1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    V8 supercars, BTCC, DTM, ALMS, kan zo nog wel even doorgaan. :)
    F1 is ieder jaar een grote gok. Er zijn altijd teveel veranderingen waardoor er altijd maar 3 teams de echte snelheid hebben en de rest probeert de rest van het seizoen het allemaal goed te maken. Zoiets ga je dit jaar zien met Mclaren bijvoorbeeld. Er is geen continuïteit en het dood F1 langzaam. :)
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Haha sorry Hybrid, maar dat is echt onzin wat je nou verteld.
    Vroeger kon je ineens met een vleugel op komen draven. Of met een ventilator achter je auto. Of met benzine in je frame. Of met een turbo. Of met een carbon monocoque. Of actieve vering. Of traction control. Daar werd soms wel eens het hele veld op één rondje gezet door een team of coureur. In '88 won Mclaren nog 15 van de 16 races! En hoe snel Lotus soms was vroeger. En het jaar erop nergens. En dan schreven ze soms maar 3 verschillende auto's in 8) Dat was pas gokken!

    Natuurlijk is het in die andere klasses spannend, die auto's zijn allemaal hetzelfde! Uiteraard gaat dat even hard. En om nou te zeggen dat de F1 niet spannend meer is... ik kan me niet vaak meer herinneren dat we in de laatste race nog 4 man voor het kampioenschap hadden vechten? En wat te denken van 2008 en 2007. Tering wat een ontknoping! En dan noem je DTM die F1 heeft ingehaald qua eerlijkheid en competitie... Ook in de jaren 90 had de DTM zijn gloriejaren en tegenwoordig is het een grote pot teamorders en gejank tussen Merc en Audi. Hopelijk dat volgend jaar BMW daar wat verandering in kan brengen. V8's en BTCC zijn tevens dichte auto's dus daar kan gewoon 'harder' gereden worden en dat de ALMS nou zo'n spannende serie is...

    Enige reden dat ik terug naar de '80ers wil is vanwege de technieken en de sfeer e.d. Ook bij die races wist je vaak na 1 bocht al wie er gewonnen had op een paar uitzonderingen na. En die uitzonderingen zwerven nu op Youtube en laten sommige denken dat het toen elke race zo ging.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2011
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ga het ook niet vergelijken met de 70 en 80 jaren van de F1.
    Ik kijk het in de tijdsgeest van nu. Ieder jaar zijn er grote veranderingen en het is altijd een gok en wie de meeste mazzel heeft met het bouwen van hun auto of teams die gaten vinden in de rule book. Neem bijvoorbeeld Brawn wonnen het kampioenshap door die dubbele diffuser. Jaar later weer totaal andere wagens en Mercedes/Brawn bakt er ineens totaal niks meer van. Dit jaar weer andere banden. Waar is de continuïteit waar teams kunnen blijven bouwen aan hun auto en ieder seizoen beter kunnen worden en meer betrouwbaar.

    Ford en Holden zijn hetzelfde idd en Audi en Merc of Chevy en Toyota.
    Het is daar hetzelfde als bij F1. Max vermogen wat ze mogen hebben en nog meer andere regels. En daar kunnen ze het wel competitief maken door het hele veld.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
  4. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwa spanning zijn de V8 supercars wel beter , die strijd daar is echt fenomenaal.
    Ook vind ik vaak lagere klassen zoals de gp2 spannender dan de hoofdact.

    Maar de f1 is zeker niet saai , ik kan me 6 lange jaren herinneren waar je bij voorbaat al kon zeggen dat Schumi ging winnen :mad:

    De laatste seizoenen zijn kwa punten en het kampioenschap tot het einde spannend geweest.
    Als ik denk aan Interlagos met Massa en Hamilton dan krijg ik daar nog steeds kippenvel van.
    Het is helaas niet de gevechten op de baan maar de spanning is er de laatste jaren zeker!
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Weinig training, rookies die zichzelf willen bewijzen en natuurlijk de omgekeerde grid. Zou je zoiets willen? Ik niet hoor. En dat inhalen niet kan is ook best onzin. Kijk, kan natuurlijk dat je zoals Alonso vast zit achter een Petrov die gewoon lomp veel topsnelheid had, maar Kobayashi, Kubica en Hamilton lieten vorig seizoen zien dat inhalen prima kan. En Vettel die kwam ook vaak genoeg tot een poging :+ Zit hem meer in de mentaliteit van de coureurs tegenwoordig. Finishen lijkt soms belangrijker dan een dikke actie en dat is jammer. Wellicht ook door de steeds strenger wordende straffen e.d. (die ik vorig jaar erg mee vond valllen :thumbs:) en natuurlijk door de druk van sponsoren. Puntje uitdelen voor de meest gewaagde actie van de race misschien? :p
     
  6. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen om 14:30 op RTL7, De Formule 1 Kick-off 2011...
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Viel vies tegen, oude feitjes van een maand terug kunnen we zelf ook opdreunen op tv en dan ook om de 2 minuten reclame er tussendoor.

    Echter zijn we dat gewend van RTL.
     
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Stelde inderdaad niet veel voor. Volgende week beter dan maar. :9
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Kan niet wachten!! :)
     
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Eerste vrije trainingen zijn geweest, godver wat brengt dat beelden terug van vorig jaar:) Jammer dat ik dit jaar niet naar een GP kan, misschien dat het er volgend seizoen weer inzit!

    Mclaren trouwens het snelst in de 2e vrije training, dat is toch nog best een verassing, maar het is natuurlijk maar de vrijdag!
     
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    gaat iemand trouwens nog een nieuw topic openen of deze aanpassen?

    Ik wil het ook wel doen.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Van mij mag je :)
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    En van mij ook;)
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina