1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Of je post de jouwe en dan geven wij commentaar ;)

Btw je moet niet iemand zijn schema kopiëren die veel ervaring heeft terwijl jij dat niet hebt. Daarom kan je beter je eigen schema posten.

Laatst bewerkt: 18 okt 2010
  2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    1e dag.
    cable crossover
    incline dumbell press
    bench press barbell
    Butterfly
    Triceps Pushdown - Rope Attachment
    Cable Rope Overhead Triceps Extension, maar dan wel over mijn hoofd heen en niet achterlangs.
    Side bridge
    Tuck crunch
    Jacknife sit up, ik trek alleen dan wel mijn knieen in.
    Buikspier oefening, waarbij je op een bankje ligt en rondjes draait met je benen gestrekt en tegen elkaar aangedrukt.

Dag 2.
    Stiff-legged dumbell deadlift, maar dan met 1 dumbell
    Wide-Grip Lat Pulldown
    Seated Cable Rows
    En een 1 handige lat pulldown.
    Close-Grip EZ Bar Curl
    Hammer curls
    En vervolgens weer alle buikspieroefeningen. En dit dan 3x per week

3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Is dit een grap of...? Je doet 1 been oef., geen schouder oef., elke keer buik oef. en hoe bedoel je 3x per week? 3x die twee dagen of?

Ik zal morgen wel ff mijn schema posten.

Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  4. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    @ Pine NL
    Haha, nee het is geen grap :p
    Nou ik sport 3x per week bedoel ik. Dus de ene week 2x borst&triceps en 1x rug&biceps. De andere week dus het omgekeerde.
    Nee, ik ben ook niet bezig met mijn benen. Ik voetbal al, dus daarom heb ik daar verder niet naar omgekeken. Ja, ik wist dat ik schouders miste. Daarom stelde ik ook mijn vraag. Ik weet niet met welke spiergroepen ik de schouder moet combineren. En 3x per week buikspieren ja.
    Ik kijk uit naar je schema + commentaar!

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik til boodschappen tassen vanaf de AH, ik train mijn armen daarom nooit :9

6. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Helaas zijn er heel veel mensen die de benen niet trainen...
    @ ill nino, Hoe lang ben je bezig met de eerste dag?? 10 oefeningen is wel erg veel!

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ookal voetbal je, gewoon je benen trainen ;)

Haha inderdaad :D

Hier mijn split schema.

Dag 1
    Borst:
    - Flat Bench Press
    - Incline Dumbell Press
    - Cable Cross-over
    - Dumbell Fly
    Biceps:
    - Dumbell Curls
    - Preacher Curls
    - Concentration Curls

Dag 2
    Rug:
    - Deadlifts
    - BB Bent-Over Row
    - Lat Pulldowns
    - Lat Pulldowns Behind The Neck
    Triceps:
    - Close-Grip Bench Press
    - Dips
    - Skull Crusher
    - Cable Pushdown

Dag 3
    Benen:
    - Squats
    - Straight Leg Deadlift
    - Leg Press
    - Leg Extension
    Kuiten:
    - Standing Calve Raises

Dag 4
    Schouders:
    - Military Press
    - Dumbell Lateral Raises
    - Front Raises
    - Bent Over Row Raises

Ik train ook soms me benen en schouders op dezelfde dag. Buikoef. staan er niet bij, die zijn niet belangrijk. Door de compounds die ik doe train ik me buik al, en ernaast train ik mijn buik 1/2x per week los maar niet op een bepaalde dag.

8. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    @Prozack
    Training duurt dan anderhalf tot 2 uur.
    Ligt er ook een beetje aan hoelang ik moet wachten op anderen en of ik veel aan het lullen ben met diegene waarmee ik aan het trainen ben.

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Je moet keihard trainen in de gym, niet lullen :p

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Net splitschema. Zelf ben ik van minder oefeningen doen over het algemeen. 2 voor biceps, 2 voor triceps, 3 voor borst, 4 voor rug en 4 voor benen. Oefeningen zijn verder dikke prima. Hoeveel reps en sets doe je?

Schouderdag heb ik zelf nooit zo goed begrepen. Ken veel mensen die er ook zo veel aandacht aan besteden, maar het is relatief een kleine spiergroep die je met rug, borst en enigzins bij squatten ook meepakt. Om er dan nog eens 4 oefeningen tegen aan te gooien. Maar goed dat is mijn mening :)

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Kan misschien wel minder oef. pakken, maar het voelt goed dus laat ik het zo :) Ik doe 3 sets met minimaal 5reps, als het makkelijk gaat pak ik de volgende training meer gewicht.

Je moet je schouders natuurlijk wel aanpakken. Dat doe ik dus met Military press, een lekkere compound, en dan nog voor elk schouderdeel 1 oef. dan zit je al op 4 oef.

Hoe doe jij je schouders dan?

12. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Het valt me op dat dit altijd geroepen wordt zodra deze discussie aan bod komt, maar ik mis de redenering er achter.

Aangezien ik dit al in verscheidene posts voorbij heb zien komen ben ik er wel van overtuigd dat er zeker een kern van waarheid in zit, ik ben alleen nog altijd benieuwd hoe het precies zit. Iemand die hier wat mee duidelijkheid over kan scheppen?

Ikzelf maak me ook 'schuldig' aan het stuctureel negeren van de benen wat fitness betreft. Heeft er miss ook mee te maken dat bodybuilding niet mijn enige doel is. Naast spiergroei besteed ik ook veel aandacht aan conditie en besteed ik veel tijd aan hardlopen. Per week fitness ik 2-3x, hardloop ik 2-3x en voetbal ik 1x. Zondag is mn algemene rustdag.

Heb een tijd lang mn 3e fitness dag gepakt om mn benen te trainen maar dit had een averechts effect op het hardlopen. Als ik de volgende dag al geen spierpijn had, waren ze op zijn minst vermoeid. Ook met het oog op blessures wegens overbelastig heb ik het specifiek trainen van de benen daarom maar over boord gegooid.

Is dit daadwerkelijk een kwalijke zaak? Doe ik iets verkeerd en bestaat er een manier om het wel efficient te combineren?

edit: fitness btw ondertussen zo'n 2 jaar, vrij constant, inclusief aandacht voor voeding. Ik heb het gevoel redelijk bewust te zijn van de basisprincipes en kan zeggen flinke vooruitgang geboekt te hebben. Geen compleet leek op het gebied dus :)

Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Niet gaan hardlopen de dag nadat je je benen hebt getraint.

Je hebt veel mensen, ik ook in het begin, die hun benen niet goed tot niet trainen. Als je dan gespierd wordt, heb je een breed bovenlichaam en loop je op satéprikkertjes, dat ziet er natuurlijk niet uit.

14. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Tjah als het puur om het esthetische gaat vind ik het niet erg relevant.

Ik doe zowel long-distance als sprints en intervals, geloof me ik loop niet op sateprikkers.

Ik kies dan liever voor mn hardloop schema voor mijn spierontwikkeling, dan een focus met fitness. Voelt voor mij ook veel natuurlijker.

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Nu misschien niet, maar later wel. Je kan ook minder meer reps met minder gewicht pakken?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ikzelf train eigenlijk ook m'n benen alleen maar in het offseason. Tijdens het seizoen vind ik het gewoon niet relaxed + we trainen onze benene ook tijdens de trainingen behoorlijk.
    Gezien wij Zondag, dinsdag en donderdag trainen zouden ze gewoon niet genoeg rust krijgen als ik ze daarnaast ook nog eens in de gym zou trainen.
    Ook zou ik ze daarom tijdens het seizoen niet effectief genoeg kunnen trainen in mijn ervaring v/d afgelopen 4 jaar.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

http://stronglifts.com/5-reasons-why-train-legs-squats/

om eens wat redenen te noemen. Ze niet trainen zit je overall vooruitgang in de weg.

@ Pine: ik pak ze soms. Military Press op de schouderdag met wat voorkant. Achterkant pak ik vaak met rug mee. Setjes staande mp doe ik met 70kg dus zijn meer dan genoeg bij :)

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik snap niet hoezo je biceps en borst doet en rug en triceps samen. Kan aan mij liggen, maar met borst oefeningen gebruik je toch meer je triceps (bench press, dumbell press)? En met je rug toch meer je biceps (pull up en die apparaten ook vaak)?

Of ligt dit gewoon puur aan de oefeningen die je doet. Want ik heb het dus precies andersom...

19. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Is het ook niet zo dat als je eerst je benen zwaar traint, je de hele training vet blijft verbranden? Het is je grootste spiergroep en doordat deze lang moet herstellen blijft de verbranding op gang.
    plus dat een breed bovenlichaam satéprikkertjes er inderdaad niet uitziet ;)

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dat is wel nice. Ik heb tot nu toe maar 1x me schouders getraind, ga ze donderdag aanpakken. Heb alleen seated MP gedaan omdat ik een beetje last had, maar ga donderdag staande MP doen.

Daarom. Als jij gaat je Borst oef. gaat doen zijn je Triceps al getraint. Daardoor kan je niet het max. gewicht halen met je Triceps omdat ze al moe zijn. Daarom pak ik Borst + Biceps en Rug + Triceps.

Het is volgensmij zo dat als je zware compounds doet, er goede stoffen in je lichaam komen waarvan de kleinere spieren en isolatie oef. profijt van hebben. Weet het niet zeker maar volgensmij is dat het.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina