederland dan aan de bal kwam was het een overtreding.
    Bij die 2e uitbraak van Robben heeft Puyol hem gewoon aan zijn shirt vast, waar de scheids makkelijk geel of zelfs rood voor mag geven (doorgebroken speler). Daar komt bij dat Puyol al geel had.
    En dan die niet gegeven corner =( De bal wordt eerst geraakt door de muur en dan volgens mij ook nog door Casillias. Het is in ieder geval dit WK wel duidelijk geworden dat de FIFA videobeelden moet gaan gebruiken, dan voorkom je dit soort dingen. Wie weet wat er gebeurd was als het 2-2 was geworden tijdens Duitsland - Engeland? Dan had Spanje misschien wel helemaal niet de finale gehaald.
    Maar toch was Spanje de betere ploeg en had veel meer balbezit, en ja dan valt 'ie een keer en dan heb je verloren :'-(

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Die reporter. Dat is het betere werk!

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Vriendin van Casillas.

:+

Topicstatus: