1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

WK 2010 [Finale]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Conquistador, 7 jul 2010.

?

Wordt Nederland wereldkampioen?

Peiling gesloten op 12 jul 2010.
  1. Ja!!!

81,5%
  2. Nee...

18,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Van Bronckhorst kreeg kramp...

2. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    degene die nog steeds zitten te zeuren over de scheidsrechter kap daar aub mee. Webb floot heel slecht (want het is ook gewoon geen beste scheidsrechter) maar hij was niet partijdig. De Jong had er in de eerste helft al met rood het veld moeten verlaten en ook Van Bommel had makkelijk een tweede gele kaart kunnen krijgen. Dan waren we sowieso al de klos geweest als we dan al met 10 man waren gekomen. En ook al ging Iniesta bij Heitinga makkelijk liggen; Heitinga pakt even vast en Iniesta valt dan wel makkelijk maar het is Heitinga's eigen schuld. Dat was ook gewoon een gele kaart. Het enige waar je over kan zeiken is het niet geven van de corner maar ik vraag me af of dat (in)direct verband kan hebben met het doelpunt. Zelfs al krijg je die corner dan kan je nooit 5 minuten uitspelen zonder Spanje nog een mogelijk tot kans te geven.

nu over het voetbal: de wedstrijd kon echt beide kanten opvallen. Nederland en Spanje hebben allebei 100% kansen verprutst en helaas schiet Spanje uiteindelijk een 100% kans wel raak. Zo was de wedstrijd ook wel een beetje; slecht, wel spannend maar wordt beslist door 1 moment van niet verslappen van angst en spanning (wat robben helaas wel had). Nederland blijft helaas dit probleem toch houden. Zodra er echt spanning komt (zie ook eerste helft Brazilië) dan gaan ze ineens rare dingen doen en stoppen met voetballen. Sneyder ook die van de middenlijn schiet. Het lijkt wel of ze een soort kortsluiting in hun hoofd krijgen als ze teveel spanning hebben. Ik vond het ook een smerige wedstrijd van Nederland met veel onnodige overtredingen (wat helemaal niet het geval was de rest van het WK). Ze vervielen een beetje terug naar de wedstrijd tegen Portugal. Teveel spanning en dan gaan we maar een beetje schoppen. Ik hoop dat Nederland eindelijk hier is van gaat leren en dat er bij grote spanning gewoon nog gevoetbald kan worden...

Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  3. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Snap niet dat ze toch een rondvaart laten doen... Ongelofelijk onsportief hoe Nederland gister speelde we werden weggetikt dus gingen we ze maar neerschoppen, en laten we eerlijk zijn stonden we überhaupt verdiend in de finale? Dacht het niet nee we zijn maar 1 goede tegenstander tegen gekomen voor de finale en dat was brazilie die we met ontzettend veel geluk verslagen hadden. Geen 1 wedstrijd hebben we overtuigend gewonnen, geen 1 wedstrijd hebben we goed voetbal laten zien..

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Geen rondvaart bij 2e plaats.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Gio had kramp, en alternatieven voor de linksback waren er verder niet

6. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, domme vraag.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker nutteloos dan. Ze zijn fucking 2e. Rondvaart moet alleen bij de eerste plaats komen zeker mbt de historie.

8. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het sowieso al weigeren als speler binnen de selectie. Kom op zeg, een huldiging voor verliezers...moet niet gekker worden.

Sowieso vermoed ik dat Bert het niet erg plessant vindt

9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dat is zeker wel een slim antwoord zonder enige beargumentatie?

10. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    Ja.

:+

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoop btw dat we bij het EK waar aanvallend en mooi gaan spelen.
    Dan maar in de Halve Finale eruit met dat spel.

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Schaamte overheerst nu bij mij. Ik tolereerde het droevige spel van Van Marwijk als we daarmee een keertje die titel pakte, maar nu dat niet gebeurd is hebben we eigenlijk resultaatvoetbal gespeeld zonder resultaat. En wat blijft er dan over? Weinig. En dan die smerige overtredingen.. =( Ik denk niet dat iemand zich dit Nederlands elftal nog herinnert over 4 jaar. Alleen Spanje zal worden herinnerd. Tijd voor een andere bondscoach, dit landverraad heeft lang genoeg geduurd.

13. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Al die vlaggen die in de fabriek in Dokkum gemaakt zijn.
    Kunnen ze nou allemaal als wc papier gebruiken.

En de Nederlandse energiemaatschappij hoeft nou geen jaar gratis stroom weg te geven...

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    bij die 2e overtreding gebeurd vrijwel niets. Heitinga heeft iniesta al niet meer vast (Voorzover je het uberhaubt obstructief vasthouden kon noemen) op het moment dat ie ter aarde stort.. Natuurlijk slim van iniesta en je weet dat de scheids daar geel voor geeft. Dat ie dan vervolgens een vergelijkbare overtreding van puyol aan de andere kant niet bestraft en compleet wegwuift , daar heb ik een probleem mee.

15. Kaasstengel

Leuk Bevonden:
    0
    GeenStijl verwoord het prachtig, mijn gevoelens over de rondvaart...

Langzamerhand begint teleurstelling plaats te maken voor schaamte. We speelden niet goed dit WK maar we winnen de wedstrijden en daar gaat het om. Gisteren zag ik enkel strijd bij Oranje en geen passie of emotie..

16. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Iniesta had ook wel rood mogen krijgen door die slaande beweging naar V.Bommel.
    Nederland maakt een overtreding, scheids ziet het niet, maar trekt wel geel omdat de grensrechter het doorgaf.
    Iniesta maakt een slaande beweging naar V.Bommel, scheids ziet het niet, en ik zag de grensrechter verdomme nog kijken ook, maar geen kaart of niks.

17. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tuurlijk staat dat in verband met de goal. Mathijssen zei het helemaal goed. Op dat moment ging NL voor de 120e minuut. Als je dan een corner krijgt (wat de rest van het stadion wel kon zien en horen) pak je even een moment rust en ook gewoon een kans op doel. het waren nog 4 minuten.

In plaats daarvan kwam er een rush de andere kant op met een goal als gevolg.

Ja, Spanje had misschien nog een kans gekregen, maar hier kwam de goal uit voort en Nederland miste ook nog een kans met de corner.

18. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Het blokkeren van een Nederlandse pass.
    Geen kaart geven voor die lelijke duw van Iniesta op van Bommel
    Inconsequentie in het uitdelen van kaarten na commentaar van de spelers
    Schwalbes die hij niet ondekte(kaart voor Sneyder)
    Gele kaarten die rode kaarten moesten zijn(de ninja-kick)

Nederland heeft terecht gewonnen want over het algemeen is Spanje het gevaarlijkst geweest. Maar over die scheidsrechter valt echt wel terecht te zeiken.

19. mcbbvb

mcbbvb Active Member

Leuk Bevonden:
    113
    Hij valt misschien te laat maar Heitinga houdt hem wel vast dus is het een overtreding. Ik snap dat je dan denkt dat hij bij Puyol ook moet fluiten (wat hij ook had moeten doen) maar daar ligt dan de 'slimheid' van Iniesta en pure 'domheid' van Robben. Die moest gewoon gaan liggen. Robben ligt constant op de grond als die al heel ligt wordt aangetikt en gaat dan als een klein kind met zijn vuistjes op de grond slaan en dan moet hij een keer vallen en dan doet hij het niet. Ik snap dat je dit de scheidsrechter kwalijk wilt nemen maar zo is het hedendaagse voetbal nou eenmaal; een overtreding krijgt je bijna alleen maar mee als je ook daadwerkelijk valt...

als de grensrechter hier iets doorgegeven had dan was Iniesta met rood eraf gegaan en kreeg van Bommel zijn tweede geel voor de overtreding op Iniesta. dus daar wordt nederland niet perse benadeeld tenzij je kan zeggen dat Iniesta belangrijker is dan van Bommel.

Tuurlijk valt er over de scheidsrechter veel te zeiken. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat we echt niet hebben verloren door Webb. Hij was slecht maar dat is niet partijdig uitgevallen.

Ik snap wel wat je bedoelt maar ik zie het anders. Ja er wordt na deze blunder gescoord maar Nederland laat zelf door. Iedereen is achterin op buitenspel aan het lopen behalve 1 speler (ik weet even niet wie). Het is dus wel een eigen fout in de Nederlandse verdediging. En Nederland had echt geen kans gehad uit een corner want die zouden dan bij de cornervlag gaan tijdrekken. En als ze er wel een kans van hadden willen maken dan kon Spanje alsnog rushen naar ons goal en kreeg je misschien wel hetzelfde beeld als bij het doelpunt nu. Ik probeer gewoon te zeggen dat ja Webb zat ernaast maar het doelpunt komt toch echt voort uit een verdedigingsfout.

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Oranje moet zich ook schamen. Ten overstaan van de hele wereld hebben we ons verschrikkelijk misdragen in de finale. We hebben niet gevoetbald, we hebben geprobeerd de Spanjaarden aan gort te trappen. Dat kan iedereen zeggen dat het allemaal wel meevalt, maar dat is gewoon niet zo. We maakten belachelijk veel overtredingen en een aantal waren ontzettend onsportief en veel te hard.

Het is echt niet zo dat de hele wereld het verkeerd heeft gezien en wij met onze Oranje bril het als enige juist hebben. Ik vind echt dat we ons hebben misdragen en dan maar wijzen naar de scheidsrechter (die ook wel slecht was, maar we hebben het gewoon zelf gedaan) alsof het enkel en alleen door hem komt. We waren slecht, overal te laat en waren vooral goed in het schoppen van de Spanjaarden omdat ze te snel waren in hun handelingssnelheid en wij daar niet mee om konden gaan.

Nee, Spanje heeft verdiend gewonnen en ik schaam me voor wat Nederland heeft laten zien in de finale. Belachelijk, walgelijk en schandalig. En maar schoppen en provoceren. Natuurlijk, de Spanjaarden zijn ook mietjes, maar we zijn zelf zo stom om maar te blijven trappen. We hebben onszelf voor lul gezet in de finale en de hele fucking wereld heeft het gezien. Dit was wel heel erg hoor, een beetje hard spelen mag best, maar dit ging gewoon te ver.

Als we hadden gewonnen dan zou ik het allemaal geweldig vinden, maar ook dan had ik gevonden dat we onszelf voor lul hadden gezet. Alleen dan staat er een prijs tegenover, nu hebben we niets en we krijgen er gratis een slechte naam bij. Zonde.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina