Net terug uit t Abe Lenstra, was een redelijk saaie wedstrijd. Behalve de 1-2 van Toivonen weinig vuurwerk gezien.
Ik zag nog niet echt de hand van de trainer bij Heerenveen. Dost lijkt de rol van Sibon te krijgen en qua veldspel zie ik weinig verandering t.o.v vorig jaar. Assaidi haalt nog steeds een rendement van 0,0 en Beerens en Grindheim lopen nog steeds op elke bal Daarnaast kon ik de wissel Djuricic <> Roorda ook niet helemaal volgen. Djuricic speelde dan geen grootse wedstrijd maar hij zorgde in ieder geval dat Engelaar niet op kon komen en toen Roorda erin kwam (die een stuk verder naar achteren speelt) zag je ineens dat Engelaar meer ruimte voor zich kreeg en dat ook gebruikte om Toivonen te zoeken.
Steppe was zoals altijd weer matig, in 90 minuten heb ik hem niet 1 keer een snelle spelhervatting zien doen terwijl daar heel vaak de gelegenheid voor was..
Moet zeggen dat ik wel vrede kan hebben met het verlies. PSV was ook niet groots maar je zag wel dat wanneer Doedelzak of Toivonen een keer een goede bal kregen ze er meer goeds mee deden dan de Heerenveen spelers. Lens was onzichtbaar en het was voor PSV echt een verbetering toen Affelay erin kwam.
Al met al een beetje een slap begin van dit seizoen. Ik had er vanwege de goede voorbereiding eigenlijk wat meer van verwacht
edit:// en wat me ook nog irriteerde aan het spel was dat ze wel de hele tijd het veld breed hielden maar ik in totaal 1 mislukte poging tot een cross pass gezien heb. Dan heeft het weinig nut om zo breed te spelen, enige wat je doet is PSV meer ruimte geven voor de counter (waar ze de hele tijd op loerden, ze waren echt gekomen met de intentie om zoveel mogelijk te controleren en die paar kansen die je altijd krijgt af te wachten. Toen die kwamen maakten ze er dan wel weer optimaal gebruik van. Berg was trouwens ook zeer matig, los van een paar overtredingen en 1 goeie loopactie op een steekpass van Toivonen heb ik niks van hem gezien.
Laatst bewerkt: 8 aug 2010