Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hoe kun je eigenlijk het beste creatine innemen?
    Ik las met vruchtensap, maar het zakt allemaal naar de bodem.

2. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sap is goed als het suikers bevat, je drankje opwarmen dan lost het makkelijker op.

Laatst bewerkt: 3 okt 2010
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    neuh het kan best naar de bodem zakken, creatine lost niet op :)

creatine wordt het beste opgenomen wanneer je insulinepeil hoog is. Dat is het op twee momenten:

1) na een volledige maaltijd
    2) na je training als je een shake met whey en snelle suikers neemt (de suikers neem ik altijd in de vorm van dextro overigens en eet ik tijdens mijn training op, lekker :+)

natuurlijk verhoog je je peil ook door de creatine met vruchtensap/limonade etc te nemen, maar dan kan je het imo beter na een goede maaltijd dan wel avondeten nemen

4. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kan je niet gewoon een schep creatine in je bakkes doen en een glas drinken erachteraan gooien?

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb op m'n sportschool een nieuw schema gevraagd omdat ik nu 4 keer in de week ga trainen (ipv 3 keer). Gister het schema doorgelopen en vond het zelf wel een chil schema. Doe 3 setjes van 12-10-8. Maar goed, die instructeurs weten ook niet alles, dus als jullie nog tips hebben ofzo laat het ff weten:

Dag 1 - Borst, benen, triceps.
    Bench press
    Dumbbell fly
    Dumbbell incline bench press
    Seated triceps extension
    Overhead bar press
    Squats
    Dumbbell lunges
    Ab crunch on ball (en zijwaarts ook, maar dan op zo'n halve bal)
    Crunches

Dag 2 - Schouders, biceps en rug

Bar military press
    dumbbell lateral raises
    rear lateral raise
    shrugs
    back raise
    pull ups (wide grip)
    cable seated close row
    hammer curl
    seated preacher curl.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind de verhoudingen behoorlijk ver te zoeken. Je doet 3 oefeningen voor borst, terwijl je er maar 2 voor benen doet. Kijk es naar de grootte van de spieren, dan is het niet moeilijk om te beseffen dat je benen meer nodig hebben.

Op dag 2 geldt hetzelfde: 4 oefeningen voor schouders (ik weet niet wat een back raise is? Onderrrug?) en maar 2 of 3 oefeningen voor rug. Daarnaast niet eerst schouders en dan rug.

Verder mis ik een oefening voor biceps waarbij je de dumbell moet draaien (iaw: (seated) dumbell curl)

Dit schema doe je dan 2x in de week? Waarom dan niet wat afwisselen in de oefeningen?

@Mastat: kan prima, maar creatine is net als zand tussen je tanden :+

7. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Mja ik vroeg ook al aan die gast of 2 oefeningen voor benen niet een beetje weinig was. Maar dan doe ik er gewoon leg press bij. Denk je dat 3 oefeningen voor de grote spiergroepen genoeg zijn?

Shrugs tellen toch niet echt mee voor schouders? Dat is meer die traps ofzo dacht ik? En qua biceps kan ik nog wel erbij curlen, maar ik dacht dat je niet teveel focus moest leggen op de kleine spiergroepen? Want je pakt met deze twee oefeningen wel beide biceps spieren mee.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    haal je hammer curls er uit ;)

edit: mijn schema

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zoek dat schema van Ashavan, waar ie de berekeningen gaf voor hoeveel calorieën, eiwitten, koolhydraten, vezels, etc je per dag binnen moet krijgen, maar ik kan het nergens vinden. Iemand enig idee?

10. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
  11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Morgen maakt mijn begeleider een voedingsschema voor me. :)

Maar nog ff een ander vraagje: Ik train nu sinds half april ongeveer, en heb wel een beetje een V vorm in mijn rug inmiddels, maar ik zie bij anderen dat ook de spieren boven in hun bovenrug nog naar de zijkanten uitsteken. Voor hier zeg maar:

Iemand enig idee? Want zoals je ziet is dat bij mij dus niet. :+

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is gewoon een kwestie van tijd ;)
    Als je gewoon goed je rug blijft trainen EN goed droog staat zie je het vanzelf.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja ik ben nu van plan naast 4/5 keer in de week te gaan trainen (en nog beter op mijn voeding te letten d.m.v. voedingsschema) ook nog eens 3 keer in de week te gaan hardlopen om zo mijn vetpercentage wat omlaag te halen.

14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ligt aan je pose? Doe een double bicep pose en span het aan, dan zie je ze.

Je kan beter zelf een voedingsschema maken, jij weet tenslotte wat je lekker vind. Je begint er wel een beetje laat mee als je al vanaf april bezig bent. Heb je ook wel een goed schema?

Hier een schema waar alles berekend wordt etc.

Hmm hoe voeg je een excel bestand toe?

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Een goed trainingsschema heb ik zeker. Mijn begeleider heeft er best wel veel verstand van volgens mij. Dus dat voedingsschema vertrouw ik hem ook wel toe. Maar dat maken we morgen samen zei ie. Maar ik heb nu wel een voedingsschema maar dat volg ik niet echt. Ik probeer gewoon ongeveer de hoeveelheden te eten die er op staan en veel eiwitten te eten en weinig vet. Alleen dat werpt tot nu nog niet echt vruchten af. Dus ik ga het nu maar wat beter aanpakken.

16. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Hij weet er best veel af volgens jou, er zijn genoeg gevallen dat ze er niet zoveel vanaf weten. Misschien is het niet dat je voedingsschema niet werkt, maar je workout.

Kan je je trainingsschema posten?

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    3 dagen, op elke dag doe ik buikspieren, daar verzin ik meestal gewoon wat voor. Oefeningen op volgorde:

Dag 1:

Schouders:
    - Front Raise
    - Side Raise
    - Shoulder Raise
    - Shoulder Press

Benen:
    - Squat
    - Leg Extension
    - Leg Press

Dag 2:

Borst:
    - Peck Deck
    - Dumbell Flyes
    - Dumbell Pullover
    - Bench Press

Triceps:
    - Cable Tricep Extension
    - Overhead Cable Tricep Extension
    - French Press

Dag 3:

Bovenrug (/schouders):
    - Dumbell Row
    - Cable Seated Row
    - Bent Over Raise
    - Barbell Upright Rows

Biceps:
    - Bicep Curl
    - Hammer Curl
    - Preacher Curl

Maar die gast heeft ook een aantal diploma's erin en hij volgt er ook nog een studie voor. Hij weet er echt best veel van. Maar dit is dan mijn huidige schema. Ik wissel om de zoveel weken. 6 tot 8 weken.

Laatst bewerkt: 8 okt 2010
  18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik heb mijn nieuwe schema. Het is gewoon hetzelfde schema, alleen dan uitgebreid met 2 dagen.

Dag 4: Borst, Bovenrug
    Dag 5: Biceps, Triceps

Ik heb nu ook een voedingsschema, daar ga ik me aan proberen te houden. Ik moet alleen nog ff wat supplementen bestellen op internet. Creatine, voor pre-workout en dextro juice (poeder) voor na dextrose na de training.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dus als ik het goed lees train je je (oa) biceps nu vaker en meer dan je benen.....beetje uit verhouding niet? ;)

verder goed in de gaten houden of 5 dagen geen overkill wordt, ik groei er iig niet op.

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Over je schema:
    - Kunnen wel wat meer compounds in
    - Buik elke keer is niet nodig
    - Je traint je onderrug niet? :confused:
    - Ik zie geen deadlift
    - Imo beter borst + biceps en rug + triceps, dan zijn ze niet vermoeid voordat je ze aan gaat pakken.
    - Waarom bench press als laatst?

Bovenrug achter elkaar? Je hoeft elke spiergroep maar 1x per week te trainen, dat is genoeg. Je zou je buikspieren wel vaker kunnen trainen, maar dat is zinloos.

Je gaat net met een voedingsschema beginnen en wilt gelijk creatine halen? Ik zou eerder Whey shakes halen, voor 's ochtends en post workout, en je gewoon goed aan je schema houden ipv aan creatine te beginnen. Je zult genoeg progress hebben, dus waarom creatine gebruiken?

Laatst bewerkt: 8 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina