Het dikgedrukte
een geniaal woord wat je nergens echt hoort.
Ik ging helemaal stuk toen ik het zag, de bal raakte bijna de reclameborden aan en die 4de man staat er bovenop en doet niks
Jij snapt er niet zoveel van of wel? voetbal je zelf?
Als je eenmaal op het veld staat wil je winnen, zeker als je net achter de basis 11 staat en je jezelf moet bewijzen, denk je dat Milan speelt van; laten we ons inhouden en kijken wat Ajax kan? Wanneer je speelt wil je wat van je laten zien, of je nou door bent of niet. Milan speelde beter toen Ibra binnen kwam, maar daarnaast is het de kracht van Ajax dat het Milan A en een half heeft verslagen door zelf goed te spelen. Milan speelde niet met 'bloed zweet en tranen' maar wou zeker wel winnen en door een Ajax waar het middenveld het dit keer wel begreep en met een goede Eriksen en Sulejmani (!) heeft Ajax hier terecht gewonnen en mag het daar ook zeker trots op zijn. Hierdoor heb ik veel meer vertrouwen in Vitesse uit dan voor het ontslag van Jol.
Heb Suarez nog nooit zo pijnlijk zien kijken na een overtreding, ik was echt bang dat het ernstig zou zijn. Hij heeft nooit last van blessures en daardoor had ik wat ergers verwacht. Wel typisch dat hij zijn eerste blessure oploopt een paar dagen na het vertrek van Lindeman
Ik vond het in ieder geval een heerlijke wedstrijd waar door eigen kracht is gewonnen, Hamkaas zal zich flink kut voelen na zijn invalbeurt in de 83ste minuut, maar dit werkte gewoon veel beter, de Jong is geen betere spits maar weet wel zijn plek in het elftal. Met een Huntelaar, Dost, Makaay of een andere targetman (die niet dik is) zou Ajax nu een heel goed elftal hebben.
Overigens:
Er zijn van de 8 teams die zich in de CL hebben geplaatst voor de Europa League 4 'geplaatst' voor de knock-out fase van de Europa League (deze 4 hebben dus een gemakkelijkere loting, Poule 1). Ajax én Twente zitten hierbij
samen met Braga en Spartak Moskou. Deze 4 teams hebben Europees meer punten dan Glasgow, Benfica, Rubin Kazan en Basel. Ajax en Twente loten dus een club die in de EL groepsfase 2de is geworden. PSV is ingedeeld (als ze groepswinnaar worden) in poule 2, ik weet niet precies hoe het werkt maar ik denk dat ze ook een team dat 2de is geworden gaan loten.
Ajax en Twente kunnen (naar mijn prognose of teams die al zeker zijn van de 2de plek) de volgende clubs loten:
Juventus (Laat het zo zijn voor Ajax!)
Lech Poznan (Juve of Lech gaat door als 2de, is amper te voorspellen)
Aris Salonici (Als ze thuis tegen Rosenborg beter/hetzelfde presteren als Atletico Madrid uit tegen Bayer Leverkusen)
Lille
Villarreal/PAOK (ook moeilijk te voorspellen)
BATE Borisov
Sparta Praag
Anderlecht/AEK (waarschijnlijk Anderlecht)
Young Boys
Metalist Kharkiv
Sevilla/PSG (is ook te close)
Napoli
Besiktas
Van deze clubs zouden alleen Juventus,Villarreal,Sevila en Napoli (in huidige vorm) een probleem kunnen vormen voor de volgende ronde, verder zou het aan de eer verplicht zijn van de andere teams te winnen,
Young Boys, Lech, Aris en Paok zouden zeer gunstig zijn!
Het is ook nog mogelijk dat Kiev 2de wordt, dan is de kans dat Ajax een team waar het, het afgelopen jaar tegen heeft gespeeld (Juve,Anderlecht,PAOK,Kiev) groot zijn.
Klik om te vergroten...