Ik zou het je uitleggen. De eerste jaar deed ik HAVO/VWO weet je wel. Begin 2e jaar deed ik VWO met Latijn tot aan de derde. Nu komt het. Ik koos voor het profiel NT + latijn. Ik stond er na een half jaar zoooo slecht voor dat ik vlak voor de kerst koos om van profiel te veranderen. Ik koos toen voor EM zonder latijn, dus gewoon VWO. Maar op mijn eindlijst stond ik nog steeds 3 á 4 onvoldoendes dus besloot ik om naar de HAVO te gaan. Was voor mij ook meteen een stuk makkelijker.
Volgens mij zei jij dat je EM ging doen. Op mijn school hoefden wij geen boeken te bestellen voor het vak Economie, maar kregen wij van die lesbrieven van school. Ik zeg het je alvast, misschien vindt jij het helemaal niet moeilijk. Ik vond het toch erg pittig en dat geldt voor meerdere vakken. Tot en met de derde van VWO is het toch vooral theorie dat je in je tentamens krijgt. Vanaf de 4e is het vooral op inzicht gebaseerd. Het heet ook niet voor niets de Tweede Fase.
Misschien had ik VWO best kunnen halen als ik een betere vakkenpakket had gekozen of meer mijn best deed op school. Ik wil je niet bang maken, maar ik vond het toch heel anders dan de eerste drie jaar op de middelbare school. Misschien vind jij het niet erg moeilijk. Dat zou ook best kunnen!
Nogmaals, denk er niet te gemakkelijk over. Zo van: ik ben al op de helft. Zo dacht ik dus ook, maar met mij ging het dus de verkeerde kant op.
Laatst bewerkt: 21 jul 2010