Het is een heel mooi gebaar vind ik ook, en als ik eerlijk ben vind ik ook dat deze mensen het meer verdienen dan dak/thuislozen, tuurlijk is het shit in de situatie waarin zij verkeren,maar het klopt niet dat ze alles op de maatschappij afschuiven en dat zij niks verkeerd gedaan hebben.
Ik begrijp precies wat je bedoeld, de vrouw waar ik vandaag samen mee werkte zei ook dat zij bij deze werkplaats wegging, ze ging ermee stoppen want ze vond dat ze uiteindelijk veel te weinig met de mensen deed, het kwam nu veel te veel op regeltjes aan en daar hield ze niet van.
Al een paar keer heb ik ook gehoord van ze dat ze vrijwel geen tijd hebben om met een bewoner naar buiten te gaan omdat ze allemaal andere taken hebben die de dag innnemen op de werkplaats, en dus zijn die taken o.a. voor mij. Maar je merkt echt dat ze lopen te kutten met de zorg nu. Van een man hoorde ik dat hij vaak genoeg nachtdiensten heeft en dan zit hij er in zijn eentje, niemand anders. Het is gewoon niet meer te betalen zei hij....en wat ik begrijp is dat ze nog veel meer gaan snijden in de zorg? Pfffff.....
Maar wel een schitterend verhaal hoor, respect, dat vind ik echt heel goed. Ik wil ook op die manier een beetje die dove man een beetje opzoeken daar, gewoon vaker heengaan en een praatje maken met hem, het is wat lastiger dan bij de andere bewoners omdat ik alles moet opschrijven maar dat is absoluut geen ramp. Ik merkte al wel toen ik vandaag buiten liep met een bewoner en hem vroeg wat voor werk ie gedaan had, dat ie genoeg te vertellen had. Ik denk dat je naarmate je verder komt in de zorg, ook steeds meer de 'juiste' dingen weet te zeggen tegen ze zodat je leuke gesprekken met ze krijgt.
Hahahaah, jij herinnert mij zeker van het 'vrouwen' topic, of niet?
Die gast uit Tekken is Yoshimitsu
Wat mij opviel inderdaad vandaag was dat vooral de vrouwen (er werken vrijwel alleen maar vrouwen in het hele gebouw, en op mij afdeling één man,lol.) en die vonden haar allemaal een schatje.
Laatst bewerkt: 29 sep 2010