Pfff, wat een kut finale! De sfeer in het begin op Museumplein was top, en de wedstrijd werd met veel spanning bekeken. Man man man, wat had Robben dé kans om te scoren zeg. Ik kan het nog steeds niet geloven dat hij die miste. Jammer dat ik sommige delen van de wedstrijd niet heb kunnen zien omdat er mensen voor me stonden die een kop langer waren of iets droegen waardoor ze langer waren. En waarom Van Persie er zolang in laten? Waarom geen Huntelaar brengen? Wat ik vooral niet begreep was de wissel Braafheid voor Van Bronckhorst. Oké, misschien was hij helemaal moe, maar dan nog? Hij staat z'n mannetje in de verdediging. En dan krijg je dit:
http://nos.nl/wk2010/video/171369-iniesta-beslist-wkfinale.html
Let op het moment dat Iniesta een hakje geeft en vervolgens de ruimte inloopt aan de rechterkant. Niemand die met hem meegaat,
en let dan op Braafheid, hij gaat als de bal naar de 16 wordt gespeeld stilstaan! Stilstaan! Wat een oetlul is het toch.
En dat moment dat Nederland een corner door Sneijder had moeten krijgen, dat was uit die vrije trap toch? Die werd van richting verandert. Ik had het niet echt goed gezien.
En dan nog de actie van Elia, hij speelde 2 spelers van Spanje voorbij (de bal ging al tussen hun door) en toen zetten zij beiden een hard blok, dat is toch gewoon een overtreding??
Pff, en dan was ik nog pas om 04:30 thuis, moest een taxi nemen vanaf Haarlem want er reden geen treinen of bussen meer. In Amsterdam was het al helemaal een chaos. Één keer een nitraat midden in een groep afgestoken, een paar allochtonen die het nodig vonden om twee autoruiten in te slaan en veel ruzie in de McDonalds.
Jammer dit, erg jammer. Maar toch ben ik trots op Nederland dat ze de finale hebben bereikt, trots op van Marwijk, hij moet zeker blijven.
Klik om te vergroten...