1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. MarkyDV

MarkyDV Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt echt alsof je goed bezig bent! Ik kan er echt vrolijk van worden als ik hoor dat er mensen zijn die met zoveel oprechte interesse en liefde mensen kunnen helpen die het nodig hebben! Keep it up

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen genieten van wandelingen. Je moest eens weten hoe familie omgaat met pa of moe in het zorgcentrum. Vaak genoeg komen ze op zondagochtend even snel langs zeggen gedag en gaan weer weg. Depressie door eenzaamheid komt zo vaak voor. Als ik maar even tijd had ( en dat heb je jammer genoeg niet zoveel in de zorg ) haalde ik een rolstoel en ging een wandeling maken. Op mijn laatste stagedag zelfs met een man van 94 een biertje gedronken op het terras. Hij vond het echt geweldig. Daarna nog een ijsje, alles begon te smelten en hij zat er helemaal onder.

Hoezo bewoners voortrekken 8) ik vond die man geniaal en hij was stiekem mijn favoriet. Ging ook vaak tijdens het WK voetbal kijken bij hem op de kamer :+

Meh, ik ben veel te enthousiast. Ik kan verhaaltjes blijven vertellen.

3. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind het geweldig! :thumbs: Dit soort verhalen laten me altijd glimlachen!

4. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Je hond Yoshi noemen is sowieso een topprestatie.

Ik zie mezelf al in het Vondelpark in gesprek met random chickie:
    > "Yoshi, hierkomen!"
    < "Ahh, wat een lieve hond, hoe heet hij?"
    > "Yoshi."
    < "Wat een aparte naam, hoe kom je daaraan?"
    > "Ken je Super Mario? Of die gast uit Tekken?"

Kaboom.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Het is een heel mooi gebaar vind ik ook, en als ik eerlijk ben vind ik ook dat deze mensen het meer verdienen dan dak/thuislozen, tuurlijk is het shit in de situatie waarin zij verkeren,maar het klopt niet dat ze alles op de maatschappij afschuiven en dat zij niks verkeerd gedaan hebben.

Ik begrijp precies wat je bedoeld, de vrouw waar ik vandaag samen mee werkte zei ook dat zij bij deze werkplaats wegging, ze ging ermee stoppen want ze vond dat ze uiteindelijk veel te weinig met de mensen deed, het kwam nu veel te veel op regeltjes aan en daar hield ze niet van.

Al een paar keer heb ik ook gehoord van ze dat ze vrijwel geen tijd hebben om met een bewoner naar buiten te gaan omdat ze allemaal andere taken hebben die de dag innnemen op de werkplaats, en dus zijn die taken o.a. voor mij. Maar je merkt echt dat ze lopen te kutten met de zorg nu. Van een man hoorde ik dat hij vaak genoeg nachtdiensten heeft en dan zit hij er in zijn eentje, niemand anders. Het is gewoon niet meer te betalen zei hij....en wat ik begrijp is dat ze nog veel meer gaan snijden in de zorg? Pfffff.....

Maar wel een schitterend verhaal hoor, respect, dat vind ik echt heel goed. Ik wil ook op die manier een beetje die dove man een beetje opzoeken daar, gewoon vaker heengaan en een praatje maken met hem, het is wat lastiger dan bij de andere bewoners omdat ik alles moet opschrijven maar dat is absoluut geen ramp. Ik merkte al wel toen ik vandaag buiten liep met een bewoner en hem vroeg wat voor werk ie gedaan had, dat ie genoeg te vertellen had. Ik denk dat je naarmate je verder komt in de zorg, ook steeds meer de 'juiste' dingen weet te zeggen tegen ze zodat je leuke gesprekken met ze krijgt.

Hahahaah, jij herinnert mij zeker van het 'vrouwen' topic, of niet? ;)

Die gast uit Tekken is Yoshimitsu :)

Wat mij opviel inderdaad vandaag was dat vooral de vrouwen (er werken vrijwel alleen maar vrouwen in het hele gebouw, en op mij afdeling één man,lol.) en die vonden haar allemaal een schatje. :)

Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    :confused: En dit is relevant in dit topic omdat..? Yoshi heeft overigens een mooie betekenis, maar dat terzijde.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vet, vind het zelf alleen wel wennen, het werken als "externe".

Je wordt toch anders aangekeken door het personeel :+

Wat ga je doen als ik vragen mag?

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nu wil ik de betekenis ook weten ook ;)

Over ICT...is er hier iemand toevallig die net als mij maar een IVBO of VBO diploma had en hogerop wilde en met ICT begon? Het is altijd in mijn achterhoofd blijven zitten, maar er werd mij steeds verteld dat ik geen kans maakte. Maar ik wil gewoon alle opties bekijken.

Dat ik nu vrijwilligerswerk in de zorg doe is een hele mooie test om te kijken of ik echt in deze richting werk wil zoeken/een opleiding wil gaan starten, maar niks is nog zeker. Het duurt zes maanden , hoewel ik denk ik na iets van 3 maanden echt wel voor mezelf weet of ik hier volledig in wil.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je zou natuurlijk overdag kunnen werken en in de avonden een HBO-opleiding volgen.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Bedoel je mij? :)

zo ja...ik moet eerst van IVBO naar MBO zien te komen voordat ik weer hogerop kan. Maar ik wil toch wel minimaal MBO zien te krijgen.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Voor mensen die 22 jaar of ouder zijn hebben ze een bepaalde regeling. Je mag je eigen aanmelden voor een HBO opleiding. Je zult dan wel eerst door een keuring heen moeten komen. Ik geloof dat ze dan je IQ gaan testen en je studie kwaliteiten.

Door deze regeling ben ik ook een hoop debielen tegengekomen op HBO. Ik geloof niet dat de keuring erg zwaar zal zijn. 8)

ICT heb je ook op MBO niveau maar dat is 3x niks. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik ICT behoorlijk pittig vond. Ik heb het 2x geprobeerd en beide keren kon ik m'n draai gewoon niet vinden. De meeste mensen die ICT doen zijn behoorlijk nerd/geeky. Ik voel me bijvoorbeeld veel meer thuis op een economische opleiding. Klasgenoten zijn wel dope hoor, op het ICT. Alleen het huiswerk daar kan me gestolen worden. Programmeer huiswerk zie ik als mentale marteling. 8)

Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Thanks voor de info, wat bedoel je precies met economische opleiding? Ik ben nog nergens honderd procent zeker van, vandaar het vrijwilligerswerk, en ik zit op een leeftijd dat ik echt nog wel mogelijkheden heb, 28. Vandaag een man gesproken die facilitaire dienstverlening deed. Elke dag kwam hij bij verschillende bedrijven om daar karren met handdoeken en dergelijken op te bergen in kasten. Tegelijkertijd babbelt ie wat met de mensen daar. Ook helemaal niet verkeed. Ik blijf altijd open staan voor allerlei ander werk. Facilitaire dienstverlening is ook ter sprake gekomen als mogelijkheid voor mij tijdens het traject van de SOZAWE.

Vandaag was wel weer een hele toffe dag, zit nog maar op de derde dag en ik krijg echt toffe gesprekken met mensen nu. Heb die man van 95 gevraagd naar wat voor soort werk hij gedaan had en of het hem leuk leek volgende week een keer naar buiten te gaan met de hond. Nou je zag hem helemaal blij worden. Vlak voordat ik wegging vanmiddag ging ik even langs alle bewoners om hun een fijn weekend te wensen. Die man van 95, die dus doof is die vroeg hoe lang ik vrij was en ik zei 3 dagen. Hij zei dat dat niet echt lang was maar ik had het wel echt verdiend. Ah dat zijn gewoon toffe dingen om te horen :).

Plus dat het prachtig is om te zien hoe de bewoners reageren wanneer Yoshi weer komt langs huppelen, het tovert gewoon een grote grimlach op hun gezicht, een verrijking van het leven daar, dat is duidelijk :thumbs:

En wat ik ook echt merk, na drie dag aan het werk te zijn al, dat ik gelukkiger begin te worden, ik dacht eerst dat ik wel gewoon heel gelukkig en goed in me vel zat al die tijd dat ik werkeloos thuiszat, maar dat was dus absoluut niet het geval. Je raakt uit die sleur, je bent weer lekker bezig, ik merk echt dat het me goed doet. Which is verrrrrry good natuurlijk ;)

Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  13. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Hoogst genoten opleiding: HBO Facility Management;
    Twee stages volbracht bij Betaald Voetbal Organisaties, en nu op zoek naar een leuke baan :) Oowjah, en nog beetje bijverdienen in een Supermarkt;)

14. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Ik gooi weer de ochtendkrant! :D

Word zwaar met school erbij maar ik hou vol O-)

15. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik poogde een gekschering. Duizendmaal excuses.

16. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Met een negatieve lading.

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Voornamelijk Business Analist taken, maar ook wat testwerk. Ze willen graag hun internet processen wat beter op orde.

En over het wennen, ik denk dat het wel mee valt, daar is 80% extern. Nog een mooie trouwens: externe krijgen geen parkeerplaats, dus ik mag zelf een plekkie regelen voor mijn auto, like wtf :+

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik weet wat je bedoelt. Momenteel doe ik Bedrijfskundige Informatica (versneld) en daar verwachten ze dat je al de enige voorkennis hebt qua programmeren. Helaas kreeg ik op het MBO maar karig les in programmeren waardoor ik er eigenlijk niets vanaf weet. Met programmeren bedoel ik applicaties maken in Visual Studio. Wat een drama 8)

Moet zeggen dat de opleiding me sowieso een beetje tegenvalt. Heb het gevoel amper met ICT bezig te zijn en veel meer (te veel) met bedrijfskunde. Ook het urenlang stilzitten en luisteren naar de docenten is echt wennen. Soms ook behoorlijk saai...

Even afwachten wat de komende periode nog brengt maar ik heb m'n twijfels of ik wel op de juiste plek zit. Het niveau op het HBO ligt ook wel wat hoger dan ik had verwacht (zie programmeren stukje hierboven).

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik doe eerste jaars Commerciële Economie. Waarom? Ten eerste heb ik aanleg voor economische vakken, inzicht en rekenen. Heb een obsessie voor het bedrijfsleven en bussines. Hiervoor deed ik ICT/Media achtige opleidingen omdat ik graag creatief denk en in de Gaming in wil gaan. Na een tijdje heb ik geleerd dat programmeren een hel is en design niet mijn sterkste kant is. Vandaar mijn studie switch. Daarnaast kan ik nog altijd gaan ondernemen(ik leer momenteel hier heel veel over tijdens recht, bedrijfseconomie en management) en m'n eigen game design studio oprichten wat mijn droom is.

Als je besluit te gaan studeren zou ik heel goed letten op wat je wilt doen. Want een studie doen die je niet goed ligt is geen pretje. Natuurlijk moet de sector waarin je komt te werken je aanspreken. Maar je moet ook letten op het feit of je wel iets doet met waar je sterke punten liggen. Durf eerlijk naar je zelf te kijken en kijk eens wat je hobby's zijn. Daar leer je veel van. Praat ook veel met vrienden hierover. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat ondernemen een passie van me is dat bijna niemand aanspreekt. Terwijl ik vroeger dacht dat iedereen wel een eigen bedrijf zou willen. Op die manier ontdek je hoe je van andere verschilt en wie je bent.

Mocht studeren financieel niet aantrekkelijk zijn, bestaat er ook nog zoiets als 'Werkend leren'. Je volgt dan elke week een paar colleges en de rest van de tijd werk je dan voor een baas. Meestal wordt dit geregeld via de school zelf. Dit is erg handig als je werken leuk vind en het geld goed kan gebruiken. Dit wordt ook op HBO niveau aangeboden.

20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @AVHAHA Toevallig ook Economie bij de Fontys in Eindhoven? :+

Deel Deze Pagina