De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Zal eens een tarief verzinnen voor als het niets wordt na m'n afstuderen :+ .

    Maareh, Dreft? Ik gebruik zelf nu van die S1000 troep, of anders van die auto was 'shampoo'. Weet niet of Dreft heel geschikt is.


    En de schoonheid is niet eens echt te vangen met die belabberde camera van me (het worden hele 'vlakke foto's eigenlijk).

    Die uitlaten... ik weet het, kan zelf ook niet wachten, maar ik zit nog een beetje te twijfelen tussen gewoon slip-ons zonder ECU/luchtfilter (van Zard misschien) en een setje Termi's titanium a 1300 euro (2x zo duur). Maar ik weet niet of het verstandig is om zonder verandering aan motormanagement open pijpen aan zo'n fiets te hangen. Zou zonde zijn om zo'n ding slecht te hebben lopen.

    De spiegels ben ik wel blij mee trouwens, je kunt er heel wat in zien. Al zijn ze wat aan de maat, true.



    Ja, het is verbazingwekkend hoe netjes die YZF telkens weer onder al dat vuil vandaan komt. Het enige wat een beetje te lijden heeft gehad is die 'exup unit' die onder het blok hangt. Maar dat zie je verder niet zo. Ben er erg blij mee voor de habbekrats die ie gekost heeft (afgezien van het olie/benzine verbruik haha!).



    Oogverblindend :).
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wil nog steeds een keer zo,n GoPro HD cam kopen.
    Maarja kost geld he :+

    Wel kicken om je ritjes terug te zien in HD.

    Morgen trouwens naar Duitsland met een collega.
    Even lekker touren.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Een degelijke cam lijkt me ook ooit nog wel eens wat.
    Of gewoon voor iemand met een cam rijden, kun je later terug zien hoe je nou eigenlijk rijdt en bochten neemt.
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, na een te drukke week om over inruil en aankoop na te denken weer een update'tje.

    Weer andere plannen. Het wordt toch echt een blauw/witte gsxr1000 k7. Ik vind het geel nog steeds heel vet, maar toch steeds maar voor eventjes. Terwijl blauw/wit gewoon altijd mooi blijft.

    Deze week is mijn auto wel raar gaan doen. Klinkt alsof je een stalen ketting mee sleep tijdens het rijden. Zoals dat spook in dat kerstverhaal :+. Ik zag dat hij ook weer de APK moet, dus afspraak gemaakt voor donderdag en eens kijken wat het nu weer mag zijn en wat het mag kosten. Hoop dat het niet een al te groot lek slaat in mijn bankrekening. Heb geen zin om de aankoop van de motor uit te stellen. Maar de auto is met mijn werk helaas belangrijker dan een motor.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2010
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Goeie keuze!
    Vind zelf de blauw/witte ook de mooiste kleur.
    Gewoon echt DE gsx kleur!

    Zo net terug van een dagje Duitsland.
    Was echt puur genieten.
    Je kan echt bijna overal hard rijden niet te geloven.

    Erg mooie wegen met veel mooi bochtenwerk.

    Ook nog even de 220 aangetikt op de autobahn,harder durfde ik niet :+
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    hardrijden moet in Nederland ook wel lukken toch? :+

    Waar was je geweest? Ik zat nog te twijfelen om vandaag Duitsland in te knallen, ben er toch in een half uurtje. Kon alleen niemand vinden die mee wilde, dus ben zelf maar beetje hier in de buurt gaan rondkachelen.

    Kwam ineens op zandwegen uit, ook aparte ervaring ;)
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou écht voor de Termi's gaan. Als je enkel open pijpen er op zet zal je motor, behalve geluid, er niet op vooruit gaan. Is net als een stel brulpijpen onder je golfje proppen. Meeste Ducati's gaan er gewoon enorm mee vooruit met de ECU en luchtfilter met slip ons. Als je het doet, moet je het goed doen!
     
  8. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Nou doe ik het verder ook alleen voor het geluid eigenlijk, heb niet het gevoel dat ik power te kort kom 8). Maar je hebt gelijk, ik spaar ff door voor een setje Termi's, wordt wel 2011 dan.
     
  9. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    :mad:

    Gister motor gepoetst. (Ging redelijk met dreft, alleen wat hard boenen op van die vieze vettige zwarte strepen). Daarna motor in de was gezet met een of ander spulletje van de Action (Grand Prix Wax & Shine) zodat ie (voor een 15 jaar oude fiets) prachtig glimt. En dan; net als ik helemaal klaar ben en een ritje wil gaan maken om 'm mooi op de foto te zetten, komen er donkere wolken aan. Na al die moeite ga ik natuurlijk niet riskeren dat ie meteen weer vies wordt door de regen. Ach, de dag was toch al bijna om en dan doe ik het gewoon morgen ochtend, dacht ik.
    Nouw mooi niet. Hier in Zuid-Limburg heeft het vandaag vrijwel constant geregend. Lekker dan...:'-(
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja het gaat ook niet echt om power maar meer om het soepel lopen van je blok. Meeste Ducati's hebben met std ECU last van bokken/schokken onderin en een milieudip tussen de 3-4k. Met andere ECU heb je daar dus geen last meer van. Weet niet of je dat verder bekend voor komt of dat je Monster niks van dat heeft.
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vrijdag ook eindelijk me nieuwe uitlaat erop laten zetten. En wat een verschil 8). Ik ging nadat ze erop zaten ff bij de MC eten, en toen ik aan kwam rijden en em op de parkeerplaats zette, kwam er zon klein meisje aan;open, en die durfde er niet langs :p En de hond van me zus ik ook bang. En ik merkte ook dat in de file mensen tog wel wat snellen opzij gingen.

    Ik zal als het morgen een beetje weer is wel ff een plaatje schieten en ff kijken of ik het op kan nemen.
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wellicht dat ik ook nog eens een andere demper op mn bike zet, als ik er eentje voor een leuk prijsje kan vinden. Is sowieso nog wel even afwachten op verzekering enzo voor ik aan kapschade kan beginnen. Demper heeft nog geen haast.

    Iig weer door een lekker regenbuitje gereden en op den duur door een flinke plas. Pak houdt het goed tegen, maar had voor het eerst heel klein beetje natte sokken. :+
     
  13. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat komt me wel bekend voor, maar ik hoor ook hier en daar dat het bokken te maken heeft met een milieubewust tandwiel. Dat kan ik echter niet veranderen in verband met de ABS die dan for some reason in de war raakt (moeten we niet hebben :D ). Maar goed, als de race ECU daar al iets aan verbetert is dat mooi meegenomen.
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    ABS die in de war raakt door verandering van je tandwiel verhouding? Dat is wel uniek. ABS meet de roteersnelheid bij je wielen en als blokkering dreigt zal de ABS inschakelen. Zal toch niet dat je tandwielverhouding daar mee te maken heeft?

    Sowieso denk ik dat het vooral aan de ECU ligt, had zelf op de 696 ook een 15 tandwiel laten omzetten naar 14 voor. Zou die volgens de verhalen beter mee rijden. Maar heb 'm nu weer lekker op 15 zitten. Voor mijn gevoel rijd de fiets nu een stuk fijner en zuiniger.
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat meen ik ergens gelezen te hebben: dit geeft iemand als reden:

    en deze kerel is er ook nog:

    Ik dacht zelf ook dat het simpelweg werkt door te kijken of het wiel wel of niet draait, maar blijkbaar ligt het toch iets gevoeliger dan dat. Wel mooi dat deze jongen hint naar de komst van termis met de lange hitteschilden!

    Maar idd, dan houden we het op een ECUtje.


    /edit: eh of niet?


    Werkt de ABS dan nog wel als je er een andere ECU in hangt?

    Daar ga ik even naar informeren.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok dan! Bijzonder zeg. Ik ga er overigens wel vanuit dat de Termi ECU ook rekening houd met de ABS! Maar ik durf nu nergens meer vanuit te gaan :+

    Maar ik hoop dat je straks een mooi setje op de fiets hebt zitten!
     
  17. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar fototjes van m'n nieuwe pijpje.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Even ter vergelijking
    [​IMG]


    En nog even een vraagje.
    Als er weer is ergens file staat op de snelweg, dan gaan wij vrolijk tussen alle auto's door. Maar waren gaan we eigenlijk tussen de auto's door? Is het niet veel makkelijker (en veiliger) om de vluchtstrook te pakken?

    Ow en gaan er nog mensen van hier naar de MFMM?
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wellicht dat ik nog even naar de meeting ga.
    En vluchtstrook mag niet, omdat die altijd vrij moet zijn voor eventuele politie/ambulance ed (een echte noodstap uitgezonderd).
    Zou wel makkelijker en veiliger zijn, maar dan gaan auto's ook over de vluchtstrook (daar passen ze immers ook op), voor zover ze dat niet al doen.

    Als je totaal plaatje ziet zijn het echt flink kleine pijpies zeg, zeker als je oude situatie erbij ziet. :+
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    MFMM?? wanneer?
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    29 augustus dacht ik.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina