En met welk systeem wil jij dan werken? Want als ik het zo lees vind jij dat er een ander systeem moet komen, maar ook dat systeem gaat mensen waarschijnlijk uitsluiten. Dus is dat dan ook discriminatie?
Zo kun je wel aan de gang blijven denk ik. Er zal altijd wel iemand roepen dat hij of zij vindt dat ie minder mag. Zo werkt het nu eenmaal in dit land (en gelukkig in veel landen) Als je problemen hebt met het recht om te stemmen op je 18e kun je misschien beter emigreren naar een land die het op dat vlak beter voorelkaar heeft.
Nou sorry hoor, maar als er 1 groep is in dit land die geen recht van zeuren heeft dan zijn het de studenten wel. Ik kreeg 90 gulden studiebeurs, dat was de allerlaagste basisbeurs die er was. Ik kreeg geen aanvullende dingen, mijn ouders betaalden mijn studie + boeken maar de rest moest ik zelf regelen. Door hard te werken heb ik dat gewoon gered.
Maar die studenten van nu beginnen al te huilen als ze het vijfde jaar terug moeten betalen, of als ze moeten betalen als ze te lang over hun studie doen. Wat denken ze dan, dat scholen hotels zijn ofzo? Er is geen groep in dit land die voordeliger kan reizen, sporten en op uitwisseling kan dan een student. Allemaal in het kader van opleiding en toekomst. Laat ze dan niet beginnen te huilen als de overheid daar een aantal regels tegenover zet.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2010