1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Hiphop/Rap [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ferron, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38

    Hiphop/Rap​


    Startpost door Modder-Eter

    We zijn inmiddels al weer aanbeland bij deeltje 7. Hier kunnen we lekker praten over alle hiphop die NIET nederhop is, want daar is een ander draadje voor. Veel plezier met het genieten en praten over de DJ Premiers en de Cunninlynguists tot de Kool Keiths en DOOM.

    Deel 5
    Deel 6

    Wat houdt deze muziekstijl in?

    Hiphop (ook wel geschreven als hip hop of hip-hop) is een culturele beweging, vooral bekend als muziekstijl. Ze is ontstaan in de jaren '70 van de twintigste eeuw in New York, en dan voornamelijk in de arme wijk The Bronx, die destijds bewoond werd door vooral Afro-Amerikanen en Latino's.

    Ontstaan

    Hiphop is niet alleen maar een vorm van muziek maken, maar gaat veel dieper dan dat. Het is een manier om de samenleving een spiegel voor te houden (maar niet altijd). De hiphopteksten gaan vaak over dingen die fout gaan op onze aarde (en in de getto's), of over het leven van de hiphopper. Hiphop is een krachtige cultuur en heeft er voor gezorgd dat de onderklasse uit de getto's en andere achterbuurten een eigen stem kregen. Hiphop was onderdeel van een emancipatiebeweging van de bewoners van de getto's, en deze oorsprong heeft een stempel gedrukt op hiphopcultuur in brede zin.

    Veel mensen denken dat hiphop in de Verenigde Staten is begonnen, maar dat is het niet: in Brazilië werd de basis voor Hiphop al gevormd; dat waaide over naar Jamaica en uiteindelijk naar de Verenigde Staten waar het door pioniers zoals run DMC is overgebracht op tv. Dit heeft ook een grote invloed gehad op de rapmuziek, voorbeelden zijn: Cypress Hill, Beastie Boys, Wu-Tang Clan, Ice T (bodycount)en Jay-Z.

    Op zogeheten 'block parties' (wijkfeesten) in de jaren 1970 mixen dj's, zoals DJ Kool Herc, met twee kopieën van eenzelfde funk of electro-plaat de drumsolo's (of breakdowns) aan elkaar. Als de breakdown (of break) op de eerste plaat eindigt, mixen ze de tweede kopie erdoor enzovoort. Op deze manier ontstaat een nieuw nummer met enkel drums, waar de dj overheen scratcht.

    De MC (Master of Ceremonies) of rapper is de uitvoerende artiest. Veel artiestennamen van rappers beginnen met "MC" (spreek uit: em-sie). De oorsprong van rappen ligt in het toasten, wat een soort of half zingende praten of alleen praten maar dan in rijmachtige manier opspreken, is over een nummer heen.

    Breakdance en graffiti zijn twee ondersteunende kunstvormen. De eerste is een vorm van dans, de tweede is het maken van visuele kunstwerken met behulp van spuitbussen. Graffiti wordt vaak op muren in de openbare ruimte gespoten, waardoor het ook als overlast beschouwd wordt.

    Bij turntablisme zijn strakke overgangen niet voldoende (zoals bij beatmixen). De technieken (zoals cutting, scratching, spinnen en juggling) zijn hier veel belangrijker. Een vertaling van Turntablism is: ‘one who uses the turntable in the spirit of a musical instrument’ ofwel; ‘iemand die een draaitafel gebruikt in de geest van een muziekinstrument’. De huidige dj-generatie: Mix Master Mike, Jean, Erick-E, DCS, Marco V., Hyped Hendriks en DJ Garry die in de DMC mix tijd zijn begonnen zijn met de acrobatiek op de draaitafel.

    Bron: Wikipedia

    Wat zijn enkele artiesten die aan te raden zijn?

    Er zijn natuurlijk hele bekende artiesten als 50 cent en Eminem, maar daar gaat het in dit topic maar weinig over. Waar we hier vooral voor komen zijn de meer onbekendere, underground artiesten die goede muziek maken. Hier wat artiesten op een rij:

    • Masta Ace
    • Cunninlynguists
    • Brother Ali
    • Atmosphere
    • Vakill
    • DOOM
    • J Dilla
    • Madlib
    • Nujabes
    • Jedi Mind Tricks
    • Heiruspecs
    • RJD2

    Dit is echter een miniem klein deel van het totale aanbod. Zelfs veel grote namen staan hier nog niet tussen, maar het zijn er teveel om op te noemen. Maar daar is juist deze thread voor, om nieuwe namen te ontdekken of over de bekende namen te kletsen!

    Wat voorbeelden:


    Common - The Light


    Vakill - Serpent & The Rainbow


    Brother Ali - Picket Fence


    DOOM - Hoecakes


    Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck

    Nieuwe startpost is Modder-Eter powered
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  2. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Friday Night Lights moet nu toch wel echt droppen...

    Zal trouwens wel veel mensen kwaat maken om als eerste in dit topic een bericht over J. Cole te posten :9
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    Mirror

    Klik op plaatje voor download.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Bizzy_Bone-The_Greatest_Rapper_Alive-2010-CR

    zo maar is even luisteren:p
     
  5. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben hem nu aan het checken! Producties zijn iig al gruwelijk.
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Stront-Kont geeft ook gewoon geen link hè, bij het sluiten van deel 6.. Moest ik HELEMAAL zoeken :+
     
  7. Rutgerboy

    Rutgerboy Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey.
    Luister zelf van alles van Reggae tot house en van house tot hardstyle en hiphop en ga zo maar door echt alles.Behalve metal en hard rock.Maar vinden jullie niet dat die zo genaamde hiphop songs nergens meer over gaan?Ik vind dat je het geen hiphop meer kan noemen.Meer een paar geile wijven voor de camera en een beetje slechte rap.Ben wel iemand van nederlandse rap maar geen idee of dat onder dit topic valt.Ben ook lief hebber van natuurlijk de oldskool hits uit new york.
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Typisch gevalletje van verder kijken dan je neus lang is ;)

    Besides, nou ben ik niet echt bezig met de top40, maar afgezien van Eminem en The Opposites, zijn er nou echt nog rappers die hits scoren? En dus geile wijven en all that in hun clip hebben? Want ik kijk nog best vaak clips, maar zie zelden chicks in video's.. En als ze er zijn is het vaak nog functioneel ook..

    Maar goed, ik heb sowieso een hele andere basis waar vanaf ik het bekijk dan jij, aangezien je niet echt een vaste smaak hebt, zoals het doet blijken uit je post.
     
  9. Rutgerboy

    Rutgerboy Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij Nederlandse rap(hiphop) zie je amper "geile wijven".
    Maar zodra je het over de Amerikaanse hiphop songs gaat hebben zie je echt te veel troep clips.Met hun bling bling om hun nek en 10 mooie dames en een dikke ferrari in de tuin om het maar zo te zeggen.Geef mij maar goede songs zonder al die dingen er om heen.Dus niet al die dikke huizen vrouwen en geld.

    Maar dat is mijn mening.:b:
     
  10. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar je geeft dus eigenlijk aan dat de hedendaagse hiphop vooral bestaat uit "een paar geile wijven voor de camera en een beetje slechte rap"? Pertinent onjuist, als je verder kijkt dan de commerciële laag. Voor tips kun je alle vorige delen wel een beetje afstruinen. Wordt over het algemeen wel goede hiphop gepost.

    Voor Nederhop is overigens een apart topic.

    EDIT: Ferron, je moet de SP ff updaten. ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  11. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Gisteren kwam een vriend aan met Damu the Fudgemunk.
    Voornamelijk instrumental met een vleugje hip-hop. Zeker een aanrader.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ok, ik zal het eens checken. :+
     
  13. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Damu the Fudgemunk is super hard! Een vriend liet het een paar jaar geleden en vond het super vet alleen kon ik de naam nooit onthouden.

    Dus bedankt :+ haha
     
  14. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha^^^

    Benieuwd naar J. Cole. En ja, Kanye staat op.
    Weet nou niet wat ik van hele pakketje moet zeggen.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  16. Shyne

    Shyne Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    grote fout van jay e want jigga heeft nooit zijn artiesten echt geholpen
    altijd laat ie ze in de steek als ze niet hem meer kunnen helpen
     
  17. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe Dr Dre kan de hype weer niet waar maken. Alhoewel hij wel een stuk beter is dan de vorige (maar dat was niet moeilijk :9)
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    Deze is 6 maanden oud ofzo, is het wat?
    Ga het nu wel beluisteren. :+
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2010
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    [​IMG]

    Producties van RJD2! :eek:

    En een aantal dope features, zoals bijv. Sean Price.

    En over RJD2 gesproken, hij heeft deze zieke track met Aceyalone gemaakt voor The Sims 3: blabla:

    http://hulkshare.com/gfm7v3171g2e

    Ten eerste wil ik hem in het Engels en niet in Simlish en daarnaast hoop ik op een nieuw album. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina