Hij valt misschien te laat maar Heitinga houdt hem wel vast dus is het een overtreding. Ik snap dat je dan denkt dat hij bij Puyol ook moet fluiten (wat hij ook had moeten doen) maar daar ligt dan de 'slimheid' van Iniesta en pure 'domheid' van Robben. Die moest gewoon gaan liggen. Robben ligt constant op de grond als die al heel ligt wordt aangetikt en gaat dan als een klein kind met zijn vuistjes op de grond slaan en dan moet hij een keer vallen en dan doet hij het niet. Ik snap dat je dit de scheidsrechter kwalijk wilt nemen maar zo is het hedendaagse voetbal nou eenmaal; een overtreding krijgt je bijna alleen maar mee als je ook daadwerkelijk valt...
als de grensrechter hier iets doorgegeven had dan was Iniesta met rood eraf gegaan en kreeg van Bommel zijn tweede geel voor de overtreding op Iniesta. dus daar wordt nederland niet perse benadeeld tenzij je kan zeggen dat Iniesta belangrijker is dan van Bommel.
Tuurlijk valt er over de scheidsrechter veel te zeiken. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat we echt niet hebben verloren door Webb. Hij was slecht maar dat is niet partijdig uitgevallen.
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik zie het anders. Ja er wordt na deze blunder gescoord maar Nederland laat zelf door. Iedereen is achterin op buitenspel aan het lopen behalve 1 speler (ik weet even niet wie). Het is dus wel een eigen fout in de Nederlandse verdediging. En Nederland had echt geen kans gehad uit een corner want die zouden dan bij de cornervlag gaan tijdrekken. En als ze er wel een kans van hadden willen maken dan kon Spanje alsnog rushen naar ons goal en kreeg je misschien wel hetzelfde beeld als bij het doelpunt nu. Ik probeer gewoon te zeggen dat ja Webb zat ernaast maar het doelpunt komt toch echt voort uit een verdedigingsfout.
Laatst bewerkt: 12 jul 2010