1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 37]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reuj

Reuj Awake

Leuk Bevonden:
    0
    Haha +1 voor de commentator "Ribery is heel blij met die goal" :lol:

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik heb echt genoten van Sulejmani en voornamelijk Eriksen. Eindelijk laat ie weer eens zien waar hij tot in staat is. :)

3. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft een tweelingbroer met hetzelfde slechte gebit en littekens :lol:

4. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Jep en Ozbiliz links;)

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij is juist datgene wat ajax op dit moment nodig heeft.
    een balvaste spits die ook nog kan koppen. (pantelic werd vorig jaar ook altijd uitgelachen, maar was wel belangrijk)

je zag het vandaag ook met de jong (ook al speelde hij niet heel goed)
    hij is wel iemand die in de spits blijft lopen en niet zoals el hamdaoui op zoek gaat naar de bal en daarmee het middenveld 'in de weg' loopt, waardoor zij niet op kunnen stomen.

6. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net van Marokkaan gehoord dat je het blijkbaar ook ongeveer zo in het echt uitspreekt 8). Ik had ook al een kleine WTF toen ik dat hoorde.

7. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Beetje misselijke reactie, snap het wel dat je een hekel aan suarez kan hebben
    Maar om het nou echt grappig te noemen als eventueel iemands vakantie, met zn eerst geboren kind, nu plots misschien langs zijn neus voor bij zou gaan. En jij het dan echt te grappilg vindt, vind ik je dan best wel laag.
    Sulejmani begint zn draai de laatste wedstrijden wel gelukkig steeds meer te vinden\o/

8. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Suarez heeft een gekneusde enkel volgens Ajax.nl. Valt allemaal mee gelukkig. Dus die kan gewoon lekker op vakantie.

9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Hij kan z'n vakantie ook verlengen. Want het eerste Europa League duel mist hij ook. Jammer.

Maargoed, toch een knappe prestatie. Dat B-Elftal gezeik vind ik overigens gewoon onzin. Milan had de intentie om te winnen anders ga jij niet in de 60ste minuut Ibrahimovich inbrengen. Op de keeper en 2 verdedigers na vind ik het knap. Er heerste, in mijn ogen, meer rust en overzicht in het spel. Maargoed, ik ga nu niet euforisch doen. Eerst maar is kijken wat Ajax gaat doen in de Eredivisie.

Hoe dan ook, 2-0 is knap.

10. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Eriksen speelde een klasse wedstrijd. Heb hem tijden verdedigd en heeft vandaag glimpsen laten zien van zijn kwaliteit. Dat schot uit stand _O_. Je ziet bij hem dat hij het een-keer-raken en het-spel-versnellen beheerst. Wat natuurlijk onwijs belangrijk is als je een voetballend en dominant middenveld wilt. Gozer is ook aardig snel, beweegt zonder bal en heeft een goeie dribbel. Ik ben ervan overtuigd dat het er dit seizoen al uit gaat komen.

Sulejmani speelt met de week ook beter, gelukkig.

Enoh daarentegen vond ik verre van goed. Balletjes terug constant en steeds net te lang wachten/passes niet op snelheid.

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Het dikgedrukte _O_ een geniaal woord wat je nergens echt hoort.

Ik ging helemaal stuk toen ik het zag, de bal raakte bijna de reclameborden aan en die 4de man staat er bovenop en doet niks8)

Jij snapt er niet zoveel van of wel? voetbal je zelf?
    Als je eenmaal op het veld staat wil je winnen, zeker als je net achter de basis 11 staat en je jezelf moet bewijzen, denk je dat Milan speelt van; laten we ons inhouden en kijken wat Ajax kan? Wanneer je speelt wil je wat van je laten zien, of je nou door bent of niet. Milan speelde beter toen Ibra binnen kwam, maar daarnaast is het de kracht van Ajax dat het Milan A en een half heeft verslagen door zelf goed te spelen. Milan speelde niet met 'bloed zweet en tranen' maar wou zeker wel winnen en door een Ajax waar het middenveld het dit keer wel begreep en met een goede Eriksen en Sulejmani (!) heeft Ajax hier terecht gewonnen en mag het daar ook zeker trots op zijn. Hierdoor heb ik veel meer vertrouwen in Vitesse uit dan voor het ontslag van Jol.

Heb Suarez nog nooit zo pijnlijk zien kijken na een overtreding, ik was echt bang dat het ernstig zou zijn. Hij heeft nooit last van blessures en daardoor had ik wat ergers verwacht. Wel typisch dat hij zijn eerste blessure oploopt een paar dagen na het vertrek van Lindeman8)

Ik vond het in ieder geval een heerlijke wedstrijd waar door eigen kracht is gewonnen, Hamkaas zal zich flink kut voelen na zijn invalbeurt in de 83ste minuut, maar dit werkte gewoon veel beter, de Jong is geen betere spits maar weet wel zijn plek in het elftal. Met een Huntelaar, Dost, Makaay of een andere targetman (die niet dik is) zou Ajax nu een heel goed elftal hebben.

Overigens:
    Er zijn van de 8 teams die zich in de CL hebben geplaatst voor de Europa League 4 'geplaatst' voor de knock-out fase van de Europa League (deze 4 hebben dus een gemakkelijkere loting, Poule 1). Ajax én Twente zitten hierbij :D samen met Braga en Spartak Moskou. Deze 4 teams hebben Europees meer punten dan Glasgow, Benfica, Rubin Kazan en Basel. Ajax en Twente loten dus een club die in de EL groepsfase 2de is geworden. PSV is ingedeeld (als ze groepswinnaar worden) in poule 2, ik weet niet precies hoe het werkt maar ik denk dat ze ook een team dat 2de is geworden gaan loten.

Ajax en Twente kunnen (naar mijn prognose of teams die al zeker zijn van de 2de plek) de volgende clubs loten:

Juventus (Laat het zo zijn voor Ajax!)
    Lech Poznan (Juve of Lech gaat door als 2de, is amper te voorspellen)
    Aris Salonici (Als ze thuis tegen Rosenborg beter/hetzelfde presteren als Atletico Madrid uit tegen Bayer Leverkusen)
    Lille
    Villarreal/PAOK (ook moeilijk te voorspellen)
    BATE Borisov
    Sparta Praag
    Anderlecht/AEK (waarschijnlijk Anderlecht)
    Young Boys
    Metalist Kharkiv
    Sevilla/PSG (is ook te close)
    Napoli
    Besiktas

Van deze clubs zouden alleen Juventus,Villarreal,Sevila en Napoli (in huidige vorm) een probleem kunnen vormen voor de volgende ronde, verder zou het aan de eer verplicht zijn van de andere teams te winnen, Young Boys, Lech, Aris en Paok zouden zeer gunstig zijn!
    Het is ook nog mogelijk dat Kiev 2de wordt, dan is de kans dat Ajax een team waar het, het afgelopen jaar tegen heeft gespeeld (Juve,Anderlecht,PAOK,Kiev) groot zijn.

Laatst bewerkt: 9 dec 2010
  12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Het 1e kwartier deed ik nogal huiverig. Moest het allemaal nog maar zien hoe ze zouden spelen de rest van de wedstrijd. En ze hebben prima gespeeld. Vind het wel verrassend dat als je op 2 posities veranderd dat het gelijk zo loopt. Vind het eerlijk gezegd wel jammer want zag ze graag afgaan :p.

Kijken wat ze dit weekend zonder suarez en met el hamdoui er van bakken.

13. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dan is er nog steeds een verschil tussen willen winnen en moeten winnen. AC Milan speelde dus echt op halve kracht. Of wil je beweren dat Ajax ook gemakkelijk met 2-0 zou winnen als er echt iets op het spel stond?

Ajax speelde compacter dan de afgelopen wedstrijden en gaven eindelijk eens redelijk tot goede passes. Het is een begin, absoluut. Maar om nou meteen Ajax tot goed te bestempelen gaat te ver. Ze hebben volgens mij geen 1 goede aanval gecreëerd. Alle schoten waren vanaf 18 meter of verder.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Eriksen had ook het voordeel dat Hammie niet speelde. In plaats van diep te staan gaat die gast altijd overal, en vooral rond de positie van de 10, lopen om de bal te halen. Nu had hij juist de ruimte om zijn spel als 10 te spelen en dat deed hij geweldig.

Je ziet dat Sulejmani de laatste weken gewoon erg gretig is en dat betaalt zich gelukkig uit. :)

15. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Dit zou in mijn ogen niet gunstig zijn, want dit zijn sterke tegenstanders, waartegen ajax zo stuk kan lopen. Zie ze liever voetballen tegen Metalist Kharkiv of BATE Borisov.

16. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Juventus is al uitgeschakeld anders;)

Ze staan drie punten achter op de nummer 2 Lech Poznan, maar die hebben een beter onderling resultaat.

17. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    New kids on the block zegt het zo'n 80 keer.:9

@ Rydan: Ik geef je volkomen gelijk over Enoh. Die gast stort de opbouw enorm.

Laatst bewerkt: 9 dec 2010
  18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Enoh is ook niet voor de opbouw, maar voor het veroveren van de bal en dat deed ie imo prima. Ik vond De Zeeuw eigenlijk niet zo best, hij scoorde wel maar verder niet echt gelukkig in zijn acties. Het was wel mooi om te zien dat ze zo goed speelden. Vorig seizoen speelden ze uit bij Juventus ook een wedstrijd die nergens om ging en toen speelden ze 0-0 zonder een kans te creëeren. Daarin zijn ze dus duidelijk wel gegroeid. Sulejmani laat het nu ook zien. Ooit vond ik hem de beste speler in de Eredivisie, dus ook beter dan Suarez. Nu weet ik weer waarom ik Ajax prefereer boven de andere 2 clubs van de traditionele top 3.

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha echt he, maar soms bekt het zo lekker ;)

Enoh is ook niet voor opbouw, maar om ballen af te pakken.
    vond hem gisteravond juist wel goed, de meeste ballen die hij speelde kwamen dit keer gewoon in de voeten van een ajaxspeler terecht. }:]

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Als je van Milaan weet te winnen mag je trots zijn. Alleen bespeur ik wel enig overenthousiasme. Wel op aarde blijven en niet vergeten dat Milaan behalve op financiëel gebied geen baat had bij deze wedstrijd en dus ook niet met sterkste opstelling speelde en rustig aan deed. Immers kan je de energie goed in andere wedstrijden gebruiken als je al vastgenageld bent op de 2e plek in de poule.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina