ach ik had niet zo'n behoefte om waardeloze argumenten als "spelers kunnen over 3m een bal niet naar elkaar spelen" te ontkrachten.
Ik vind de wedstrijden tegen Utrecht en Excelsior totaal niet representatief voor de rest van het seizoen. Volgens mij is ook iedereen alweer vergeten dat Ajax met slecht spel en 10 man gewoon van 2-0 nog 2-2 heeft gemaakt?
En ook vind ik het totale onzin dat Ajax te weinig creëert. Volgens mij las ik ergens dat Suarez in 10 wedstrijden al 10x op de lat heeft geschoten. Kijk bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Feyenoord en Heerenveen, als het afronden meezit win je gewoon met grote cijfers. Ajax is in bijna alle wedstrijden de bovenliggende partij en maakt het spel. Suarez is gewoon 'niet in vorm' of heeft enorme pech met afronden. Maar Hamdaoui heeft de laatste weken bewezen dat hij wel goed in vorm is en is topscoorder van de eredivisie. In de champions league heeft Ajax tegen Ac Milan en Auxerre prima wedstrijden op de mat gelegd.
Dus ik weet niet waar die verhalen van "slecht middenveld" of "creëert te weinig" vandaan komt. Kom dan met cijfers als passing/doelpogingen.
Het middenveld draait soms niet optimaal en er zitten af en toe wel veel slordigheden in maar om nou het hele middenveld SLECHT te noemen, zoveel beter is dat van twente en psv niet.
ben ook echt geen fan van De Jong, maar dat heb ik al meerdere malen gezegd. Hopelijk is het geduld van Jol ook snel op
Laatst bewerkt: 29 okt 2010