De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok, allebei gewoon wel goed dus. Het wordt iig wel tijd voor navigatie, dat gekloot met die routes uit m'n hoofd leren op de motor ben ik nu wel zat :D.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iedereen de motor weer geparkeerd voor volgend seizoen, is zo rustig in dit topic. Las vanochtend een test van de M1100S, vent reed 3800 km in 5 dagen op die fiets :+ Respect. In hetzelfde blad stond ook een allroad test, daarvoor had ik 'm uiteraard gekocht, en was mooi om te lezen dat de GSA goed beoordeeld wordt, net als in de promotor. Toch best fijn om ook achteraf nog bevestigd te worden in je keuze :+

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Rij er de laatste tijd enkel woon-werk verkeer mee (2x 15km), zo 1 a 2 dagen per week.
    Blijf zelf nog wel even rijden.
    Enig probleem is dat ik nu steeds meer startproblemen heb. Voor het naar werk gaan kost het al moeite om de motor te starten, sinds vandaag ook voor de terug weg.
    Choke open geeft geen effect meer, al probeer ik het er nog wel eens mee. Aanlopen wil ook niet meer lukken. Dus is het wat proberen, tot ie een keer wel start. Maar goed, nu het steeds vaker voorkomt en meer moeite kost is dat ook niet echt ideaal...

4. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Klinkt niet echt goed, zou maar snel een oplossing zoeken voor die helemaal niet meer start. Toch vervelend dat je zoveel problemen hebt met die fiets.

5. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    nog niet, maar deze week wel van plan te doen.

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan op tomtom.nl volgens mij, of zoiets. Ik gebruik het gratis progje tyre. Daarin kan je makkelijk routes maken (tyre maakt gebruik van googlemaps) en die routes kan je voor zowel tomtom als garmin exporteren.

7. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zou echt eens goed al je bekabeling door meten dan overal,
    Kijk of je accu goed laad terwijl die draait,bougies en kappen + bedrading ervan checken,spanningsregelaar en bobines doormeten,kijken of tie overal goed massa maakt op je frame,mischien dat er ergens een massa draad zwaar geoxideerd is ofzo.
    Als je niet beetje alles checkt blijft het gissen:p

En uiteraard startmotor zelf ook ff checken die kan volgens mij verkoold zijn maar dan zou die moeilijker of helemaal niet meer willen draaien als je je knoppie indruk:)
    Volgens mij een dingetje daarvoor om m weer ff te laten werken is een paar tikjes op geven met een schroevendraaier ofzo:p

Laatst bewerkt: 17 okt 2010
  8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Klinkt ingewikkeld.. :+

9. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben nog wel aan het rijden, maar voornamelijk op m'n YZFje. Heb er wel een nieuw motorblok voor gekocht, eentje afkomstig uit een '98er YZF. Zou wat minder olie moeten verbruiken. Had ik dit al gemeld trouwens? Ik weet het niet, anyway, dat wordt een sleutelprojectje dus.

Op mijn 1100 heb ik nog maar 1800 kilometer staan, volgend seizoen echt wat meer gaan rijden met dat ding |:-.

Wanneer krijg je je GSadventure nou eigenlijk?

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    1800, dan istie net ingereden zeg :+ Volgend jaar moet je gewoon samen met die griet van je op vakantie gaan met de motoren. Zo vaak heb je dat niet, een vriendin met een motor, dus als je het dan hebt, moet je het wel vol benutten!

Wel een leuk projectje om een blok te vervangen, heb je een beetje de ruimte om te sleutelen?

De GS komt met geluk vrijdag en realistisch bekeken de week erna, ik wacht nog op nieuws.

11. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Gaat inderdaad wel gebeuren, we hadden eigenlijk komend weekend nog naar Duitsland willen rijden, maar het wordt echt verschrikkelijk slecht weer geloof ik. Anders volgend seizoen weer, het vorige zat het een beetje tegen met valpartijen, lekkende Ducati's etc. :D

M'n ouders hebben een redelijk ruime garage, dus daar kan ik prima sleutelen met m'n vader (heb zelf wat te weinig technische kennis, maar m'n pa heeft dat allemaal uitstekend in de vingers, misschien leer ik zelfs nog wel wat).

Wat de GS betreft, dope, neem aan dat je wel weer wat foto's post als hij er staat. Mocht je nog een najaarsritje willen maken met wat mensen hier ben ik daar ook wel voor in ;) (begint wel akelig koud te worden).

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Lijkt me leuk om nog een ritje te doen met mensen hier uit de omgeving. Spreken we nog wel af. Ja komen sowieso foto's. Eerste ritje wordt eentje richting een mooie plek voor foto's met de fotoapparatuur in de koffers haha.

13. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hier helaas echt de laatste week,zaterdag is tie er vandoor:mad::mad:
    Vanochtend wel nog ff rap alarm ingebouwd dat ging allemaal gelukkig makkelijker dan gedacht stelt eigenlijk weinig voor:D
    Heb alleen het op afstand starten niet aangesloten in verband met het weg vallen van de beveiliging van de standaart als ik goed begreep,stil staat tie nooit in versnelling hier maar je weet uiteraard maar nooit mocht het een keer gebeuren en je druk dat knoppie in:p
    Is gewoon goedkope van ebay afgetrokken om is te proberen of het werkend te krijgen is:D
    Volgende word een 2-weg systeem maar dat zal van de winter wel:D
    Ook mooi ketting breker set gekocht van Motion pro daar moet ik alleen nog ff op wachten.
    Verder liggen alle slijtage onderdelen alweer klaar hier geloof ik voor groot onderhoud:D

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Net nog even gekeken naar de bike. Met pa's goede advies: starten zonder verlichting aan.
    Eens proberen, verlichting uit, klinkt al redelijk goed, wat choke erbij, nog eens en ja hoor. Later wederom geprobeerd met choke en licht uit, start ie gewoon.
    Niet verwacht dat verlichting voor moeite kon zorgen, maar wellicht ook omdat de accu ouder/minder is/wordt.
    Nu gewoon zo even aankijken hoe het de komende tijd met starten gaat.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kan bijna alleen maar aan de accu liggen dan toch?

16. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kan niet missen dan:p
    Toevallig ligt er bij de Lidl een mooie acculader op moment,nam m vandaag nog toevalliger mee:D
    Is 2 tientjes dus geen geld:)

Zou wel ff op je accu nu ff een meter zetten ook om te kijken of tie beetje aan de 14,1Volt komt met draaiende motor..

De lader is deze:
    http://link.marktplaats.nl/386239267
    Sorry voor marktplaats link met hoofdprijs haha maar zag m zo gauw niet ergens anders:p
    Volgens mij wel degelijk spul voelt in ieder geval stevig en ik hing m er ff aan en lijkt perfect te werken:)

Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vraagtie meer dan jij ervoor hebt gekregen? :+

Net het zadel van de Duc verkocht... weer wat centjes voor een leuke helm straks. Wordt wel beetje zenuwachtig van het gedoe rond de verzekering van de GS. Op mijn leeftijd en zonder geregistreerde schade vrije jaren, is het wel heel duur om zo'n fiets all risk te verzekeren. Lijkt er op dat het me zo'n 200 euro per maand zou moeten kosten... Vind ik wel een erg grote last erbij in de maand. Als er niks anders op zit, dan moet het maar, maar vind dat wel erg zonde. BMW kijkt nog of ik het op een voordelige manier bij hun kan verzekeren...

19. fallout

fallout Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Ja, fucking ellende met die verzekeringen. Maar goed, daarom ben ik ook erg blij met die YZF, kan ik wat jaren op gaan bouwen.

/edit: Wat is precies het probleem met die Triple Sjorrit?

20. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is idd kut zonder schadevrije jaren,ik heb er nu 8 of 9 ofzo maar denk dat het verzekeren van een nieuwe fiets all risk voor mij ook erg prijzig gaat zijn,als ik dan nog het verbruik er bij zou nemen,zou ik het er niet voor over hebben denk ik:p
    Haha ik betaal nu geloof ik 12 euri per maand voor WA+ en de 600 staat voor 8 euri ofzo:p
    In het begin deed ik wel duurder verzekeren ook maar nu een beetje makkelijk mee geworden(A)

Denk dat jij ook zoiets betaal voor je YZF Fallout?:D

Laatst bewerkt: 21 okt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina