1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 29]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 28 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Heb liever een Eriksen op 10 die in vorm is, Lodeiro zodra die fit is op links controlerend/aanvallend en Enoh als centrale verdedigende middenvelder op rechts.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die snap ik niet :+

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lodeiro heb ik maar heel weinig van gezien, kan mij ook niet voorstellen dat hij controlerend is? Of doel je meer in een rol als affelay?

Eriksen hebben we op het hoogste niveau helaas te weinig aan het werk gezien, vind ik.

@orange: Ajax hoeft niet elke wedstrijd te winnen (eigenlijk wel maar goed :+), zolang we maar kampioen worden, dat zie ik met het middenveld van nu niet snel gebeuren.
    Of het moet zo zijn dat De Jong opeens weer zijn vorm vindt, maar dat zou ik zelf jammer vinden voor Eriksen.

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258

------------------------Eriksen-----------------------
    ---------Lodeiro----------------------Enoh-----------

En idd, ik doel op een rol voor Lodeiro zoals die van Afellay bij PSV.

5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ach ik had niet zo'n behoefte om waardeloze argumenten als "spelers kunnen over 3m een bal niet naar elkaar spelen" te ontkrachten.
    Ik vind de wedstrijden tegen Utrecht en Excelsior totaal niet representatief voor de rest van het seizoen. Volgens mij is ook iedereen alweer vergeten dat Ajax met slecht spel en 10 man gewoon van 2-0 nog 2-2 heeft gemaakt?

En ook vind ik het totale onzin dat Ajax te weinig creëert. Volgens mij las ik ergens dat Suarez in 10 wedstrijden al 10x op de lat heeft geschoten. Kijk bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Feyenoord en Heerenveen, als het afronden meezit win je gewoon met grote cijfers. Ajax is in bijna alle wedstrijden de bovenliggende partij en maakt het spel. Suarez is gewoon 'niet in vorm' of heeft enorme pech met afronden. Maar Hamdaoui heeft de laatste weken bewezen dat hij wel goed in vorm is en is topscoorder van de eredivisie. In de champions league heeft Ajax tegen Ac Milan en Auxerre prima wedstrijden op de mat gelegd.
    Dus ik weet niet waar die verhalen van "slecht middenveld" of "creëert te weinig" vandaan komt. Kom dan met cijfers als passing/doelpogingen.

Het middenveld draait soms niet optimaal en er zitten af en toe wel veel slordigheden in maar om nou het hele middenveld SLECHT te noemen, zoveel beter is dat van twente en psv niet.
    ben ook echt geen fan van De Jong, maar dat heb ik al meerdere malen gezegd. Hopelijk is het geduld van Jol ook snel op

Laatst bewerkt: 29 okt 2010
  6. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Met creëren bedoel ik meer een uitgespeelde kans, dan een mooi schot van Suarez op de lat. Natuurlijk is dat ook een kans, maar dat zegt meer over Suarez dan over het team. Ze moeten als team meer kansen creëren. Dat is gewoon wat ik meekrijg hoor, kan er ook naast zitten. :)

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nee je slaat de spijker op de kop. Als Suarez dan ook zijn dag niet heeft, krijgen we amper kansen. Tegen Excelsior hebben we 90 minuten lang het spel moeten maken en we hebben slechts twee 100 % kansen gecreeerd in het begin, waarvan een uit een corner. De goal van El Hamdaoui was een foutje van Excelsior en de goal van Vertonghen kwam ook al uit een corner. Voor de rest heb ik gewoon geen uitgespeelde kansen gezien, bizar. Utrecht-thuis ook barweinig, wel een paar kansjes(El Hamdaoui had moeten scoren, Suarez uit een vrije trap op de lat) maar ook hier weer veel te weinig als je 90 minuten lang het spel moet maken.

8. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    heel objectief dat je bij die 2 wedstrijden blijft hangen waar je vroeg in de wedstrijd tegen een achterstand van 2-0 aankijkt. Utrecht liet zich na de 2e goal helemaal inzakken en hebben de rest van de wedstrijd misschien nog 1 doelpoging gehad, excelsior hetzelfde verhaal, alleen kregen die aan het einde nog goede kansen maar dat komt meer omdat Ajax risico's moest nemen.

hoe ging het de andere 9 competitie wedstrijden waar Ajax 26x scoorde dan? Ik denk dat veel teams tegen Ajax aardig verdedigend spelen en Ajax speelt zonder echte buitenspelers dus er komen veel kansen door het midden. Vaak door een goede loopbeweging/individuele actie. Ajax heeft zonder Pantelic niet echt meer een aanspeelpunt voorin maar wel 2 enorm creatieve spelers, waarvan de samenwerking nog niet optimaal is.

Maar tegen Utrecht en Excelsior is er enorm slecht gespeeld, maar om redenen uit het eerste stukje zijn die wedstrijden ook wel anders. Al was het niveau voor de rode kaart natuurlijk ook niet goed. Vorig jaar hetzelfde als tegen Ado, Ajax speelt wekenlang uitmuntend goed voetbal en dan lukt het gewoon een weekje niet.

Ik vind de ploeg wel kwetsbaar overigens. Maar als je de stand bekijkt is er allemaal niks aan de hand. En vind ik de bovenstaande kritiek geen goede afspiegeling van het gemiddelde niveau vanaf September

9. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt volledig gelijk. Ik zit ook elke thuiswedstrijd in het stadion en het middenveld komt weldegelijk te kort. Ik heb ajax nog nooit zovaak de lange bal zien hanteren. Alles maar dan ook echt alles is afhankelijk van suarez en el Hamdaoui, Als 1 van die 2 zijn dag niet heeft krijg je het meteen lastig.

Er zit veel te weinig voetbal in het middenveld, Enoh die kan dat niet die moet gewoon verdedigend zijn taak doen en de ballen inleveren. Lingren kan dat ook niet die zoekt haast nooit de diepte en speelt alles breed of terug. De zeeuw kan het wel maar speelt op een defensieve/controlerende positie.

Neem nou de tweede helft tegen utrecht, Eriksen kwam erin de tweede helft en je zag meteen dat er veel meer voetbal in de ploeg kwam en dat er meer kansen werden gecreeërd. Ik hoop dat Jol eens een keer kiest voor eriksen op 10.

10. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    De Zeeuw doet zondag niet mee :x
    Ben benieuwd wat Jol zondag gaat doen, of Lindgren & De Jong spelen
    of zal hij misschien voor Eriksen of Tanio kiezen?

las net dit op VI:
    Tussen Villa en Messi is er vooralsnog eveneens weinig chemie. Statistieken hebben uitgewezen dat in de eerste vijfhonderd minuten dat de twee topspelers samenspeelden, tussen beide aanvallers slechts acht onderlinge passes vielen te noteren.

bizar

11. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet als Ajax zijnde Utrecht thuis helemaal kapot kunnen spelen.
    Excelsior is een met geluk gepromoveerd clubje dat je zelfs met 10 man hoort uit te spelen.

12. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    heb je gelijk in!
    maar ik noem het incidenten :9 hoe vaak staat Ajax uberhaupt met 2 doelpunten achter bij rust

13. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Vanavond Bayern Munchen - Freiburg en Genua - Inter, voor de mensen die hem willen zien en er vanuit gaan dat ze morgen of zondag spelen ;)

14. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    zijn er mensen die Bayern willen zien dit seizoen dan? :D

zaterdag heb je wel mooie potjes
    ManU - Tottenham
    Milan - Juventus
    Barcelona - Sevilla
    PSV - Twente

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja joh, 2 miljoen betalen om een wedstrijdje mee te spelen.

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zou toch leuk zijn als hij dan na 10 minuten eruit word gestuurd. :+
    Maar ook als hij de winnende goal zou maken!

17. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Als ik de naam Drenthe hoor moet ik altijd aan het volgende fimpje denken.
    [yt]bNRgZKaL0qo[/yt]

:D

18. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
  19. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja die overtreding zag ik live, nadat ik Excelsior - Ajax had gezien waar Anita rood kreeg voor iets onbenulligs en je dan deze schop gewoon geel ziet krijgen

20. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Lol, m'n trainer en teamgenoot nu bij VI. Telkens in beeld als van der Gijp in beeld is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina