Ik wil niemand kwetsen, maar het LIJKT mij dat deze kwestie niet relevant is en je tijd niet waardig is. Gaan elke dag mensen dood, sommige door zelfmoord.
Zie niet in wat het verschil is met het feit dat deze jongen bekend was. Waarom moet DAT wel opeens besproken worden?
De enige waardevolle discussie over de man en het hoe en waarom is voor mensen die hem kenden en de familie. Niet voor totale vreemden die selectief een mening hebben over 1 man zijn dood en de rest negeren.
Mijn suggestie is: Move along, nothing to see here. Ga een spelletje spelen, studeren, boek lezen, etc.
ALSO, ik denk dat sommige mensen dit soort ervaringen in hun eigen leven hebben en het niet waarderen dat alle amateur psychologen even op basis van het enkele feit dat iemand het gedaan heeft de boel gaan veroordelen.
NUANCE en CONTEXT. Denk altijd voordat je iets schrijft of het genuanceerd is en context heeft en of het mogelijk iemand kan schofferen. Is toch niet nodig. Belangrijker, denk altijd eerst of je commentaar überhaupt iets toevoegt, anders misschien niets zeggen!
Dit had een interessante discussie kunnen worden voor mensen met zelfmoordervaringen in plaats van een discussie van mensen die GEEN ervaring hebben met de zaak maar wel een mening tegen mensen die die mening aanstootgevend vinden.
NUANCE peoples. NUANCE.
Laatst bewerkt: 7 okt 2010