1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gefeliciteerd Pimmy, denk dat het een mooie aankoop is die GS. En BMW heeft in dat segment weer meer ervaring dan Ducati lijkt me zo. Bruut ding en zal jouw winter abuse absoluut beter kunnen verdragen dan die Multistrada :D.

Maareh, de inruil op je Duc was bij houtrust dus beter dan bij Goedhart?

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, laten we zeggen dat m'n inruil bijna 1000 euro hoger lag en en dan nog overige zaken die de deal aantrekkelijker maakten. En het gevoel dat m'n motor over drie jaar nog steeds aardig wat waard is, is ook meer dan prettig.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik gister alweer zat te kijken naar het WESA systeem van Wilbers. Zijn after market shocks voor de BMW die met het ESA systeem om kunnen gaan. Denk dat met die shocks het hele ritje naar een nog hoger niveau wordt getild. Maar goed, eerst maar is de fiets leren besturen zoals die nu is :+ Wordt vooral aangestoken door m'n oom, die weet precies wat je allemaal op een GS moet aanpassen om 'm net weer dat stukje te verbeteren.

EDIT: Over dat eerste wil ik eigenlijk nog wel wat zeggen, de inruilwaarde, het verbaasde me toch wel een klein beetje hoeveel je afschrijft op zo'n Ducati. Als je kijkt naar de pure handelswaarde zit die nu op 4700 euro. Twee jaar oude monster 696+, 22.300km, nieuwe kettingset, nieuwe achterband, voorband nog 30%, met Termingnoni set er op. Oorspronkelijk was die 10.000 euro, inc korting etc. Je schrijft dan dus even 50% af. Ik vind het nogal wat. Dus ik denk, nou ik kijk ook nog wel even wattie particulier zou doen. Nou, dan zie je dus een 696 (weliswaar zonder Termi's) staan voor 6500 euro met nog geen 6000km. Het is nogal wat afschrijving.

Niet dat ik 'm ooit particulier verkocht had gekregen hoor, bij 24.000km moettie een beurt, voorband zit er dus aan te komen en dat speelde uiteraard een enorme rol in m'n beslissing om alsnog voor de winter de fiets in te ruilen.

Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  3. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat is inderdaad erg veel, het is echter wel het punt waar het dan ook de komende tijd een beetje op was blijven hangen qua waarde. Maar het is inderdaad fijn dat je er vanaf bent voor zo'n grote beurt. En BMW's blijven toch het meeste hun waarde behouden.

Ik heb m'n 998 trouwens ook op precies het goede moment ingeruild, hoorde laatst van een van die jongens bij Goedhart dat toen ze de olie gingen vervangen er allemaal gruis tussen zat (de oude olie). Bleek dat er een vrij significant lager bijna uitgelopen was, erg dure reparatie. Als ik er nog 500km mee doorgereden was dan had ik het blok zowat af kunnen schrijven.

Dodged a bullet... wel een beetje lullig voor Goedhart, erg vriendelijke tent, dus ze hadden best wat mogen verdienen op m'n 998.

Anyway, wel fucking relax dat je die fiets al met een kleine 3 weken kunt verwachten. Is wel ff anders dan bij Ducati weer |:-.

4. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ik zit er aan te denken om mijn certivicaat te halen.

Maar wat kost de verzekering en de belasting bij een scootertje?

5. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Belasting niet veel, zie google

Verzekering ligt aan wat je wilt en of je korting krijgt, zie sites verzekeraars (kan je voertuig invoeren en ze zeggen wat het kost) en mam en pap :p

6. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Kan ik het ook op mn pa's naam laten zetten? Hij heeft namelijk zijn Auto en Motor verzekerd, misschien dat het dan goedkoper word? En mag ik er dan wel op rijden?

7. kelders0

kelders0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Hey daan,

volgens mij is het zo;
    Je mag je voertuig gewoon op je pa z'n naam zetten, en hij mag 'm ook verzekeren.. en dan mag jij er gewoon mee rijden.. echter moet er bij controle oid wel worden aangetoond dat je vader de hoofdgebruiker is van het voertuig, en niet jij.

ik gebruik 'tzelfde voor m'n brommer, staat ondertussen al 2 jaar op mijn vader z'n naam en verzekering ook.. heb er verder nooit geen gezeur mee gehad.

8. kelders0

kelders0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een reactie op dit;
    Volgens mij is dat met alles wel zo? Mijn Bromfiets heeft een nieuwwaarde van 3400 tot 3600 euro, afhankelijk van de dealer..

Ik heb 'm met toeval voor 2100 gekocht 2 jaar geleden omdat er hier en daar wat op aan te merken was..

afijn, nu de brommer 3 jaar oud is, levert hij me nog zo'n 1900 euro op (als ik de tijd neem om 'm te verkopen).. De dealer geeft er zo'n 1650 voor en marktplaats waarde ligt zo'n 250 tot 350 euro hoger.

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja uiteraard is de marktplaats waarde hoger dan de handelswaarde, anders zouden ze er nooit wat op kunnen verdienen. Punt zit 'm in 5000 euro afschrijving, 50 % afschrijving in 2 jaar tijd. 2500 euro per jaar aan afschrijving. Het is niet niks.

Maar goed, heb net rustig de navigatie van de monster afgehaald, toch wel apart die laatste momenten met je eerste motor. Heb er veel plezier van gehad.

Trouwens, Fallout, ik weet niet of het dezelfde zadels zijn, maar ik ruil de monster in met het standaard zadel dus ik houd een 4 maanden oude Ducati Performance touring zadel over. Misschien iets voor jouw monster of die van je vriendin?

EDIT: Ik lees op internet dat het zadel ook op de 1100 past. Als je 'm wilt, mag je 'm voor een XBW prijsje hebben.

Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gratz en veel plezier ermee!

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Defineer de term hoofdbestuurder eens, ga dan eens kijken hoeveel jij er mee rijdt en dan hoeveel je vader er mee rijdt en ga dan eens kijken of je pa nog steeds hoofdbestuurder bent.

Alles leuk en aardig, maar als er na zo'n onderzoek blijkt dat je pa uiteindelijk toch niet op die gespoten opgefokte aerox reed en je maatjes op school allemaal bekennen dat die gespoten kappen op de parkeerplaat wel erg vet stonden, kan jij in het geval van een aanrijding alles gaan dokken.

En dat wil je niet, neem je verantwoordelijkheid en leg die 180 euro per jaar gewoon neer.....Is voor jou een zekerheid en voor elke andere weggebruiker ook.

12. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Ja, misschien is m'n vriendin daar nog wel in geïnteresseerd, ik zal het er ff vragen en dan PM ik je ff. Thanks voor het aanbod iig alvast.

13. RvQ

RvQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja die afschrijving op nieuwe motoren en auto's is behoorlijk, terrein van de dealer afrijden en de eerste 10% is al verdampt. Daarom zou ik zelf altijd een motor of auto kopen met de zogenoemde kop eraf. Dan kan je niet alles precies naar wens doen maar scheelt een hoop centen.

14. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Valt opzich nog tegen. Staat nu bij Houtrust een 2010 R1200GSA met 17.000km, 8 maanden oud. Voor 17.000 euro. Heeft alleen niet alle opties, geen mistlampen, geen ESA onder andere, dus ik gok dat de eigenaar daar destijds niet meer dan 19.000 euro voor heeft betaald. Kan je dus uit gaan van maximaal 2000 euro afschrijving in 17.000km, dus net iets minder dan 10%. Vind ik niet verkeerd.

15. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja iets meer he. Als hij er voor 17.000 staat heeft de vorige eigenaar max 16.000 terug gekregen (a)

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja uiteraard, ik ging even uit van de marktwaarde. Bij mijn fiets lag die ongeveer gelijk aan de inruilwaarde gezien de beurt + voorband die er nog moest gebeuren na 2000km.

17. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Kan iemand hier trouwens wat zinnigs zeggen over Garmin vs. Tomtom als het om motor-navigatie gaat? Garmin is wat prijzig namelijk, zo'n Tomtom Rider (de 'urban' variant) kost 300 euro. Maareh, kun je met de Tomtom ook routes uitstippelen en routes van andere gebruikers inladen? Dat zijn natuurlijk wel de meest interessante features.

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja enige wat ik kan zeggen is dat Garmin 660 mij onwijs goed bevalt. Heeft me op vakantie onwijs goed geholpen met de nuttige punten en de routes die ik er op had gezet. Heeft al aardige wat koud en regenbuien doorstaan en is mooi te monteren door het vlakke design. Heb geen ervaring met Tomtom.

19. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al tijden een tomtom rider II. Je kan routes maken en downloaden van anderen. Werkt top! Is waterdicht en stootbestendig, al paar keer laten vallen. Besturingsysteem is zeer gebruiksvriendelijk en prima te bedienen met handschoen aan.

Verder is het ook top dat hij voor alle flitspalen waarschuwt (abbo voor 25 per jaar ofzoiets)

Garmin schijnt ook top te zijn, het enige dat ik weet is dat tomtom iig een prima apparaat is ;)

20. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    krijg je bij TomTom dan ook zo'n mooi programma om vanachter je pc mooie routes te maken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina