-
De Boodschapper, Kader Abdolah
De kroniekschrijver Zeeëd is de rechterhand van Mohammad en de man die Allahs openbaringen aan Mohammad verzamelt in een nieuw boek: de Koran. Na de dood van Mohammad vraagt Zeeëd zich af wie de profeet eigenlijk was. Zeeëd besluit langs te gaan bij mensen die de profeet hebben gekend: familie, vrienden, vijanden, volgelingen, wetenschappers, vrouwen en dichters. Op die manier reconstrueert Zeeëd via ooggetuigen het leven van Mohammad, de boodschapper, vanaf zijn geboorte tot aan zijn dood.
Lijkt me erg interessant, en het boek wat hierbij hoort (De Koran) gaat er zeker ook nog komen.
Mama Tandoori, Ernest van der Kwast.
Mama Tandoori is het geromantiseerde verhaal van de Indiase moeder van Ernest van der Kwast. Ze leeft bij het motto ‘Gratis is goed’ en heeft altijd een deegroller op zak. Ook de rest van de familie is een bont gezelschap. Uncle Sharma speelde als Bollywoodster in meer dan tweehonderd films en tante Jasleen was ooit de grote atletiekbelofte van India. Zonder schroom vertelt de schrijver over de levenswandel van zijn onalledaagse familieleden, wier voetstappen nog lang in de oren van de lezer zullen naklinken
Schijnt een zeer komisch boek te zijn, dus ben benieuwd.
- En natuurlijk het boekenweekgeschenk:
De Kraai, Kader Abdolah. Ik verwacht hier niet veel van, aangezien de boekenweekgeschenken meestal ietwat tegenvallen. Maar ach, gratis is gratis
Kader Abdolah is een van mijn favoriete schrijvers, dus het zal prima in mijn kast staan.