Ja, laten we zeggen dat m'n inruil bijna 1000 euro hoger lag en en dan nog overige zaken die de deal aantrekkelijker maakten. En het gevoel dat m'n motor over drie jaar nog steeds aardig wat waard is, is ook meer dan prettig.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik gister alweer zat te kijken naar het WESA systeem van Wilbers. Zijn after market shocks voor de BMW die met het ESA systeem om kunnen gaan. Denk dat met die shocks het hele ritje naar een nog hoger niveau wordt getild. Maar goed, eerst maar is de fiets leren besturen zoals die nu is Wordt vooral aangestoken door m'n oom, die weet precies wat je allemaal op een GS moet aanpassen om 'm net weer dat stukje te verbeteren.
EDIT: Over dat eerste wil ik eigenlijk nog wel wat zeggen, de inruilwaarde, het verbaasde me toch wel een klein beetje hoeveel je afschrijft op zo'n Ducati. Als je kijkt naar de pure handelswaarde zit die nu op 4700 euro. Twee jaar oude monster 696+, 22.300km, nieuwe kettingset, nieuwe achterband, voorband nog 30%, met Termingnoni set er op. Oorspronkelijk was die 10.000 euro, inc korting etc. Je schrijft dan dus even 50% af. Ik vind het nogal wat. Dus ik denk, nou ik kijk ook nog wel even wattie particulier zou doen. Nou, dan zie je dus een 696 (weliswaar zonder Termi's) staan voor 6500 euro met nog geen 6000km. Het is nogal wat afschrijving.
Niet dat ik 'm ooit particulier verkocht had gekregen hoor, bij 24.000km moettie een beurt, voorband zit er dus aan te komen en dat speelde uiteraard een enorme rol in m'n beslissing om alsnog voor de winter de fiets in te ruilen.
Laatst bewerkt: 10 okt 2010