Het valt me op dat dit altijd geroepen wordt zodra deze discussie aan bod komt, maar ik mis de redenering er achter.
Aangezien ik dit al in verscheidene posts voorbij heb zien komen ben ik er wel van overtuigd dat er zeker een kern van waarheid in zit, ik ben alleen nog altijd benieuwd hoe het precies zit. Iemand die hier wat mee duidelijkheid over kan scheppen?
Ikzelf maak me ook 'schuldig' aan het stuctureel negeren van de benen wat fitness betreft. Heeft er miss ook mee te maken dat bodybuilding niet mijn enige doel is. Naast spiergroei besteed ik ook veel aandacht aan conditie en besteed ik veel tijd aan hardlopen. Per week fitness ik 2-3x, hardloop ik 2-3x en voetbal ik 1x. Zondag is mn algemene rustdag.
Heb een tijd lang mn 3e fitness dag gepakt om mn benen te trainen maar dit had een averechts effect op het hardlopen. Als ik de volgende dag al geen spierpijn had, waren ze op zijn minst vermoeid. Ook met het oog op blessures wegen overbelastig heb ik het specifiek trainen van de benen daarom maar over boord gegooid.
Is dit daadwerkelijk een kwalijke zaak? Doe ik iets verkeerd en bestaat er een manier om het wel efficient te combineren?
edit: fitness btw ondertussen zo'n 2 jaar, vrij constant, inclusief aandacht voor voeding. Ik heb het gevoel redelijk bewust te zijn van de basisprincipes en kan zeggen flinke vooruitgang geboekt te hebben. Geen compleet leek op het gebied dus
Klik om te vergroten...