De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 35]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, ja mij hoor je er ook geen kwaad over spreken.
    Ik vind het wel mooi. Moet namelijk kunnen ook vind ik.
    Die beladen duels vind ik prachtig. Spelers als Lex Immers en Ricky vd Bergh kan ik alleen maar van genieten als die lekker lopen te provoceren.
    Danny Buijs was geblesseerd volgens mij en is nu weer op zijn weg terug.

@Nerazzurri: De middenvelders zijn toch allemaal defensief ingesteld of vergis ik me? Dat hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat ze defensief spelen, maar 3 echte spitsen kan ik nou ook niet tellen als ik ze zie spelen. Zie eerder 4 middenvelders, omdat Emanuelson zich terug laat zakken en daarvan zie ik alleen Emanuelson een beetje aanvallend spelen.

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Spelen met 3 controleurs. Dat noem ik geen kleine nuance en ik ken geen enkele aanvallende ploeg die dat doet. Je creëert een situatie waarin veel ruimte liggen tussen de linies. Met name tussen het middenveld en de aanvallers, die op een eiland staan. Vervolgens worden er pogingen gedaan om dat eiland te bereiken en mogen ze het daar uitzoeken. Als het moment en de ruimtes weg zijn is de tijd er eindelijk om aan te sluiten, om vervolgens weer dat tikje terug of breed te doen op het middenveld omdat alles inmiddels helemaal volstaat.

Ajax moet gewoon met een hoge defensieve lijn spelen, klein veld, linies dicht op elkaar, hoge druk, snel de bal terug veroveren. De tegenstander geen rust geven. En al helemaal niet die zeeën van ruimte die ze nu krijgen.

Als je blijft spelen zoals we nu spelen geef je elk team dat het veld komt met de intentie om te voetballen al een 1-0 voorsprong. Dan moet je dat met toevalsvoetbal recht gaan breien en als Suarez en Mounir het dan af laten weten is er geen weg terug. Pas als het te laat is wordt er dan een poging gedaan om het in een extremis toch nog om te draaien. Voetballende spelers komen er vervolgens in en kunnen ook geen kant op.

Je kan dit alleen veranderen als het collectief meewerkt. je kan wel in je eentje gaan jagen, maar dan komen er alleen maar meer gaten. Bovendien is elk moment van balverlies levensgevaarlijk, omdat de tegenstander zeeën van ruimte heeft om zelf te gaan counteren, in plaats van het feit dat er meteen iemand direct achter zit. De huidige speelwijze moedigt het balletje breed dus ook aan en werkt de bravoure, het lef en de mogelijkheid om een actie te maken juist tegen.

Dat mag je toch echt de trainer verwijten wat mij betreft. Vorig jaar was het ook toevalsvoetbal, maar toen zat het in het begin mee en durfden teams ook niet meer te voetballen. Nu doorziet iedereen het en als we op deze voet doorgaan is ook dit seizoen verloren, weer rond november/december zoals gewoonlijk.

Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Van het kwartet De Zeeuw, Enoh, De Jong en Lindgren mag er mijn insziens maar 1 spelen. Doe dan maar Enoh, dat is de enige die in een vormdip lijkt te zitten en er dus weer bovenop kan komen. Zet je verder Anita op het middenveld(zie ik het erg in zitten, heeft alles om als voetballende controleur te slagen) en Eriksen op 10. Emanuelson vrije rol op links, klaar.

Stel je deze mensen 10 wedstrijden lang op dan ben ik ervan overtuigd dat het er allemaal beter uitziet dan met 3 van de bovengenoemde 4. Eriksen heeft het nu nog wat moeilijk maar ik denk dat hij, gezien zijn stormachtige ontwikkeling, zich snel kan ontpoppen tot een goeie nummer 10. Die korte invalbeurtjes helpen daar niet echt bij.

4. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Of ze nou aanvallend ingesteld zijn of niet er zit gewoon geen creativiteit in het spel. Dat is juist wat er aan ontbreekt. Ajax kan best met twee controlerende middenvelders spelen maar dan moeten die wel kunnen voetballen.

Enoh is normaal gesproken een beest als het op het onderbreken van de aanval van de tegenstander aankomt. Maar voetballend vermogen heeft die jongen niet.
    Lindgren heeft alleen een hard schot en daar blijft het ook wel bij. Totaal onzichtbaar elke wedstrijd.
    De Zeeuw word totaal verkeerd gebruikt door Jol en kan op de positie waar Jol hem neerzet totaal niet uit de voeten. Oftewel die brengt op deze manier ook niets.
    De Jong is al helemaal een drama. Die kerel brengt echt niets aanvallend en het is mij echt een raadsel wat hij nog in het veld doet. Ja vorig seizoen had die even een moment van opleving maar nu zit hij gewoon weer op zijn oude vertrouwde niveau van niets.

Het probleem is dus dat het middenveld creatief en aanvallend niets kan brengen. Door dit middenveld op te stellen dwingt Jol zichzelf wel om defensief en opportunistisch te spelen aangezien er geen voetbal zit in het middenveld. Hier moet het dus veranderen maar Jol durft dit blijkbaar niet en verliest liever punten dan eens een keer een voetballend elftal op te stellen.
    Overduidelijk geen Ajax trainer dus.

5. JoeyC

JoeyC Disney fan

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich zou PSV Reis wel kunnen missen thuis tegen Excelsior (het lijkt me dat de schorsing niet voor de bekerwedstrijd telt?). De wedstrijd daarna is uit tegen Ajax. Daar kan PSV Reis goed gebruiken natuurlijk, want PSV is geen Utrecht of ADO Den Haag.
    Een schorsing van één wedstrijd zal PSV denk ik dan wel accepteren. Aan de andere kant, kan het nog een principe kwestie worden voor PSV. Wegereef heeft natuurlijk zijn verleden niet mee, met dubieuze rode kaarten.
    Gezien het verleden daarvan, zou Reis misschien vrijgesproken kunnen worden. Na nog een paar keer de beelden gezien te hebben, ga ik echter toch een beetje twijfelen.
    Reis gaat wel met risico het duel aan. Hij komt echter niet met een echte elleboogstoot het duel in. Hij gaat meer met een uitgestoken arm richting de speler van Utrecht. Ik meen me te herinneren dat de "elleboog" van Sno een paar jaar terug ook zo ongeveer ging. Die was toen ook geseponeerd, dus deze zou dan naar alle logica ook geseponeerd moeten worden.
    De wegen van de KNVB zijn echter ondoorgrondelijk :{

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Doe mij dan maar een keer Bonevacia erin. Gezien Enoh ook een vormdipje heeft leek het mij juist een kans om een talent een kans te geven. Hetgeen Jol tot mijn verbazing om wordt geprezen overigens.

Overigens zal een nieuwe trainer ook niet de volledige oplossing zijn, want er zit heel veel scheef bij Ajax. Ik bedoel, hoe kan die Slop nog bij ons zitten na zoveel belabberde jaren.

Rood witte olifant aub.

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Met Slop sla je de spijker op de kop. Dat rijmt, maar dat was niet bedoelt. Anyway, steeds worden er mensen vervangen in het bestuur maar Slop zit er al jaren wanbeleid te voeren.

Ik zou Bonevacia wel willen zien spelen inderdaad. Hij is ongetwijfeld erg gretig en wil zich bewijzen. Dit soort jeugdige enthousiasme kunnen wij wel gebruiken. En Eriksen als aanvallende middenvelder. Hij brengt per definitie meer dan De Jong. Of anders toch Sulejmani daar neerzetten, aangezien hij toch altijd het centrum opzoekt.

8. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Bestuur zou ik niet vervangen (afgezien van Slop dan misschien), ook al is het misschien niet heel creatief, ze hebben nu wel een beleid van weinig uitgeven waar ze zich ook in redelijk strenge mate aan houden.
    Nera, je kan het wel hebben over hetzelfde "kut"materiaal, maar zo slecht is het anders niet, in de juiste opstelling en met de juiste trainer is het kampioenschap gewoon haalbaar en zoals je ziet in deze poule moet Ajax in ieder geval tot de 8ste finales kunnen reiken en met een goede loting verder.
    Je ziet als Eriksen erin komt dat er gewoon klasse in hem zit in handelingssnelheid, balbeheersing (die elke andere speler kwijt lijkt te zijn) en inzicht. Jammer dat hij dan meteen wordt afgechreven als niet elke eerste bal van hem aankomt in de 3 minuten dat hij speelt of als hij compleet verkeerd gebruikt wordt.
    Buitenspelers; in voorbereiding kreeg Özbiliz veel vertrouwen en daar hoorde ik goede verhalen over en laatst Jozefzoon die positief debuteerde, maar dan ineens worden ze weer verdrongen. Als je zo graag met buitenspelers wil, geef (een van) hen dan meer kansen.

9. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Hoppa, goed dagje vandaag:)! Ajax verloren, PSV gewonnen. Enige minpuntje dit weekend is dat Twente weer heeft gewonnen:x..

Morgen hopelijk kwijtschelden van de schorsing van Reis want wat een onzin was dat. Zie nog wel gebeuren dat KNVB hand boven t hoofd van Wegereef houdt want om na Anita weer een rode kaart te seponeren is voor Wegereef ook niet echt positief.

10. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Algehele niveau van de arbitrage dit weekend was weer om te janken trouwens. Vooral Kevin Blom met zijn handsbal bij Willem II. Penalty...hmmm okay. Maar bij verre geen rode kaart.

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Vind een penalty + rode kaart enkel gerechtvaardigd als de overtreding op zichzelf een rode kaart waard is. Wedstrijd is over in de meeste gevallen als een straf als deze word uitgevoerd. Penalty en geel is wat mij betreft straf genoeg in de meeste gevallen.

Maar scheidsrechters lijken bang dat ze worden veroordeeld op het niet geven van rode kaarten en er ontstaat nu juist een tendens dat zo snel mogelijk een rode kaart wordt getrokken op de Nederlandse velden. Een tendens die ik niet toejuich, wordt wel heel pietluttig...

12. Thomazii

Thomazii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vond die kaart van Reis anders ook geen rood. Dus zo is het weer in balans...

13. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Begrijp echt dat die swinkels boos is. Hij kan niet echt voetballen maar geeft alles en dit duel moesten ze winnen. Word je zo genaaid.

En blom zegt na afloop dat die opzettelijk ha ds maakte. Scheidsrechters met zulke domme uitspraken moeten ze ontslaan.

14. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik vond de rode kaart van Reis echt meer dan terecht.

Die gozer mag blij zijn dat Reis niet zo hoog kwam. Maar je ziet hem van 10 meter aan komen rennen, je ziet hem na 5 meter 1x na de bal kijken. Voor de rest alleen maar de speler. Hij springt en kijkt alsnog alleen maar de speler. Hoe kan je dan ooit voor de bal gaan, als je geen idee hebt waar die is? Het was 100% opzettelijk.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    1-3 Uitslag tegen Getafe. Eerste helft was smullen, tweede een stuk minder. Had voornamelijk te maken met twee hele overdreven gele kaarten voor Piqué. Sloeg nergens op. De penalty waar de 1-3 uit kwam was dan ook een zware straf.

16. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Je ziet Reis voordat hij het duel aangaat alleen maar naar de speler kijken. Dan sprint die met z'n elleboog naar voren het duel in, overduidelijk opzettelijk agressief spel. Geen idee hoe mensen op het idee komen dat niet een rode kaart is of dat het weggescholden zal worden.

17. The_xbox

The_xbox Bulykin! наш герой

Leuk Bevonden:
    0
    heeft niets meer met voetbal te maken.... nu doen veel spelers dit :confused: soms is dat niet leuk meer

maarja dat heb je met buitelandse voetballers vooral uit Z amerika

die zijn anders gewend :+

18. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik kan begrijpen dat de actie als 'elleboogstoot' zijnde wel weggescholden kan worden. Een echte elleboogstoot geeft hij niet.

Feit is echter dat je aan ziet komen wat Reis gaat doen. Hij heeft inderdaad alleen maar oog voor zijn tegenstander en hierom moet hij wel rood krijgen.

19. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ja want Utrecht scoorde toen Reis rood kreeg he ?

Wegereef heeft PSV gewoon aan 3 punten geholpen.

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad. Een sliding ga je sowieso niet in met je handen op je rug op buik. Swinkels zet een sliding in, mist de bal volledig waar de bal tegen zijn hand aankomt. Een goede scheidsrechter moet kunnen inzien dat hier verzachtende omstandigheden zijn en dat dit honderd procent onbewust gebeurde. Maar wees dan wel een man genoeg om je fout toe te geven

Sowieso erger ik mij daaraan bij scheidsrechters, die niet voor de camera willen komen, of er omheen lullen. Las vandaag in het AD een quote van Wegereef: ''Kennelijk mogen scheidsrechters geen fouten maken.'' Hier zakte mijn broek toch echt van af. Het maken van fouten is menselijk, maar een goede scheidsrechter wordt geacht geen fouten te maken. Maken ze die wel, dan moeten ze niet zo vreemd opkijken als er dan kritiek op komt. Vooral als het een discutabele en controversiële beslissing is waar de wedstrijd dusdanig door beïnvloed wordt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina