Haha sorry Hybrid, maar dat is echt onzin wat je nou verteld.
Vroeger kon je ineens met een vleugel op komen draven. Of met een ventilator achter je auto. Of met benzine in je frame. Of met een turbo. Of met een carbon monocoque. Of actieve vering. Of traction control. Daar werd soms wel eens het hele veld op één rondje gezet door een team of coureur. In '88 won Mclaren nog 15 van de 16 races! En hoe snel Lotus soms was vroeger. En het jaar erop nergens. En dan schreven ze soms maar 3 verschillende auto's in Dat was pas gokken!
Natuurlijk is het in die andere klasses spannend, die auto's zijn allemaal hetzelfde! Uiteraard gaat dat even hard. En om nou te zeggen dat de F1 niet spannend meer is... ik kan me niet vaak meer herinneren dat we in de laatste race nog 4 man voor het kampioenschap hadden vechten? En wat te denken van 2008 en 2007. Tering wat een ontknoping! En dan noem je DTM die F1 heeft ingehaald qua eerlijkheid en competitie... Ook in de jaren 90 had de DTM zijn gloriejaren en tegenwoordig is het een grote pot teamorders en gejank tussen Merc en Audi. Hopelijk dat volgend jaar BMW daar wat verandering in kan brengen. V8's en BTCC zijn tevens dichte auto's dus daar kan gewoon 'harder' gereden worden en dat de ALMS nou zo'n spannende serie is...
Enige reden dat ik terug naar de '80ers wil is vanwege de technieken en de sfeer e.d. Ook bij die races wist je vaak na 1 bocht al wie er gewonnen had op een paar uitzonderingen na. En die uitzonderingen zwerven nu op Youtube en laten sommige denken dat het toen elke race zo ging.
Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2011