1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antonie Kamerling overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Donwesje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees beetje het nieuws dan komen er verschillende oorzaken naar boven. ;)
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Moderators hebben in dezen natuurlijk geen voorbeeldfunctie en mogen zeggen wat ze hierover denken op de manier die zij gepast vinden. Ik kan me goed voorstellen dat mensen van deze daad walgen. (Ik keur persoonlijk ook zelfmoord af - maar mijn die mening zal ik niet aan anderen opdringen - van mij mogen anderen dus wel zelf die keuze maken.) En zij mogen die walging toch wel uiten op een forum, waarom zou dat niet mogen?
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2010
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Dubbelgevoel hier over, ik vind het egoïstisch om je vrouw en kind(eren) achter te laten, ook van redelijk dichtbij meegemaakt, en die kinderen zijn ook niet veel beter geworden =(.
     
  4. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies. Er zijn zat andere mogelijkheden dan er maar een einde aan te maken.
     
  5. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet precies zeggen als je het niet begrijpt, lees mijn eerdere post nog eens.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.849
    Wat zitten er veel dokters/psychiaters hier op het forum die precies weten hoe iemand zich voelt, niet verwacht. :emo:
     
  7. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Jij zegt dat er geen andere mogelijkheden zijn?
     
  8. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zijn leven op tv en daarnaast wel deels gevolgd, zijn vrouw ken ik wel in het echt een klein beetje en zijn problemen waren veel groter als wat nu word verteld. Natuurlijk weet ik niet wat hij precies allemaal dacht, maar ik heb wel een idee aangezien ik gedeeltelijk in hetzelfde schuitje zit. Daarnaast is het ook maar goed dat de problemen die hij had niet verder worden belicht door de media, maar geloof mij er komt een stuk meer bij kijken dan; ''Oh hij is depressief'' Natuurlijk wilde hij niet dood, maar als je geesteziek bent kan het kwartje weleens negatief vallen en in een waas gebeuren dit soort dingen. Dit is niet egoistisch, Antonie was gewoon erg ziek in zijn hoofd en behandelingen hebben niet bepaald geholpen blijkt wel weer (daarbij moet ik ook zeggen dat de wat extremere gevallen hier in Nederland amper geholpen worden spreek uit eigen ervaring, dan word je aan je lot overgelaten etc etc)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Wij zijn het eens. Onwetenden, meer zijn het niet.
     
  10. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil niemand kwetsen, maar het LIJKT mij dat deze kwestie niet relevant is en je tijd niet waardig is. Gaan elke dag mensen dood, sommige door zelfmoord.

    Zie niet in wat het verschil is met het feit dat deze jongen bekend was. Waarom moet DAT wel opeens besproken worden?

    De enige waardevolle discussie over de man en het hoe en waarom is voor mensen die hem kenden en de familie. Niet voor totale vreemden die selectief een mening hebben over 1 man zijn dood en de rest negeren.

    Mijn suggestie is: Move along, nothing to see here. :) Ga een spelletje spelen, studeren, boek lezen, etc.

    ALSO, ik denk dat sommige mensen dit soort ervaringen in hun eigen leven hebben en het niet waarderen dat alle amateur psychologen even op basis van het enkele feit dat iemand het gedaan heeft de boel gaan veroordelen.

    NUANCE en CONTEXT. Denk altijd voordat je iets schrijft of het genuanceerd is en context heeft en of het mogelijk iemand kan schofferen. Is toch niet nodig. Belangrijker, denk altijd eerst of je commentaar überhaupt iets toevoegt, anders misschien niets zeggen!

    Dit had een interessante discussie kunnen worden voor mensen met zelfmoordervaringen in plaats van een discussie van mensen die GEEN ervaring hebben met de zaak maar wel een mening tegen mensen die die mening aanstootgevend vinden.

    NUANCE peoples. NUANCE. :)
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2010
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Daar gaat deze discussie totaal niet over man. 8)

    Het gaat erover of een mentale ziekte een legite reden is om een einde aan je leven te maken.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Kan dit topic dicht? Gaat allang niet meer over Kamerling...
     
  13. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie bepaalt wanneer je een einde aan je leven mag maken?
    Dat ben je toch zeker zelf?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Het meest kromme vind ik nog wel dat er toendertijd iemand een ban kreeg omdat hij de dood van MJ niet boeiend vond.. Haha blijkbaar zit er toch een verschil tussen MJ en Kamerling! :emo:
     
  15. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik ken deze gast nieteens.
    Vind het zielig voor z'n vrouw en kinderen, dat wel.
     
  16. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Moeten die mensen dan niet in bescherming worden genomen? Dat vind ik dan.
     
  18. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Door de hulp in Nederland *proest* ? De wat ergere gevallen kunnen ze hier nieteens helpen.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Weet jij een land waar je toevallig hulp kan importeren? Ik zou ff een email naar de overheid sturen.
     
  20. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Was het maar zo was ik allang geholpen :mad:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina