Trainen, trainen en nog meer trainen. Spelers krijgen geen rust. Ze staan vaker te trainen dan dat ze gewoon lam op hun bed liggen.
Als het niet aan het WK ligt, waarom kampen veel mensen die op het WK gespeeld hebben dan met blessures of zijn niet "scherp"? Ik noem een Julio Cesar, Sneijder ( bloed armoede ), Milito, Higuain, Ronaldo, Suárez, vd Wiel ... en ik kan zo nog wel even doorgaan. Die jongens hebben een kei zwaar schema. Champions League, voorrondes, kwalificatie dan ook nog is hun eigen League en alle dingen die d'r bij horen.
Jol had wel degelijk een "lijn" en "visie" in zijn spel. Maar als zijn spelers dat niet uitvoeren houd het gewoon op. Dat is jammer, want Ajax hoort ( in mijn ogen ) nog steeds bij de beste clubs van Nederland. Zo'n El Hamkaas vind ik ook maar een lamme tak. Constant zichzelf de hemel in prijzen en gewoon geen "connectie" hebben met z'n eigen team. Dat is erg. Zo'n Suárez deed dat in't begin ook niet maar leerde dat ook af. Die speelt voor zijn team en blijft gaan. In voor-en-tegenspoed.
Zelf opstappen is beter als ontslagen worden. Zulke hoge verwachtingen nakomen is gewoon onmogelijk. Overwinteren? Eerste worden in de Eredivisie? Kwalificeren voor de volgende X aantal toernooien ... als je geen vertrouwen meer hebt in je spelers dan kan je beter maar weggaan. Ik geloof er namelijk wel heilig in dat Jol van alles geprobeerd heeft.
Laatst bewerkt: 6 dec 2010