Dat idee van Groenlinks is gewoon absurd. Het nadeel van belastingen is namelijk dat ze het gewoon weer even verhogen als ze tekort komen. En wat voor regering we ook hebben gehad, ze hebben nooit laten zien dat ze zuinig met geld omsprongen.
Van 50 euro per maand kun je prima eten, je moet gewoon de aanbiedingen in de gaten houden en de euroknallers bijvoorbeeld. Brood heb je voor 50 cent al bij de Lidl (niet te vergelijken met brood van de bakker, maar prima te doen) en groente en fruit zijn heel vaak gewoon in de aanbieding. Daarnaast kun je 's ochtends een bak brinta eten met melk (melk kopen die in de aanbieding is!) en 's avonds pasta eten. Die pasta inclusief saus en vlees kun je voor nog geen 3 euro maken. En daar eet je gerust een paar dagen van (invriezen kan trouwens ook, dan hoef je het niet elke dag te eten)
Er zijn dus genoeg mogelijkheden, je moet er alleen wel voor open staan.
Edit:// en ik kies er bewust niet voor om met het openbaar vervoer te gaan, omdat ik de service ronduit slecht vind voor wat ik betaal. Ik ben nu met mijn auto (die me zo een paar honderd euro per maand kost) goedkoper uit dan met het openbaar vervoer. Als ik geen auto nodig had deed ik hem direct weg en huurde ik er wel 1 voor de momenten dat ik een auto moest gebruiken. Ik zie het als een heel noodzakelijk kwaad.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2010