1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanmiddag begonnen aan dit boek :+
    [​IMG]
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Lees momenteel;

    [​IMG]

    Vermakelijk, als je Nico waardeert :)
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hij gaf zijn twitter followers kortingsbonnen, maar heb er eigenlijk geen gebruik van gemaakt.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet niet meer zeker of dit ooit al bevestigd was of dat ik het misschien zelfs ooit al eens eerder gepost heb, maar yay, bevestiging dat er een vervolg komt op de Godengebieder. 8)
    Dit is voor mij wat Shenmue 3 voor Modder is. ;)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dude, wacht nog maar 5 jaar, dan is het wat Shenmue 3 voor mij is. :mad:

    Vandaag wordt trouwens het Boekenbal afgetrapt. Voor mensen die van Nederlandse boeken houden is dat natuurlijk geweldig. Worden nu veel programma's gewijd aan boeken uitgezonden op de publieke omroep.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eerste NL druk: 2006
    Oorspronkelijke uitgave: 2005

    Dus, ehm... ;)
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat is het eerste boek, schat. Als we zo gaan beginnen:

    Shenmue - 1999. ;)
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Meh... :'-( Is niet de bedoeling dat je het gaat opzoeken.

    Maar that's not the point wie er al langer zit te wachten. Gaat me gewoon even om het principe. Niet altijd zo moeilijk doen. :+
    We hebben beide al te lang op iets moeten wachten wat we graag willen. That's all.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Probleem is dat Shenmue 3 nooit komt en dat boek wel. :+

    Zijn er trouwens nog ergens toffe acties nu het boekenweek is?
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ach, er is toch nog altijd een sprankje hoop?

    Anyway; voor de geïnteresseerden, dit is het boekenweekgeschenk. Zul je wel weer op veel plekken gratis krijgen na besteding van X aantal euro's.
    [​IMG]
    "Een makelaar in koffie, gevestigd aan de Lauriersgracht in Amsterdam, verdeelt zijn dag over zijn werk en zijn passie. Overdag staat hij in zijn winkeltje waar hij zowel Nederlanders als migranten ontmoet, ’s avonds schrijft hij verhalen die laten zien hoe hij als jongen in Perzië opgroeit. Door heden en verleden, realiteit en verbeelding, Perzië en Nederland met elkaar te verbinden, schept de schrijver een nieuwe realiteit. Met de kraai als objectieve getuige…"

    Wanneer kiezen ze nou eens een goed fantasy boek als geschenk. :+
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Iemand bekend met de boekenserie 'De Geestenjager'? Wilde vandaag de Tovenares kopen (deel 2 van de Alchemist serie) , maar kon die niet vinden. Toen zag ik De Geestenjager liggen en die sprak me wel aan ,dus maar meegepikt voor 5 euro.

    Ik ben weer helemaal in het lezen opeens, heerlijk.
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oohja! Goed dat je het zegt, was het al weer vergeten. Deze week maar een boek kopen dan, dan krijg ik het boekenweekgeschenk van Kader Abdolah er bij. :)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ken het niet, maar schijnt geen slecht boek te zijn.
    [​IMG]
    http://www.goodreads.com/book/show/10796707

    Lijkt me geen slechte koop voor €5. Wel jammer dat het een onbekende serie is met veel delen. Op een gegeven moment wordt het moeilijk om de resterende delen te pakken te krijgen.

    Daarom koop ik meestal, waar mogelijk, een paar delen vooruit zodat ik niet plotseling zonder het volgende deel kom te zitten.
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag eens een stapel boeken kopen. Dat is het mooie aan de boekenweek, heel veel boeken zijn in prijs gedaald en dus ideaal. :) En je krijgt er Kader Abdolah gratis bij!
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Maar ik vind die man een enge snor hebben! :mad:
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik vind 'm geinig praten :+

    [yt]D5JPVhiEB5M[/yt]
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is ook wel een beetje apart, maar wel geniaal. ;) (trouwens al die schrijvers zijn een beetje vreemd)
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Nietus, Murakami is awesome. Die had vroeger een jazzbar. :cool:
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ik heb me nog aardig in weten te houden: De Boodschapper (Kader Abdolah) en Mama Tandoori (Ernest van der Kwast) en ik kreeg er natuurlijk het boekenweekgeschenk bij.

    - [​IMG]
    De Boodschapper, Kader Abdolah
    De kroniekschrijver Zeeëd is de rechterhand van Mohammad en de man die Allahs openbaringen aan Mohammad verzamelt in een nieuw boek: de Koran. Na de dood van Mohammad vraagt Zeeëd zich af wie de profeet eigenlijk was. Zeeëd besluit langs te gaan bij mensen die de profeet hebben gekend: familie, vrienden, vijanden, volgelingen, wetenschappers, vrouwen en dichters. Op die manier reconstrueert Zeeëd via ooggetuigen het leven van Mohammad, de boodschapper, vanaf zijn geboorte tot aan zijn dood.

    Lijkt me erg interessant, en het boek wat hierbij hoort (De Koran) gaat er zeker ook nog komen. :)

    [​IMG]
    Mama Tandoori, Ernest van der Kwast.
    Mama Tandoori is het geromantiseerde verhaal van de Indiase moeder van Ernest van der Kwast. Ze leeft bij het motto ‘Gratis is goed’ en heeft altijd een deegroller op zak. Ook de rest van de familie is een bont gezelschap. Uncle Sharma speelde als Bollywoodster in meer dan tweehonderd films en tante Jasleen was ooit de grote atletiekbelofte van India. Zonder schroom vertelt de schrijver over de levenswandel van zijn onalledaagse familieleden, wier voetstappen nog lang in de oren van de lezer zullen naklinken

    Schijnt een zeer komisch boek te zijn, dus ben benieuwd.

    - En natuurlijk het boekenweekgeschenk:
    [​IMG]
    De Kraai, Kader Abdolah. Ik verwacht hier niet veel van, aangezien de boekenweekgeschenken meestal ietwat tegenvallen. Maar ach, gratis is gratis :p Kader Abdolah is een van mijn favoriete schrijvers, dus het zal prima in mijn kast staan.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Als hij net zo schrijft als hij praat, dan ga ik dus echt geen boek van 'm lezen. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina